S_Kekko skrev:
http://www.blocket.se/orebro/Mazda_323_1_3i_51778799.htm?ca=10&w=3
Likt Ingvar Carlsson (rallyföraren inte den skoliknande politikern) kan du fara fram i denna klenod! Dra ut i buskarna och leka rally VM! Det enda som skiljer den gamla VM rallybilen och denna är att den här har lite mindre motor och ingen fyrhjulsdrift. Ja ok då det kanske är en nedrans skillnad men känslan finns där! Går som ett spjut.. Ehm..
Efter som motorn besitter en effekt som ej är att förglömma, så har jag monterat nya bromsar fram för att få hejd på monstret. Skivor och belägg är alltså nytt. Eftersom det sitter mkt fina sommardäck med grepp som en formel 1 bil, kombinerat med den herrejösses motorn som sitter i, så hade kopplingen gjort sitt så det satte jag även dit en ny. Komplett sats med urtrampningslager, lamell och tryckplatta.
Sista biten på avgasröret måste ha ramlat bort av ljusets hastighet som man far fram i med denna fartdemon, så det köpte jag också en ny och satte dit.
Vinterdäcken är bra. Även om det är svårt att få ner effekten i backen med den redan omnämnda motorn..
5 växlar finns plus backen.
Besiktigad till 2014-11-30
Skatten betalades i december.
Bilen har rullat snart 18000 mil.
Tidigare ägare har bytt skärmkanterna bak. Finns nån bula som nån säker gjort för att dom vart avundsjuka på denna vackra japanska skapelse!
Sommardäcken har aluminiumfälg och är i väldigt bra skick.
Kör man som folk så drar den 0.5 liter per mil.
Priset kan diskuteras.. Men då på plats och vid seriöst intresse.
Pratar flytande svenska och förväntar mej att Du som ringer också gör det.