Tyskstukade hjul | Vad är meningen?

KBerglund Bilskadeentusiast
15 maj 2010 · 291 Inlägg

blanda inte ihop rat och tyskstuk det är två skilad grenar.
Tyskastuk är fina bilar. Dock finns det många just på detta forum som tror att dom har en tyskstukad bil bara för att dom har smala däck och breda fälgar.
Och mina BBS var då inte i samma prisklass som 17"arna på biltema.

https://www1.garaget.org/archive/57/56425/131790/131790-1282504.jpg
https://www1.garaget.org/archive/57/56425/131790/131790-1525506.jpg

Knugcab
15 maj 2010 · 5 111 Inlägg

Det gjorde jag inte, jag vet skillnaden, men den har likförbaskat sån där stretch som verkar vara så hemsk...dubbelmoral? wink

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
15 maj 2010 · 1 948 Inlägg

Tyskstuk är väl igentligen bara stretchade däck man syftar på....

Heter inte stilen igentligen eurostyle? så kallades nånting med stretch på däcken innan iaf.

Fina bilar med tyskstuk = eurostyle?
Skabbiga bilar med tyskstuk = ratlook?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Dannii
15 maj 2010 · 238 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Om vi säger såhär.

Dåtidens jänk, 60-tal svängde 10000000000gånger bättre än dåtidens japs och VW!
Nutidens jänk svänger JÄVLIGT bra, bättre än väldigt många japs och väldigt mycket mer VW!
Och dåtidens BMW var ju ett jäkla smörpaket när det gäller väghållning och söligare än min gräsklippare.

Folk försöker hela tiden jämföra 60-tals jänk med nutidens japs/eu bilar.
Men när man själv jämför dåtidens japs/eu med dåtidens jänk, då är man dum i huvet ...

Dom har sett på för mycket Top Gear..

Javisst.. Amerikanska bilar kanske inte är dom bästa när de gäller väghållning.. Men dom är fan ta mig långt ifrån de alla säger att dom är..

Sen så är de ju budgeten också.. jämför en Dodge Challenger -09.. Du får alltså en ny Challenger för under 500 000kr.. Inget slår nybils känslan! När man får nycklarna i handen och sätter sig bakom ratten på en bil, där man vet att ingen annan suttit o brukat den före dig!

BMW 335i däremot.. Mindre effekt.. Går bättre runt kurvorna (sägs de iallafall).. men en helt ny går på 550 000kr +! Och då är du inte i närheten av utrustningen.. Challenger har 425hkr.. Ska vi då jämföra den med en M3 på 420hk så får ni se på pris skillnad..

Hade nu jänkarna lagt skillnaden på chassi o väghållning så hade dom antagligen slagit BMW..


Sen hade jag nog köpt mig en Dodge Challenger SRT8.. Tremec 60/60 - 6vxl manuell, full utrustad.. ~480k.. Och köpt nytt sätt dämpare runt om och några vettiga fälgar.. smile Kanske även ett sportavgasrör.. Och då glider man i stan med en cool bil som mumlar som ett monster, där alla spanar in den.. Då har ja endå inte lagt ut samma peng som för en begagnad M3 wink

Senast redigerat av Dannii (15 maj 2010)

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!
Rquired Allmänt envis
15 maj 2010 · 12 512 Inlägg

Dannii skrev:

Thunderbird88 skrev:
Om vi säger såhär.

Dåtidens jänk, 60-tal svängde 10000000000gånger bättre än dåtidens japs och VW!
Nutidens jänk svänger JÄVLIGT bra, bättre än väldigt många japs och väldigt mycket mer VW!
Och dåtidens BMW var ju ett jäkla smörpaket när det gäller väghållning och söligare än min gräsklippare.

Folk försöker hela tiden jämföra 60-tals jänk med nutidens japs/eu bilar.
Men när man själv jämför dåtidens japs/eu med dåtidens jänk, då är man dum i huvet ...

Dom har sett på för mycket Top Gear..

Javisst.. Amerikanska bilar kanske inte är dom bästa när de gäller väghållning.. Men dom är fan ta mig långt ifrån de alla säger att dom är..

