Armins supra bromsas till 1147hk

mkiv77
9 maj 2010 · 1 153 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=bcdjRmD6ugs

Sjukt med effekt.Man får se hur långt i från jag hamnar med min när den ska bromsas:D

Eisenhut
9 maj 2010 · 1 827 Inlägg

Trevligt med mos! Men kinastolar och rotafälgar? Inget säkerhetstänk?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
SupraJonas
9 maj 2010 · 181 Inlägg

Eisenhut skrev:
Trevligt med mos! Men kinastolar och rotafälgar? Inget säkerhetstänk?

Fel på Rota ??? hmm

mkiv77
9 maj 2010 · 1 153 Inlägg

SupraJonas skrev:

Eisenhut skrev:
Trevligt med mos! Men kinastolar och rotafälgar? Inget säkerhetstänk?

Fel på Rota ??? hmm

Japp de har varit en del fel på många rota fälgar om man läser på typ supraforums.

dadooo
9 maj 2010 · 841 Inlägg

har itne armin gorg sida??

Volkswagen Golf R32 "vr6an" (2006)
Volkswagen Golf r32 "youtubekändis" (2008)
Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Frosted
9 maj 2010 · 1 878 Inlägg

Bara att gratta till fina siffror, om Armin läser detta smile

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Zippo_
9 maj 2010 · 330 Inlägg

mkiv77 skrev:

SupraJonas skrev:

Eisenhut skrev:
Trevligt med mos! Men kinastolar och rotafälgar? Inget säkerhetstänk?

Fel på Rota ??? hmm

Japp de har varit en del fel på många rota fälgar om man läser på typ supraforums.

det är rätt mkt bullshit om det också, mycket av bilderna på bilar som krockat med fälgarna, och sen har nån sagt att fälgen bara blev så vid körning osv osv, finns många trådar med bevis på att fälgarna inte är skit också.

mvh

Senast redigerat av Zippo_ (9 maj 2010)

Jo-que
9 maj 2010 · 155 Inlägg

Kul med mos! Härlig "bänkningsfilm" med tycker ja, kul att se folk som hjälper till smile

Och att Rota fälgar skulle vara fel på, största bullshit. Dom är inte sämre eller "farligare" än några andra fälgar.

Sponsorer | BadAssParts.se | RaidoPower.se | VCRacing.se
Audi A4 TDi "B8" (2009)
essracing Avstängd
9 maj 2010 · 17 Inlägg

Nissan_ skrev:
Hur mycket effekt har Björk i sin Supra? Måste väl nästan vara mer detta...

han har 900 i sin om ja inte minns fel

mkiv77
9 maj 2010 · 1 153 Inlägg

Björk bromsade 989hk tror jag sen räckte inte bänken till hos pbz.Dom trodde att kopplinget gav upp men sen sa pbz att deras bänk inte va uppdaterad men den är de nu.Hoppas han bromsar på nytt snart.

_Fredrik
9 maj 2010 · 2 788 Inlägg

Härligt med mos i den Supran smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Zzoink
9 maj 2010 · 1 229 Inlägg

mkiv77 skrev:
Björk bromsade 989hk tror jag sen räckte inte bänken till hos pbz.Dom trodde att kopplinget gav upp men sen sa pbz att deras bänk inte va uppdaterad men den är de nu.Hoppas han bromsar på nytt snart.

stämmer bra, han maxade bänken men jag tror faktiskt att armins supra är snäppet värre wink fast björks är sjukt pigg tongue bor ju 1,5 mil ifrån honom men han brukar vara här i stan och leka ibland smile

Asse_ clubjdm.se
9 maj 2010 · 462 Inlägg

Riktigt fet måste jag säga. Me Big love this supra. big_smile

Men ni som säger att Rota inte är dåligt får tänka om. Det finns en anledning till varför exempelvis Rays kostar som de gör och andra märkes fälgar. Om man googlar lite så kan man hitta tonvis med bilder, videos och trådar där folk berättar om sina historier om Rotas fälgar. Det är inte under vanlig gatukörning som fälgar går sönder, det är under hårda påfrestningar som exempelvis bankörning där man ena sekunden har gasen nere till botten och den andra sekunden bromsar medans man svänger. Det är under dessa situationer fälgarna går sönder alldeles för ofta om man jämför med rays, enkei, SSR o.s.v.
http://i120.photobucket.com/albums/o192 … _1830s.jpg Liten bild som visar vad jag menar.

Jag säger inte detta för att reta Rota ägare, utan detta är sagt ur säkerhetssynpunkt. Sen är det väll alltid kul att kunna säga att man kör märkes fälgar. smile

Senast redigerat av Asse_ (9 maj 2010)

www.clubjdm.se
mkiv77
9 maj 2010 · 1 153 Inlägg

manne_940 skrev:

mkiv77 skrev:
Björk bromsade 989hk tror jag sen räckte inte bänken till hos pbz.Dom trodde att kopplinget gav upp men sen sa pbz att deras bänk inte va uppdaterad men den är de nu.Hoppas han bromsar på nytt snart.

stämmer bra, han maxade bänken men jag tror faktiskt att armins supra är snäppet värre wink fast björks är sjukt pigg tongue bor ju 1,5 mil ifrån honom men han brukar vara här i stan och leka ibland smile

Björk har en extremare bil än armin tex turbon är större ,toppen portad ,annat insug ,större spridare så skulle björk bromsa i en bänk som pallar mer tror jag han bromsar mer hästar.jag siktar på 1000rwhp i min big_smile Men 1147 är sjukt mycke ändå.

mkiv77
9 maj 2010 · 1 153 Inlägg

Asse_ skrev:
Riktigt fet måste jag säga. Me Big love this supra. big_smile

Men ni som säger att Rota inte är dåligt får tänka om. Det finns en anledning till varför exempelvis Rays kostar som de gör och andra märkes fälgar. Om man googlar lite så kan man hitta tonvis med bilder, videos och trådar där folk berättar om sina historier om Rotas fälgar. Det är inte under vanlig gatukörning som fälgar går sönder, det är under hårda påfrestningar som exempelvis bankörning där man ena sekunden har gasen nere till botten och den andra sekunden bromsar medans man svänger. Det är under dessa situationer fälgarna går sönder alldeles för ofta om man jämför med rays, enkei, SSR o.s.v.
http://i120.photobucket.com/albums/o192 … _1830s.jpg Liten bild som visar vad jag menar.

Jag säger inte detta för att reta Rota ägare, utan detta är sagt ur säkerhetssynpunkt. Sen är det väll alltid kul att kunna säga att man kör märkes fälgar. smile

+1

Eisenhut
9 maj 2010 · 1 827 Inlägg

SupraJonas skrev:

Eisenhut skrev:
Trevligt med mos! Men kinastolar och rotafälgar? Inget säkerhetstänk?

Fel på Rota ??? hmm

Jag vill inte sabba denna tråden med OT men ja...

Ett företag som har som företagsidé att kopiera andra företags fälgar, tillverka dom i Taiwan (inget fel i det iofs) och sälja dom för i runda slängar 1/4 av priset för en orginalfälg.

Något säger mig att kvalitén blir lidande om man jämför med orginalfälgarna...

Sen att en uppsättning ASA, svenskafälg.se fälgar eller liknande skulle vara bättre är ju fel förstås, men Rota är o förblir ett märke som tillverkar piratkopior, dvs rena budgetfälgar.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Bjorling
10 maj 2010 · 171 Inlägg

Asse_ skrev:
Riktigt fet måste jag säga. Me Big love this supra. big_smile

Men ni som säger att Rota inte är dåligt får tänka om. Det finns en anledning till varför exempelvis Rays kostar som de gör och andra märkes fälgar. Om man googlar lite så kan man hitta tonvis med bilder, videos och trådar där folk berättar om sina historier om Rotas fälgar. Det är inte under vanlig gatukörning som fälgar går sönder, det är under hårda påfrestningar som exempelvis bankörning där man ena sekunden har gasen nere till botten och den andra sekunden bromsar medans man svänger. Det är under dessa situationer fälgarna går sönder alldeles för ofta om man jämför med rays, enkei, SSR o.s.v.
http://i120.photobucket.com/albums/o192 … _1830s.jpg Liten bild som visar vad jag menar.

Jag säger inte detta för att reta Rota ägare, utan detta är sagt ur säkerhetssynpunkt. Sen är det väll alltid kul att kunna säga att man kör märkes fälgar. smile

Det är konstigt att Rota håller riktigt bra på bana och kan ta riktigt med stryk över curbs, Men på venlig väg kanske dom inte håller?. Jag tycker du nog ska köpa ett par rota och prova och se. har sett mer RAYS Compomotive som är trasiga än Rota så vad betyder de. Jo att fälgar går sönder om man belastar dom fel med andra ord krockar hårda slag mm

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5
Eisenhut
10 maj 2010 · 1 827 Inlägg

Bjorling skrev:

Asse_ skrev:
Riktigt fet måste jag säga. Me Big love this supra. big_smile

Men ni som säger att Rota inte är dåligt får tänka om. Det finns en anledning till varför exempelvis Rays kostar som de gör och andra märkes fälgar. Om man googlar lite så kan man hitta tonvis med bilder, videos och trådar där folk berättar om sina historier om Rotas fälgar. Det är inte under vanlig gatukörning som fälgar går sönder, det är under hårda påfrestningar som exempelvis bankörning där man ena sekunden har gasen nere till botten och den andra sekunden bromsar medans man svänger. Det är under dessa situationer fälgarna går sönder alldeles för ofta om man jämför med rays, enkei, SSR o.s.v.
http://i120.photobucket.com/albums/o192 … _1830s.jpg Liten bild som visar vad jag menar.

Jag säger inte detta för att reta Rota ägare, utan detta är sagt ur säkerhetssynpunkt. Sen är det väll alltid kul att kunna säga att man kör märkes fälgar. smile

Det är konstigt att Rota håller riktigt bra på bana och kan ta riktigt med stryk över curbs, Men på venlig väg kanske dom inte håller?. Jag tycker du nog ska köpa ett par rota och prova och se. har sett mer RAYS Compomotive som är trasiga än Rota så vad betyder de. Jo att fälgar går sönder om man belastar dom fel med andra ord krockar hårda slag mm

Ursäkta men vad vet du om det? Har du personliga erfarenheter av att Rota skulle hålla bättre än RAYS? Kom in i matchen...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
JDMCRAZE
10 maj 2010 · 2 077 Inlägg

Eisenhut skrev:

SupraJonas skrev:

Eisenhut skrev:
Trevligt med mos! Men kinastolar och rotafälgar? Inget säkerhetstänk?

Fel på Rota ??? hmm

Jag vill inte sabba denna tråden med OT men ja...

Ett företag som har som företagsidé att kopiera andra företags fälgar, tillverka dom i Taiwan (inget fel i det iofs) och sälja dom för i runda slängar 1/4 av priset för en orginalfälg.

Något säger mig att kvalitén blir lidande om man jämför med orginalfälgarna...

Sen att en uppsättning ASA, svenskafälg.se fälgar eller liknande skulle vara bättre är ju fel förstås, men Rota är o förblir ett märke som tillverkar piratkopior, dvs rena budgetfälgar.

1+

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
Asse_ clubjdm.se
10 maj 2010 · 462 Inlägg

Bjorling skrev:

Asse_ skrev:
Riktigt fet måste jag säga. Me Big love this supra. big_smile

Men ni som säger att Rota inte är dåligt får tänka om. Det finns en anledning till varför exempelvis Rays kostar som de gör och andra märkes fälgar. Om man googlar lite så kan man hitta tonvis med bilder, videos och trådar där folk berättar om sina historier om Rotas fälgar. Det är inte under vanlig gatukörning som fälgar går sönder, det är under hårda påfrestningar som exempelvis bankörning där man ena sekunden har gasen nere till botten och den andra sekunden bromsar medans man svänger. Det är under dessa situationer fälgarna går sönder alldeles för ofta om man jämför med rays, enkei, SSR o.s.v.
http://i120.photobucket.com/albums/o192 … _1830s.jpg Liten bild som visar vad jag menar.

Jag säger inte detta för att reta Rota ägare, utan detta är sagt ur säkerhetssynpunkt. Sen är det väll alltid kul att kunna säga att man kör märkes fälgar. smile

Det är konstigt att Rota håller riktigt bra på bana och kan ta riktigt med stryk över curbs, Men på venlig väg kanske dom inte håller?. Jag tycker du nog ska köpa ett par rota och prova och se. har sett mer RAYS Compomotive som är trasiga än Rota så vad betyder de. Jo att fälgar går sönder om man belastar dom fel med andra ord krockar hårda slag mm

Det konstiga är att de inte kan hålla för just det, och det är iofs inte konstigt med tanka på deras tillverkningskvalitet. Rays håller mycket bättre än vad Rota gör, varför tror du annars racing teamen väljer att använda Rays fälgar? Tänker tyvärr inte köpa Rota fälgar för jag vill ha fälgar som håller bra och vill gärna ha the real deal så att säga. Och självklart går fälgar sönder, men Rota går sönder i allt för många fall där andra märkesfälgar som tillverkas ordentligt håller...

www.clubjdm.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang