3270
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

...has left the building...
4 474 Inlägg
20 december 2013
Hade fyra alu 15" fälgar med däck om ca 5 mm ute på annons, minns jag rätt begärde jag 1300-1400. Det ringde en "Ibrahim" o sa: "Kompisch, jag såg likadana för 700 förra veckan, sälj till mig för 700". Jag: "Jasså? Dessa kostar 1400, du skulle köpt de där för 700 i förra veckan!. *klick*". Sedan ringde det en "Svenne", han ville komma o kika på de...Absolut! Han kikade o tyckte de såg bra ut o frågade till slut, med skamsen röst "Man skulle inte kunna få de för 1200?". Jag: "Abslout, inga problem". Hade även gått med på 1000 som var mitt lägsta pris, men såna där "Ibrahim" som vrålprutar redan i telefon kommer ju inte vilja ger mer än max 500 när/om de väl kommer o kika...

O till alla antirasister: Nej jag är ingen rasse, eller nationalist. Jag är banne mig utomnordisk*haha*

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 298 Inlägg
20 december 2013
dawwe skrev:
Hade fyra alu 15" fälgar med däck om ca 5 mm ute på annons, minns jag rätt begärde jag 1300-1400. Det ringde en "Ibrahim" o sa: "Kompisch, jag såg likadana för 700 förra veckan, sälj till mig för 700". Jag: "Jasså? Dessa kostar 1400, du skulle köpt de där för 700 i förra veckan!. *klick*". Sedan ringde det en "Svenne", han ville komma o kika på de...Absolut! Han kikade o tyckte de såg bra ut o frågade till slut, med skamsen röst "Man skulle inte kunna få de för 1200?". Jag: "Abslout, inga problem". Hade även gått med på 1000 som var mitt lägsta pris, men såna där "Ibrahim" som vrålprutar redan i telefon kommer ju inte vilja ger mer än max 500 när/om de väl kommer o kika...

O till alla antirasister: Nej jag är ingen rasse, eller nationalist. Jag är banne mig utomnordisk*haha*

Hade en uppsättning vinterdäck till BMW över i höstas som jag la på blocket. Ett stort misstag som jag inte kommer göra om. Det ringde mer än en och de va ungefär som du beskriver med varenda en.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Forummoderator
18 329 Inlägg
20 december 2013
Pendulum skrev:
dawwe skrev:

Hade en uppsättning vinterdäck till BMW över i höstas som jag la på blocket. Ett stort misstag som jag inte kommer göra om. Det ringde mer än en och de va ungefär som du beskriver med varenda en.

Jag sitter på 4 st. 18" alu med feta sommardäck till en BMW 740. Har inte orkat att lägga ut dessa på annons... Det kommer att bli tokprutning...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 298 Inlägg
20 december 2013
Dieselsmurfen skrev:
Pendulum skrev:
dawwe skrev:

Jag sitter på 4 st. 18" alu med feta sommardäck till en BMW 740. Har inte orkat att lägga ut dessa på annons... Det kommer att bli tokprutning...

Det var just från min dåvarande BMW 740iA vinterhjulen kom från faktiskt. Men det råder inget tvivel om att det kommer bli som du säger!

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

1 537 Inlägg
20 december 2013
Pendulum skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Pendulum skrev:

Det var just från min dåvarande BMW 740iA vinterhjulen kom från faktiskt. Men det råder inget tvivel om att det kommer bli som du säger!

Lägg ut annons på PowerBörsen istället, det finns oseriösa överallt, men det lär vara mindre där..

485 Inlägg
20 december 2013
http://www.blocket.se/gavleborg/Volvo_S … 20&w=3

folk verkar vara för lata med att gå ut och fota : ) smidigare såhär då

1 212 Inlägg
20 december 2013
HADE INTE RÅD ATT LÄNKA VIA MOBILEN , bara!

Sam1r skrev:
http://www.blocket.se/gavleborg/Volvo_S80_51257622.htm?ca=20&w=3

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Forummoderator
26 484 Inlägg
20 december 2013
kenth66 skrev:
HADE INTE RÅD ATT LÄNKA VIA MOBILEN , bara!

Sam1r skrev:
http://www.blocket.se/gavleborg/Volvo_S80_51257622.htm?ca=20&w=3

Vadå länka via mobilen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

och Dupont
581 Inlägg
20 december 2013

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

dab-master
166 Inlägg
21 december 2013
Dupond skrev:
http://www.blocket.se/angelholm/Volvo_245_51257527.htm?ca=8&w=3
Den fula ankungen big_smile

Hahaha den var bra! lol

Pika pika! Fumo, mofu, mofumo, fumoffu!
- Pikachu - Bonta-kun

Avstängd
1 418 Inlägg
21 december 2013
alla som hånar gamla volvos kommer få på näbben när vi som sitter på fina 2/7/900or säljer dom om 10 år:)

240in är lika utrotad som 140in är redan och 740in är inte långt ifrån:)

och då menar ja inte volvoraggar bilar utan fina exemplar:)

kan dom sitta med sina japaner som bara ratten finns kvar av för resten rostat bort:)

46 Inlägg
21 december 2013
Johan85 skrev:
alla som hånar gamla volvos kommer få på näbben när vi som sitter på fina 2/7/900or säljer dom om 10 år:)

kan dom sitta med sina japaner som bara ratten finns kvar av för resten rostat bort:)

Hade en 240GLT för rätt länge sen. Den rullade 10.000 mil i min ägo och hade rullat 30.000 innan jag köpte den.

En av de roligaste och pålitligaste bilarna jag haft. Det enda jag bytte på den i min ägo var oljefilter, olja och ett och annat torkarblad.

1 212 Inlägg
21 december 2013
http://www.blocket.se/goteborg/Audi_A6_ … 15&w=1

UPPDATERING!!!!
PRISET SOM VAR UPPLAGT I ANNONSEN VAR 12 900KR FÖR DENNA BIL, MEN ÄR NU ÄNDRAT...

ville inte kommentera direkt när jag lade ut denna, för det var så uppenbart redan då man klickade fram annonsen.. so sorry du som blev sur för det:/
Senast redigerat av kenth66 (21 december 2013)

14 376 Inlägg
21 december 2013
kenth66 skrev:
http://www.blocket.se/goteborg/Audi_A6_2_0_TDI_Avant_Sv_sald_Automat_51260839.htm?ca=15&w=1

......och det lustiga är?

/Benny

829 Inlägg
21 december 2013
kenth66 skrev:
http://www.blocket.se/goteborg/Audi_A6_2_0_TDI_Avant_Sv_sald_Automat_51260839.htm?ca=15&w=1

Är det automatlåda på den ?

1 212 Inlägg
21 december 2013
hmm  tycker att det var ett bra pris för denna...

Vettemannen skrev:
kenth66 skrev:

/Benny

14 376 Inlägg
21 december 2013
kenth66 skrev:

Vettemannen skrev:
kenth66 skrev:

/Benny

Priset är ändrat på den nu!

/Benny

231 Inlägg
21 december 2013
Vettemannen skrev:
kenth66 skrev:

Vettemannen skrev:

/Benny

/Benny

Det lustiga tror jag var att det står Automatisk växellåda 5 gånger.

"Har du inte hyfs nog att ljuga?"
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

14 376 Inlägg
21 december 2013
Bullet--- skrev:
Johan85 skrev:

Skulle kunna säga samma sak om er.

Alla ni som hånar gamla japanare kommer få på näbben när vi sitter på fina gamla bilar vi också. Och alla japanare rostar inte sönder, det beror på taskiga ägare som inte skyddar dem tillräckligt. wink

Precis som att alla volvoägare är volvoraggare som kör omkring med 240is med kapade fjädrar, bucklig och rostig kaross, och burnar på en parkering när varenda tillfälle ges.

Jag tror att nästan alla dessa gamla bilar kommer att överleva dagens högteknologiska bilar som knappt kommer att få fira 10-årssdagen. De flesta hamnar i skrotpressen och blir en liten kub.

/Benny

14 376 Inlägg
21 december 2013
BoB__ skrev:
Vettemannen skrev:
kenth66 skrev:

/Benny

Det lustiga tror jag var att det står Automatisk växellåda 5 gånger.

Ja kanske, eller priset som nu är ändrat. Jag förstår mig inte på alla dessa som bara lägger in länkar utan att skriva det lustiga. Näe, det ska man räkna ut med den delen man sitter på. Skärpning säger jag!!!!!

/Benny

Sök