Sen så är de ju budgeten också.. jämför en Dodge Challenger -09.. Du får alltså en ny Challenger för under 500 000kr.. Inget slår nybils känslan! När man får nycklarna i handen och sätter sig bakom ratten på en bil, där man vet att ingen annan suttit o brukat den före dig!

BMW 335i däremot.. Mindre effekt.. Går bättre runt kurvorna (sägs de iallafall).. men en helt ny går på 550 000kr +! Och då är du inte i närheten av utrustningen.. Challenger har 425hkr.. Ska vi då jämföra den med en M3 på 420hk så får ni se på pris skillnad..

Hade nu jänkarna lagt skillnaden på chassi o väghållning så hade dom antagligen slagit BMW..


Sen hade jag nog köpt mig en Dodge Challenger SRT8.. Tremec 60/60 - 6vxl manuell, full utrustad.. ~480k.. Och köpt nytt sätt dämpare runt om och några vettiga fälgar.. smile Kanske även ett sportavgasrör.. Och då glider man i stan med en cool bil som mumlar som ett monster, där alla spanar in den.. Då har ja endå inte lagt ut samma peng som för en begagnad M3 wink

Du är alltså beredd att slänga en halv miljon kronor, en halv miljon, på en Hyundai med Hemi-motor*?


*Jag är medveten om att Daewoo säljs med Cheva-emblem på vissa marknader. Det är inte det jag hade i åtanke med ovanstående. Utan med "Hyundai" menas enbart att kvalitetskänslan i en Dodge Challenger är snudd på sämre än den i en Hyundai.

För så beskriver man enklast de material, det utförande och den kvalité en Dodge Challenger bjuder på. Om 655.000:- är mycket pengar för en M3 är 415.000:- för den billigaste Challanger R/T en skandal.

Tror du att man i efterhand kan bättra på väghållningen i någon större omfattning till rimliga pengar är det naivt, en sänkning och större fälgar gör att bilens känns stabilare snarare än att den i praktiken går bättre genom kurvorna. Väghållning är dyrt.

Sedan kommer vi till vad som är ännu viktigare än väghållningen, och något som just M3 är känd för, känsla. Att återskapa den känsla i styrning, drivlina och väghållning vilken Bmw som helst har kommer förmodligen till ett pris inte ens en jänkebils-entusiast är beredd att lägga, om det ens är genomförbart så här i efterhand.

Sedan har vi kvalité, enbart att utveckla en inredning med en nivå som är hyggligt nära Bmw skulle förmodligen äta upp hela mellanskillnaden. Att klä diverse paneler med Alcantra eller liknande är inte i närheten.

Sedan kostar en 335i Coupe exakt lika mycket som en Challanger R/T, och trots att Dodge har 60hp mer är Bmw 335i snabbare, 0.2s kvickare till 100 tex. Dodge kommer visserligen med mer utrustning standard, men Bmw är inte långt efter och framför allt erbjuds utrustning som inte ens finns att välja till Dodge. Och som står ovan, Bmw är väldigt mycket mer och välbyggd bil och borde därför kosta mer.

Dessutom drar en 335i Coupé 8.4L/100km blandad körning, en R/T drar 10L/100km på landsväg. Dyrare ägandekostnader följer alltså med Dodge-köpet.

Nej, jag förstår grejen med en Challenger och älskar utstrålningen och motorljudet. Men att tro att en sådan går att jämföra med en M3 eller ens en 335i, eller att en Challenger kan nå samma nivå som dessa till rimliga pengar är tokigt.

Dessutom presenterades en hel del felaktig fakta, bland annat att en 335i skulle kosta "550.000+". Därav ett Bmws-försvarstal.

Senast redigerat av Rquired (15 maj 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Bjork OEM <3
16 maj 2010 · 6 957 Inlägg

Rquired skrev:

Dannii skrev:

Thunderbird88 skrev:
Om vi säger såhär.

Dåtidens jänk, 60-tal svängde 10000000000gånger bättre än dåtidens japs och VW!
Nutidens jänk svänger JÄVLIGT bra, bättre än väldigt många japs och väldigt mycket mer VW!
Och dåtidens BMW var ju ett jäkla smörpaket när det gäller väghållning och söligare än min gräsklippare.

Folk försöker hela tiden jämföra 60-tals jänk med nutidens japs/eu bilar.
Men när man själv jämför dåtidens japs/eu med dåtidens jänk, då är man dum i huvet ...

Dom har sett på för mycket Top Gear..

Javisst.. Amerikanska bilar kanske inte är dom bästa när de gäller väghållning.. Men dom är fan ta mig långt ifrån de alla säger att dom är..

Sen så är de ju budgeten också.. jämför en Dodge Challenger -09.. Du får alltså en ny Challenger för under 500 000kr.. Inget slår nybils känslan! När man får nycklarna i handen och sätter sig bakom ratten på en bil, där man vet att ingen annan suttit o brukat den före dig!

BMW 335i däremot.. Mindre effekt.. Går bättre runt kurvorna (sägs de iallafall).. men en helt ny går på 550 000kr +! Och då är du inte i närheten av utrustningen.. Challenger har 425hkr.. Ska vi då jämföra den med en M3 på 420hk så får ni se på pris skillnad..

Hade nu jänkarna lagt skillnaden på chassi o väghållning så hade dom antagligen slagit BMW..


Sen hade jag nog köpt mig en Dodge Challenger SRT8.. Tremec 60/60 - 6vxl manuell, full utrustad.. ~480k.. Och köpt nytt sätt dämpare runt om och några vettiga fälgar.. smile Kanske även ett sportavgasrör.. Och då glider man i stan med en cool bil som mumlar som ett monster, där alla spanar in den.. Då har ja endå inte lagt ut samma peng som för en begagnad M3 wink

Du är alltså beredd att slänga en halv miljon kronor, en halv miljon, på en Hyundai med Hemi-motor*?


*Jag är medveten om att Daewoo säljs med Cheva-emblem på vissa marknader. Det är inte det jag hade i åtanke med ovanstående. Utan med "Hyundai" menas enbart att kvalitetskänslan i en Dodge Challenger är snudd på sämre än den i en Hyundai.

För så beskriver man enklast de material, det utförande och den kvalité en Dodge Challenger bjuder på. Om 655.000:- är mycket pengar för en M3 är 415.000:- för den billigaste Challanger R/T en skandal.

Tror du att man i efterhand kan bättra på väghållningen i någon större omfattning till rimliga pengar är det naivt, en sänkning och större fälgar gör att bilens känns stabilare snarare än att den i praktiken går bättre genom kurvorna. Väghållning är dyrt.

Sedan kommer vi till vad som är ännu viktigare än väghållningen, och något som just M3 är känd för, känsla. Att återskapa den känsla i styrning, drivlina och väghållning vilken Bmw som helst har kommer förmodligen till ett pris inte ens en jänkebils-entusiast är beredd att lägga, om det ens är genomförbart så här i efterhand.

Sedan har vi kvalité, enbart att utveckla en inredning med en nivå som är hyggligt nära Bmw skulle förmodligen äta upp hela mellanskillnaden. Att klä diverse paneler med Alcantra eller liknande är inte i närheten.

Sedan kostar en 335i Coupe exakt lika mycket som en Challanger R/T, och trots att Dodge har 60hp mer är Bmw 335i snabbare, 0.2s kvickare till 100 tex. Dodge kommer visserligen med mer utrustning standard, men Bmw är inte långt efter och framför allt erbjuds utrustning som inte ens finns att välja till Dodge. Och som står ovan, Bmw är väldigt mycket mer och välbyggd bil och borde därför kosta mer.

Dessutom drar en 335i Coupé 8.4L/100km blandad körning, en R/T drar 10L/100km på landsväg. Dyrare ägandekostnader följer alltså med Dodge-köpet.

Nej, jag förstår grejen med en Challenger och älskar utstrålningen och motorljudet. Men att tro att en sådan går att jämföra med en M3 eller ens en 335i, eller att en Challenger kan nå samma nivå som dessa till rimliga pengar är tokigt.

Dessutom presenterades en hel del felaktig fakta, bland annat att en 335i skulle kosta "550.000+". Därav ett Bmws-försvarstal.

En sak att tillföra till diskussionen som är LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT ifrån topic nu..BMWs 2-handsvärde är rätt bra smile

OEM <3
Rquired Allmänt envis
16 maj 2010 · 12 512 Inlägg

Bjork skrev:

Rquired skrev:

Dannii skrev:

Dom har sett på för mycket Top Gear..

Javisst.. Amerikanska bilar kanske inte är dom bästa när de gäller väghållning.. Men dom är fan ta mig långt ifrån de alla säger att dom är..

Sen så är de ju budgeten också.. jämför en Dodge Challenger -09.. Du får alltså en ny Challenger för under 500 000kr.. Inget slår nybils känslan! När man får nycklarna i handen och sätter sig bakom ratten på en bil, där man vet att ingen annan suttit o brukat den före dig!

BMW 335i däremot.. Mindre effekt.. Går bättre runt kurvorna (sägs de iallafall).. men en helt ny går på 550 000kr +! Och då är du inte i närheten av utrustningen.. Challenger har 425hkr.. Ska vi då jämföra den med en M3 på 420hk så får ni se på pris skillnad..

Hade nu jänkarna lagt skillnaden på chassi o väghållning så hade dom antagligen slagit BMW..


Sen hade jag nog köpt mig en Dodge Challenger SRT8.. Tremec 60/60 - 6vxl manuell, full utrustad.. ~480k.. Och köpt nytt sätt dämpare runt om och några vettiga fälgar.. smile Kanske även ett sportavgasrör.. Och då glider man i stan med en cool bil som mumlar som ett monster, där alla spanar in den.. Då har ja endå inte lagt ut samma peng som för en begagnad M3 wink

Du är alltså beredd att slänga en halv miljon kronor, en halv miljon, på en Hyundai med Hemi-motor*?


*Jag är medveten om att Daewoo säljs med Cheva-emblem på vissa marknader. Det är inte det jag hade i åtanke med ovanstående. Utan med "Hyundai" menas enbart att kvalitetskänslan i en Dodge Challenger är snudd på sämre än den i en Hyundai.

För så beskriver man enklast de material, det utförande och den kvalité en Dodge Challenger bjuder på. Om 655.000:- är mycket pengar för en M3 är 415.000:- för den billigaste Challanger R/T en skandal.

Tror du att man i efterhand kan bättra på väghållningen i någon större omfattning till rimliga pengar är det naivt, en sänkning och större fälgar gör att bilens känns stabilare snarare än att den i praktiken går bättre genom kurvorna. Väghållning är dyrt.

Sedan kommer vi till vad som är ännu viktigare än väghållningen, och något som just M3 är känd för, känsla. Att återskapa den känsla i styrning, drivlina och väghållning vilken Bmw som helst har kommer förmodligen till ett pris inte ens en jänkebils-entusiast är beredd att lägga, om det ens är genomförbart så här i efterhand.

Sedan har vi kvalité, enbart att utveckla en inredning med en nivå som är hyggligt nära Bmw skulle förmodligen äta upp hela mellanskillnaden. Att klä diverse paneler med Alcantra eller liknande är inte i närheten.

Sedan kostar en 335i Coupe exakt lika mycket som en Challanger R/T, och trots att Dodge har 60hp mer är Bmw 335i snabbare, 0.2s kvickare till 100 tex. Dodge kommer visserligen med mer utrustning standard, men Bmw är inte långt efter och framför allt erbjuds utrustning som inte ens finns att välja till Dodge. Och som står ovan, Bmw är väldigt mycket mer och välbyggd bil och borde därför kosta mer.

Dessutom drar en 335i Coupé 8.4L/100km blandad körning, en R/T drar 10L/100km på landsväg. Dyrare ägandekostnader följer alltså med Dodge-köpet.

Nej, jag förstår grejen med en Challenger och älskar utstrålningen och motorljudet. Men att tro att en sådan går att jämföra med en M3 eller ens en 335i, eller att en Challenger kan nå samma nivå som dessa till rimliga pengar är tokigt.

Dessutom presenterades en hel del felaktig fakta, bland annat att en 335i skulle kosta "550.000+". Därav ett Bmws-försvarstal.

En sak att tillföra till diskussionen som är LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT ifrån topic nu..BMWs 2-handsvärde är rätt bra smile

Det med, och i det här fallet känner jag mig rätt oskydlig; Ämnet hade redan spårat ur och in på Bmw vs. jänkarbil innan jag gav mig in i leken. wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Germax
16 maj 2010 · 12 086 Inlägg

Bjork skrev:

hangman skrev:

JapMax skrev:
Att säga att tyskstuk är fult och ifrågasätta de som inte gör de är ju något naivt, jag tycker de är coolt men skulle troligen inte skaffa mig en egen. Hade dock tyskstukade fälgar på min Sierra smile

nu ljuger du igen. Din 540 är tyskstuk, ute big_smile

Hans 540 är då fan inget tyskstuk! Än vanlig allmänt fräsch BMW däremot stämmer bättre.

Allmänt fräsh? Toksnygg är den wink Hehe, den har fått sig lite förbättringar i vinter nya bilder kommer snart.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
16 maj 2010 · 3 929 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
http://www.garaget.org/?car=181960&image=1791220
Hmm...det här är såvitt jag kan se en av bilarna som T-bird markerat som favorit...tycker mig se en del stretch på de däcken (dessutom på en Golf) om jag inte är helt blind...smygfetish? wink

Det är ju fan för alla jäkla extra lysen! lol
Den är ju sket grym bara för lyserna, haha! big_smile

Och så skulle inte jag kalla det tyskstuk för det är ju normala däck och fälgar.


Required: Varför köper folk lamborghini och inte vråltrimmar en gammal polo som får 2000hk när dom vill ha en snabb bil?
Det handlar om karaktär!
Amerikanarnas karaktär är knakande plastinredning, dåligt chassie med stor motor!
Japsarna kör också knakande plastinredning, jätte bra chassie med en liten puttefjuttmotor som knappt får iväg bilen.
Tyskarna kör mitt emellan!

Man köper ju fan inte en Challenger för att köra på bana!?
Visst man kan det, men då blir det lite chassie modifieringar.

Kan lova dig att Cobran original så är den förjävlig bra i kurvor!!! Den är byggd för det med individuell bakvagn (Tänk dig det på en jänk, det hade man aldrig trott! lol ) och mycket mer.
Kan du säga mig någon tysk bil som har smidda kolvar, smidda stakar och smidd vev där du kan bara slappa på upp till 800hk innan du ens behöver öppna motorn?
Du behöver inte ens byta kamaxlar för att få den effekten!
Vi har 595hk på bakhjulen, en hel del mer i motorn då och den motorn är aldrig öppnad!

Senast redigerat av Thunderbird88 (16 maj 2010)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Rquired Allmänt envis
16 maj 2010 · 12 512 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Volvo544special65 skrev:
http://www.garaget.org/?car=181960&image=1791220
Hmm...det här är såvitt jag kan se en av bilarna som T-bird markerat som favorit...tycker mig se en del stretch på de däcken (dessutom på en Golf) om jag inte är helt blind...smygfetish? wink

Det är ju fan för alla jäkla extra lysen! lol
Den är ju sket grym bara för lyserna, haha! big_smile

Och så skulle inte jag kalla det tyskstuk för det är ju normala däck och fälgar.


Required: Varför köper folk lamborghini och inte vråltrimmar en gammal polo som får 2000hk när dom vill ha en snabb bil?
Det handlar om karaktär!
Amerikanarnas karaktär är knakande plastinredning, dåligt chassie med stor motor!
Japsarna kör också knakande plastinredning, jätte bra chassie med en liten puttefjuttmotor som knappt får iväg bilen.
Tyskarna kör mitt emellan!

Man köper ju fan inte en Challenger för att köra på bana!?
Visst man kan det, men då blir det lite chassie modifieringar.

Kan lova dig att Cobran original så är den förjävlig bra i kurvor!!! Den är byggd för det med individuell bakvagn (Tänk dig det på en jänk, det hade man aldrig trott! lol ) och mycket mer.
Kan du säga mig någon tysk bil som har smidda kolvar, smidda stakar och smidd vev där du kan bara slappa på upp till 800hk innan du ens behöver öppna motorn?
Du behöver inte ens byta kamaxlar för att få den effekten!
Vi har 595hk på bakhjulen, en hel del mer i motorn då och den motorn är aldrig öppnad!

Och det var precis det jag skrev, anledningen till att man lägger två miljoner på en Lamborghini istället för att vråltrimma något japansk är för helhetskänslan i den dyrare bilen som man aldrig kan uppnå på "amatörnivå", men amatör menas i det här fallet "inte biltillverkare".
Kort och gott, helhetskänslan i en 2000hp Polo är inte i närheten den i en Lamborghini för att ta ditt exempel.

Anledningen till att man köper en M3 istället för att trimma en Challenger, vilket var det som diskuterades, är att det inte går att få samma helhet i en bil men eftermarknadsdelar som i en bil optimerad från fabrik.

Och förutom att överdriva priserna på Bmw nått jävulskt så var det precis vad "Danii" hävdade, att för samma budet som en ny M3 kostar så blir en Challenger bättre vilket jag tvivlar starkt på.

På samma sätt tvivlar jag på att Cobran är "för jävla bra i kurvor", klart den tar sig runt det har aldrig någon nekat till. Men inte ens den senaste modellen anses vara kanon på den punkten; "Mustang GT är ingen kurvkramare i ordets rätta bemärkelse" för att citera Teknikens Värld nr. 18/09. Tvivlar därmed på att er äldre modell är bättre.

Jag har inte någonstans sagt annat än att jag är bra glad i amerikanare, som du själv skrev "knakande plastinredning, dåligt chassie men med en stor motor" som man gärna leker med och en jävligt kaxigt yttre.

Men amerikanare är långt ifrån lika kompletta som europeiska eller asiatiska bilar, och när någon hävdar att en av dessa med enkla medel går att jämföra med en M3 kändes det som någon drömt och inte riktigt vaknat...

Senast redigerat av Rquired (16 maj 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
16 maj 2010 · 3 929 Inlägg

Det är stor skillnad på Mustang GT och Mustang SVT Cobra så du vet.
Knappt något från GT passar i SVT Cobra när det kommer till drivlina och chassie etc.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Rquired Allmänt envis
16 maj 2010 · 12 512 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Det är stor skillnad på Mustang GT och Mustang SVT Cobra så du vet.
Knappt något från GT passar i SVT Cobra när det kommer till drivlina och chassie etc.

Det är också en stor (enorm?) skillnad mellan årets generation av Mustang och er två generationer äldre, jag tvivlar fortfarande på att den har väghållning i klass med en europé (Det vill säga "går förjävlig bra i kurvor" när inte ens den senaste modellen har så.

Senast redigerat av Rquired (16 maj 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Lozinmust "Unloaded"
16 maj 2010 · 1 557 Inlägg

Rquired skrev:

Thunderbird88 skrev:
Det är stor skillnad på Mustang GT och Mustang SVT Cobra så du vet.
Knappt något från GT passar i SVT Cobra när det kommer till drivlina och chassie etc.

Det är också en stor (enorm?) skillnad mellan årets generation av Mustang och er två generationer äldre, jag tvivlar fortfarande på att den har väghållning i klass med en europé (Det vill säga "går förjävlig bra i kurvor" när inte ens den senaste modellen har så.

Jag brukar sällan sätta mig emot Rquired då han enligt mig är väldigt bra på att argumentera för sin sak, även om det inte är BMW. Men det finns bilar av nyare generationer som har sämre väghållning än äldre generationer, ett mkt bra exempel på detta är Honda Civic Type R, som av den äldre generationen har mkt bättre väghållning(helt annan bakvagn) än nyare, som må se ballare ut men de betalade ett pris iochmed det; de offrade väghållning =/ Vet dock inte hur det är med Mustang SVT Cobra, men borde inte den isåfall jämföras mot en Cobra av nyare generation och inte en "vanlig" GT?

Tvivlar dock också kraftigt på att SVT Cobran har väghållning/känsla i klass som en av samma års modell M3/M5. Cobran är väl "värstingen" i familjen, då borde den mot värstingen jämföras, Europa-style?

"When innovation meets passion!"
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
Rquired Allmänt envis
16 maj 2010 · 12 512 Inlägg

Mechanimal skrev:

Rquired skrev:

Thunderbird88 skrev:
Det är stor skillnad på Mustang GT och Mustang SVT Cobra så du vet.
Knappt något från GT passar i SVT Cobra när det kommer till drivlina och chassie etc.

Det är också en stor (enorm?) skillnad mellan årets generation av Mustang och er två generationer äldre, jag tvivlar fortfarande på att den har väghållning i klass med en europé (Det vill säga "går förjävlig bra i kurvor" när inte ens den senaste modellen har så.

Jag brukar sällan sätta mig emot Rquired då han enligt mig är väldigt bra på att argumentera för sin sak, även om det inte är BMW. Men det finns bilar av nyare generationer som har sämre väghållning än äldre generationer, ett mkt bra exempel på detta är Honda Civic Type R, som av den äldre generationen har mkt bättre väghållning(helt annan bakvagn) än nyare, som må se ballare ut men de betalade ett pris iochmed det; de offrade väghållning =/

Vet dock inte hur det är med Mustang SVT Cobra, men borde inte den isåfall jämföras mot en Cobra av nyare generation och inte en "vanlig" GT?

Tvivlar dock också kraftigt på att SVT Cobran har väghållning/känsla i klass som en av samma års modell M3/M5. Cobran är väl "värstingen" i familjen, då borde den mot värstingen jämföras, Europa-style?

Ok jo jag förstår ditt exempel, men jag skulle snarare säga att de offrade lite väghållning i förmån för bättre komfort. Visst är inte den senaste generationen av CTR lika mycket av en "Driver´s car" som de förra, å andra sidan är den bra mycket bekvämare och jag skulle personligen aldrig tvekat över att välja denna om jag skulle köpa en bil som skall köras till vardags smile

Vad jag vet finns där inget motsvarande en Cobra från den senaste modellen, men de senaste två generationerna av Ford Mustang lanserades som en förnyad modell, ett steg tillbaka till originalet istället för att fortsätta att bli mer av en vardagsbil. Jag vet att en del liknade Mustang med Elvis presley...

Därmed inte sagt att Mustang var dålig, jag hade mer än gärna ägt en oavsett generation. Men med tanke på ovanstående känns det högst osannolikt att denna Mustang Cobra skulle vara bättre än årets generation.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Lozinmust "Unloaded"
16 maj 2010 · 1 557 Inlägg

Rquired skrev:

Mechanimal skrev:

Rquired skrev:

Det är också en stor (enorm?) skillnad mellan årets generation av Mustang och er två generationer äldre, jag tvivlar fortfarande på att den har väghållning i klass med en europé (Det vill säga "går förjävlig bra i kurvor" när inte ens den senaste modellen har så.

Jag brukar sällan sätta mig emot Rquired då han enligt mig är väldigt bra på att argumentera för sin sak, även om det inte är BMW. Men det finns bilar av nyare generationer som har sämre väghållning än äldre generationer, ett mkt bra exempel på detta är Honda Civic Type R, som av den äldre generationen har mkt bättre väghållning(helt annan bakvagn) än nyare, som må se ballare ut men de betalade ett pris iochmed det; de offrade väghållning =/

Vet dock inte hur det är med Mustang SVT Cobra, men borde inte den isåfall jämföras mot en Cobra av nyare generation och inte en "vanlig" GT?

Tvivlar dock också kraftigt på att SVT Cobran har väghållning/känsla i klass som en av samma års modell M3/M5. Cobran är väl "värstingen" i familjen, då borde den mot värstingen jämföras, Europa-style?

Ok jo jag förstår ditt exempel, men jag skulle snarare säga att de offrade lite väghållning i förmån för bättre komfort. Visst är inte den senaste generationen av CTR lika mycket av en "Driver´s car" som de förra, å andra sidan är den bra mycket bekvämare och jag skulle personligen aldrig tvekat över att välja denna om jag skulle köpa en bil som skall köras till vardags smile

Vad jag vet finns där inget motsvarande en Cobra från den senaste modellen, men de senaste två generationerna av Ford Mustang lanserades som en förnyad modell, ett steg tillbaka till originalet istället för att fortsätta att bli mer av en vardagsbil. Jag vet att en del liknade Mustang med Elvis presley...

Därmed inte sagt att Mustang var dålig, jag hade mer än gärna ägt en oavsett generation. Men med tanke på ovanstående känns det högst osannolikt att denna Mustang Cobra skulle vara bättre än årets generation.

Jo det är mkt möjligt att det är bättre komfort, och sannerligen ballare design och inredning på nya CTR:en gentemot den äldre, men som den driver jag är, så skulle jag hellre skaffat den äldre generationen, fast det är ju en smaksak =P

Vi har verkligen side-trackat från topic nu för övrigt big_smile

"When innovation meets passion!"
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
16 maj 2010 · 1 948 Inlägg

Mechanimal skrev:
Vi har verkligen side-trackat från topic nu för övrigt big_smile

JO tack tror en låsning kan vara nått??? känns som att hela samtalsämnet nu är förstört för all framtid i sann "garaget anda" roll

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Rquired Allmänt envis
16 maj 2010 · 12 512 Inlägg

Mechanimal skrev:

Rquired skrev:

Mechanimal skrev:

Jag brukar sällan sätta mig emot Rquired då han enligt mig är väldigt bra på att argumentera för sin sak, även om det inte är BMW. Men det finns bilar av nyare generationer som har sämre väghållning än äldre generationer, ett mkt bra exempel på detta är Honda Civic Type R, som av den äldre generationen har mkt bättre väghållning(helt annan bakvagn) än nyare, som må se ballare ut men de betalade ett pris iochmed det; de offrade väghållning =/

Vet dock inte hur det är med Mustang SVT Cobra, men borde inte den isåfall jämföras mot en Cobra av nyare generation och inte en "vanlig" GT?

Tvivlar dock också kraftigt på att SVT Cobran har väghållning/känsla i klass som en av samma års modell M3/M5. Cobran är väl "värstingen" i familjen, då borde den mot värstingen jämföras, Europa-style?

Ok jo jag förstår ditt exempel, men jag skulle snarare säga att de offrade lite väghållning i förmån för bättre komfort. Visst är inte den senaste generationen av CTR lika mycket av en "Driver´s car" som de förra, å andra sidan är den bra mycket bekvämare och jag skulle personligen aldrig tvekat över att välja denna om jag skulle köpa en bil som skall köras till vardags smile

Vad jag vet finns där inget motsvarande en Cobra från den senaste modellen, men de senaste två generationerna av Ford Mustang lanserades som en förnyad modell, ett steg tillbaka till originalet istället för att fortsätta att bli mer av en vardagsbil. Jag vet att en del liknade Mustang med Elvis presley...

Därmed inte sagt att Mustang var dålig, jag hade mer än gärna ägt en oavsett generation. Men med tanke på ovanstående känns det högst osannolikt att denna Mustang Cobra skulle vara bättre än årets generation.

Jo det är mkt möjligt att det är bättre komfort, och sannerligen ballare design och inredning på nya CTR:en gentemot den äldre, men som den driver jag är, så skulle jag hellre skaffat den äldre generationen, fast det är ju en smaksak =P

Vi har verkligen side-trackat från topic nu för övrigt big_smile

Jo skulle jag köpa en busbil, eller andra bil hade förmodligen förra generationen tilltalat mig mer. Men som bruksbil värderar jag den bättre komforten högre än den något sämre väghållningen smile

Och ämnet, ja det är borta sedan länge som vanligt på Garaget big_smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang