Eftersnack - Första Bilträffen I Mjölby LÖRDAG 15/5

_Bene
16 maj 2010 · 12 Inlägg

Svesse965 skrev:

_Bene skrev:

Svesse965 skrev:
därför man håller sig hemma brukis häcken är inget skoj att åka med på bilträff och om man skulle göra det så skulle ja inte envisas med att ställa sig i "utställningsområdet" finns bra mycket finare bilar som ska stå där. racen är dom som räknas ändå wink

vem vad det som sa att ja åker en grå 245 me shackrutor o dubbla 45ór som bruks bil?åker en v70 diesel som bruks. som även skulle passa in som utställnings bil. ja såg iaf fulare orginal bilar än den

vart står det att jag mena dig. lugna ner dig lille vän cool

ja är lugn:)

Svesse965
16 maj 2010 · 18 Inlägg

i min mening så tycker jag så här. det är inte elmia ni åker på utan en allmän träff alla är välkomna 240 som supra rishög som prisbelönt styling bygge. vad en annan anser är skit är guld för den ena. är folk besvikna på att det inte kommer högprestande byggen så ja åkt till stockholm tex och titta på valhalla cup eller birka. där finns knappt en bil under 1000hk. vet inte hur dagens scen ser ut idag en annan var mest aktiv 04-06 ( ja jag är gammal) vad glada som de flesta är här med att det kom så mycket bilar och vad jag såg på citygross parkeringen idag så hade ni tydligen kul igår. men en sak får fasen någon svara på varför hitta jag ett par jeans en t-shirt och en huvtröja skitiga och dana på parkeringen. vet ifan om man vågar åka på era träffar kanske blir gangbangad eller nåt tongue

stöd din lokala bilskrot åk saab
_Bene
16 maj 2010 · 12 Inlägg

Svesse965 skrev:
i min mening så tycker jag så här. det är inte elmia ni åker på utan en allmän träff alla är välkomna 240 som supra rishög som prisbelönt styling bygge. vad en annan anser är skit är guld för den ena. är folk besvikna på att det inte kommer högprestande byggen så ja åkt till stockholm tex och titta på valhalla cup eller birka. där finns knappt en bil under 1000hk. vet inte hur dagens scen ser ut idag en annan var mest aktiv 04-06 ( ja jag är gammal) vad glada som de flesta är här med att det kom så mycket bilar och vad jag såg på citygross parkeringen idag så hade ni tydligen kul igår. men en sak får fasen någon svara på varför hitta jag ett par jeans en t-shirt och en huvtröja skitiga och dana på parkeringen. vet ifan om man vågar åka på era träffar kanske blir gangbangad eller nåt tongue

jeansen är en polares. hans baklucka öppnar sig vid påfrästning. så dom åkte visst ut;)

Svesse965
16 maj 2010 · 18 Inlägg

ok hälsa honom att de ligger på rad tre från från huvudingången räknat ca. stog en merca parkerad på dom tidigare idag smile

stöd din lokala bilskrot åk saab
Somar
16 maj 2010 · 108 Inlägg

Sluta bråka nu,     ALLA BILAR OCH FOLKSLAG ÄR HJÄRTLIGT VÄLKOMNA till våra träffar. smile
men de som inte är välkomna, är farbror blå

_Bene
16 maj 2010 · 12 Inlägg

Svesse965 skrev:
ok hälsa honom att de ligger på rad tre från från huvudingången räknat ca. stog en merca parkerad på dom tidigare idag smile

han kastade dom igår redan så dom ligger bra därsmile vart visst hål i dom när ja körde överdom 4 ggr:P

_Bene
16 maj 2010 · 12 Inlägg

SOSSE-S13 skrev:
Sluta bråka nu,     ALLA BILAR OCH FOLKSLAG ÄR HJÄRTLIGT VÄLKOMNA till våra träffar. smile
men de som inte är välkomna, är farbror blå

Ingen bråkar:P ne dom är inte välkommna. om man inte använder internet så mycket så får dom inte veta lika mycket. nått man kan tänka på nästa gång

Somar
16 maj 2010 · 108 Inlägg

_Bene skrev:

SOSSE-S13 skrev:
Sluta bråka nu,     ALLA BILAR OCH FOLKSLAG ÄR HJÄRTLIGT VÄLKOMNA till våra träffar. smile
men de som inte är välkomna, är farbror blå

Ingen bråkar:P ne dom är inte välkommna. om man inte använder internet så mycket så får dom inte veta lika mycket. nått man kan tänka på nästa gång

Det har vi redan gjort nu, så till nästa träff så ska vi ha språnget före och ännu bättre komunikation mellan arangörerna.

Volvo_Taz_240
16 maj 2010 · 40 Inlägg

Ragga90 skrev:
har ja rätt eller fel?

Håller med fullständigt!!!!
Jag tittar hellre på några som bjuder påt oavsett va de kör för bil än att gå runt & bara glo på de som knappt vågar använda sina bilar!!

Kvinnor är som dockor,man kan leka med dom,slänga dom när man vill.
Men vet du vad? Riktiga män leker inte med dockor...
syabo
16 maj 2010 · 1 278 Inlägg

kanske köra med sms lista ist för garaget? smile

Street Knight
Volvo_Taz_240
16 maj 2010 · 40 Inlägg

_Bene skrev:

Volvo_Taz_240 skrev:

_Bene skrev:

varför ska man öpnna huven o visa allt? är ju mycket roligare o ha en risig bil me rolig motor o ingen vet vad som ligger under huven, hemligt är roligast smile

Håller med!!
Jag kommer hellre i en en bil som ser orginal ut eller tom risig ut men som går uta h-vete!! wink

Dessutom va det som sagt innan inte bara volvos som va orginal!!
O hur många av alla dessa stylade plastbilar med fin lack på såg ni leka loss????? Va det inte det som va lite meningen?? Lek & race??? De man såg va de ni kallar "risiga" som iaf bjöd på en show...
O det tackar jag varmt för!!
För ska man bara gå runt & kolla på fina bilar som står uppställda kan man lika gärna åka ner till elmia eller åka på sånna träffar där det bara ställs upp!!! Mig vetligt va det inte en träff för bara utställningsbilar???
Så vad har det för betydelse vad man kommer i för bil??  Alla moppebilar & annat som kom då?? Epor mm.....

Men det tråkiga med allt är ju att alla vill ju bara se bilar som går på släp kärra dit och hem. om ni nu fattar vad ja menar med det

Jo, oftast.. Men fattar inte varför de då åker till en träff där det skulle vara "lek & race"???
Då får de ju bjuda påt lite med deras finbilar oxå då.. Annars kan de ju fixa en utställning för deras bilar...
För mig vetligt va detta en TRÄFF inte en UTSTÄLLNING....

Kvinnor är som dockor,man kan leka med dom,slänga dom när man vill.
Men vet du vad? Riktiga män leker inte med dockor...
_Bene
16 maj 2010 · 12 Inlägg

syabo skrev:
kanske köra med sms lista ist för garaget? smile

Det är en bra idé iaf. lr så går man runt och pratar med dom på träffen. Men dom hittar ju alltid rätt tillslut. efter som folk ringer till dom. Men det handlar ju om några timmars försprång

Volvo_Taz_240
16 maj 2010 · 40 Inlägg

SOSSE-S13 skrev:
Sluta bråka nu,     ALLA BILAR OCH FOLKSLAG ÄR HJÄRTLIGT VÄLKOMNA till våra träffar. smile
men de som inte är välkomna, är farbror blå

Tack det var skönt att höra att alla va lika mkt välkomna även om man kommer i en 242 turbo & inte i en 100 000krs bil big_smile

Mer träffar som är för alla upskattas!!
Tyckte det var väldigt lyckat annars!! & bra sammanhållning när allt flyttades!!

Kvinnor är som dockor,man kan leka med dom,slänga dom när man vill.
Men vet du vad? Riktiga män leker inte med dockor...
syabo
16 maj 2010 · 1 278 Inlägg

_Bene skrev:

syabo skrev:
kanske köra med sms lista ist för garaget? smile

Det är en bra idé iaf. lr så går man runt och pratar med dom på träffen. Men dom hittar ju alltid rätt tillslut. efter som folk ringer till dom. Men det handlar ju om några timmars försprång

men en sms lista, säger att man har 20 nummer o skickar ut till, behöver ju inte vara till varenda person, som tex du är väl polare med matte o de gänget?  skicka tex till en som sedan sprider vidare till andra. bara ta en random helg o skriva runt  träff ikväll på lastbils centralen i mjölby.. tex:)

Street Knight
_Bene
16 maj 2010 · 12 Inlägg

syabo skrev:

_Bene skrev:

syabo skrev:
kanske köra med sms lista ist för garaget? smile

Det är en bra idé iaf. lr så går man runt och pratar med dom på träffen. Men dom hittar ju alltid rätt tillslut. efter som folk ringer till dom. Men det handlar ju om några timmars försprång

men en sms lista, säger att man har 20 nummer o skickar ut till, behöver ju inte vara till varenda person, som tex du är väl polare med matte o de gänget?  skicka tex till en som sedan sprider vidare till andra. bara ta en random helg o skriva runt  träff ikväll på lastbils centralen i mjölby.. tex:)

Ja det funkar ju. Får ju reda på det på nått sett iaf. Så länge farbror blå inte kan läsa till sig all info på nätet så löser ju sig det mesta

Black_Ghost
16 maj 2010 · 142 Inlägg

syabo skrev:

_Bene skrev:

syabo skrev:
kanske köra med sms lista ist för garaget? smile

Det är en bra idé iaf. lr så går man runt och pratar med dom på träffen. Men dom hittar ju alltid rätt tillslut. efter som folk ringer till dom. Men det handlar ju om några timmars försprång

men en sms lista, säger att man har 20 nummer o skickar ut till, behöver ju inte vara till varenda person, som tex du är väl polare med matte o de gänget?  skicka tex till en som sedan sprider vidare till andra. bara ta en random helg o skriva runt  träff ikväll på lastbils centralen i mjölby.. tex:)

sms lista används enbart för race o inte för träffar. varför köra på gata o riskera ev körtkort samt publik för när det finns bana..enligt min tycke så var inte denna träff ngt vidare så jag lär ej komma på nästa träff håller mig till de större träffarna som norrköping , linköping m.m.

Somar
16 maj 2010 · 108 Inlägg

Black_Ghost skrev:

syabo skrev:

_Bene skrev:

Det är en bra idé iaf. lr så går man runt och pratar med dom på träffen. Men dom hittar ju alltid rätt tillslut. efter som folk ringer till dom. Men det handlar ju om några timmars försprång

men en sms lista, säger att man har 20 nummer o skickar ut till, behöver ju inte vara till varenda person, som tex du är väl polare med matte o de gänget?  skicka tex till en som sedan sprider vidare till andra. bara ta en random helg o skriva runt  träff ikväll på lastbils centralen i mjölby.. tex:)

sms lista används enbart för race o inte för träffar. varför köra på gata o riskera ev körtkort samt publik för när det finns bana..enligt min tycke så var inte denna träff ngt vidare så jag lär ej komma på nästa träff håller mig till de större träffarna som norrköping , linköping m.m.

Håll dig till det du vill göra och låt oss ha roligt på vårat sett mad

Supraner VIP Medlem
17 maj 2010 · 251 Inlägg

hagard skrev:

Qziny skrev:
Kan inget annat än hålla med 940RDALLE.. Aktiviteterna flyttade sig under kvällen, och för att hänga på de olika ställena kan det ju va bra att vara där i tid ToBe tongue ?
Annars var det en superb träff med däckrök så man fick astma vid citygross.
Grymt arrangerat så ingen snut heller fick tag i någon stackars liten krage smile

haha snuten tog mej:)

okejdå, med vissa undantag tongue

DalleRacing
17 maj 2010 · 1 738 Inlägg

Black_Ghost skrev:

syabo skrev:

_Bene skrev:
Det är en bra idé iaf. lr så går man runt och pratar med dom på träffen. Men dom hittar ju alltid rätt tillslut. efter som folk ringer till dom. Men det handlar ju om några timmars försprång

men en sms lista, säger att man har 20 nummer o skickar ut till, behöver ju inte vara till varenda person, som tex du är väl polare med matte o de gänget?  skicka tex till en som sedan sprider vidare till andra. bara ta en random helg o skriva runt  träff ikväll på lastbils centralen i mjölby.. tex:)

sms lista används enbart för race o inte för träffar. varför köra på gata o riskera ev körtkort samt publik för när det finns bana..enligt min tycke så var inte denna träff ngt vidare så jag lär ej komma på nästa träff håller mig till de större träffarna som norrköping , linköping m.m.

Då är du en mycket speciell man, för du är den ända som har klagat hittils att det var en dålig träff. Kan det vara för att du inte var på ställena där aktiviteterna hölls? Men man kan väll inte mena allvar att man åker på en träff för att enbart bara se bilar o inte aktiviteterna?? Säg nrkpg träffarna det är ju den största träffen i östergötland, o skulle man då kolla igenom alla bilar på parkeringen så har man ju gjort det på en timme. Det blir ju ingen långvarig träff då!!!  För det är ju typ samma folk o bilar varenda gång, och så klagar alla på att dom här " sunkigabilarna" kan hålla sig borta från o sladda MEN vafan det är ju dom som håller träffarna vid liv!!!! De så kallade "japanska SPORTBILARNA" står ju bara o glor.

Ses nästa träff då har jag köpt mig en Drifting tävlings bil på 600 hk men den ska jag bara köra lugnt med, vill inte slita på mina ny köpta "color smoke tires" tycker det är häftigt att bara glida runt med såna. kostade 4000kr styck

Förstår ni vad jag menar????????

Senast redigerat av 940RDALLE (17 maj 2010)

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Svesse965
17 maj 2010 · 18 Inlägg

håller med dig fullständigt. träffarna är bara en del av det hela. man åker på träffar för att kolla eller delta i det som är efter. att glo på bilar kan man göra på nätet man vill ju se dom röra på sig med.

stöd din lokala bilskrot åk saab
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang