Volvo 850 T-5R

Här kan ni följa hur en 854 T-5R som rullat 30000 mil på Sveriges vägar blir nerplockad i molekyler, renoveras, förbättras och uppgraderas. Jag minns ingen tanke med renoveringens resultat men målet har varit att behålla det originella "T-gul"-stuket samtidigt som detaljer lyfts och uppgraderas. Läs och njut så ses vi ute på vägarna!
  • 164 Följare
  • 196 433 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 december 2013
5BarnsPappan Pappaledig
6 oktober 2013 · 47 Inlägg

Mycket fin bil kolla  in  min

Volvo V70 2,4 turbo "112 Aina" (2002)
AudiRefined
8 oktober 2013 · 192 Inlägg

Tjena! var köpte du XC-grillen och sneribban med emblem?, samt skulle behöva hjälp med hur man startar en projektråd då det inte funkar och bara trycka skapa ny tråd... Tacksam för svar:).

Audi A4 2.0T "Refined" (2006)
JimBo__
8 oktober 2013 · 1 804 Inlägg

850ManneN skrev:
Tjena! var köpte du XC-grillen och sneribban med emblem?, samt skulle behöva hjälp med hur man startar en projektråd då det inte funkar och bara trycka skapa ny tråd... Tacksam för svar:).

Grillen kan du köpa vart som helst ifrån nästan, vparts, hova, realcar. Sneribban skulle jag tippa på att han har köpt ny på Volvo. smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
AudiRefined
8 oktober 2013 · 192 Inlägg

JimBo__ skrev:

850ManneN skrev:
Tjena! var köpte du XC-grillen och sneribban med emblem?, samt skulle behöva hjälp med hur man startar en projektråd då det inte funkar och bara trycka skapa ny tråd... Tacksam för svar:).

Grillen kan du köpa vart som helst ifrån nästan, vparts, hova, realcar. Sneribban skulle jag tippa på att han har köpt ny på Volvo. smile

OK! tack för svar:), vet du möjligtvis hur man startar en projekttråd?

Audi A4 2.0T "Refined" (2006)
TBergsten
8 oktober 2013 · 996 Inlägg

850ManneN skrev:

JimBo__ skrev:

850ManneN skrev:
Tjena! var köpte du XC-grillen och sneribban med emblem?, samt skulle behöva hjälp med hur man startar en projektråd då det inte funkar och bara trycka skapa ny tråd... Tacksam för svar:).

Grillen kan du köpa vart som helst ifrån nästan, vparts, hova, realcar. Sneribban skulle jag tippa på att han har köpt ny på Volvo. smile

OK! tack för svar:), vet du möjligtvis hur man startar en projekttråd?

1. Gå in på "forum" som finns nedanför "garaget.org-loggan" uppe i högra hörnet.

2. Scrolla ner tills du hittar forumdelen "Projekt", klicka där.

3. Nedanför sökfunktionen "Starta ny tråd", klicka där.

Resten klarar du själv smile

AudiRefined
13 december 2013 · 192 Inlägg

Hur fick du av sidokjolarna?, vet att där sitter clips, men har ingen bra idé att lossa dom.

Audi A4 2.0T "Refined" (2006)
BOLIN_
14 december 2013 · 2 763 Inlägg

Läst hela tråden nu och måste säga att jag är sjukt imponerad! smile

Volvo - For Life
Hellstone
15 december 2013 · 60 Inlägg

850ManneN skrev:
Hur fick du av sidokjolarna?, vet att där sitter clips, men har ingen bra idé att lossa dom.

För expanderclips, tryck in låspinnen i mitten av clipset och ta sedan bort det. Läs handbok så förstår du nog ganska snabbt!

BOLIN_ skrev:
Läst hela tråden nu och måste säga att jag är sjukt imponerad! smile

Tack Bolin!

BOLIN_
15 december 2013 · 2 763 Inlägg

Bilen måste ju vara i bättre skick nu än från fabrik? tongue

Volvo - For Life
AudiRefined
15 december 2013 · 192 Inlägg

Tack för svaret!wink

Audi A4 2.0T "Refined" (2006)
Daniel-N Vinkelslipsgalen
21 september 2014 · 687 Inlägg

Satt o tittade på en t-gul annons här i Finland o tänkte att en sån borde man ha... Efter att ha kikat genom hela din tråd blev jag aningen övertygad! Men grymt bygge smile

Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se
Volvo V70N "Svärmorsdrömmen" (2002)
Extrazz En 5a är Livet.
7 november 2014 · 2 005 Inlägg

hur har det gått med detta projekt?

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang