AutomatSupra MKIV Import

alexxe En gång till nu
24 maj 2010 · 760 Inlägg

eller så kan de ju finnas pengar att tjäna om man köper en automatare, och wopps där fick man tag i en manuell låda och diff från en skrotad bil nånstans... tongue

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Go_sideways
24 maj 2010 · 428 Inlägg

Nitrometanskada skrev:

Go_sideways skrev:
Jag gjorde !

Du föredrog en automat tills du testade en med manuell?

Verkligen inte. Jag köpte Automat eftersom att det va första gången jag körde en högerstyrd bil. Och inte vilken bil som helst utan en bil som går jäkligt bra. Ångrar inte allts att jag köpte den i automat. Lärde mig en hel del och underlättade nu när jag köpte min GTR med manuell låda!

beathacker Amatör
24 maj 2010 · 444 Inlägg

Auto lådan är helt underbar att köra med tycker jag ..
Ska man rejsa kör jag med den manuelt o lyckas nästan alltid få bra starter

BMW 320d (2006)
Go_sideways
24 maj 2010 · 428 Inlägg

Malm3n skrev:
vad kostar en preppad låda? ett ca pris

Automatlåda menar jag förstås

Tror du kan hitta en BL låda för ca 30k.

Hade jag köpt supra idag så hade jag helt klart velat ha en med en preppad automat låda.
När trådskaparen påstår att automat låda inte är lämplig vid mer effekt eller för att kunna leka med så vet han inte vad han pratar om.

merl
24 maj 2010 · 202 Inlägg

Finns balla automatlådor absolut.
Original automatlåda i supran pallar med ca 500 motorhästar, sen får man köpa tex Boostlogic låda för 30k.

Den manuella lådan är ju väldigt känd för att hålla bra, och jag föredrar manuellt på en sportbil.
Skulle va nån form av SMG låda eller liknande då som skulle vara aktuellt annars.

Men en automatväxlad Supra är säkerligen väldigt trevliga.
Sen som sagt så skiljer det mycket i pris på en manuell vs automat.

JonR
24 maj 2010 · 3 259 Inlägg

Sen kanske någon som är rörelsehindrad vill köpa en supra och då kan ju enda alternativet vara en med automatlåda...

Senast redigerat av JonR (24 maj 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Roak Jumbo Burger
24 maj 2010 · 76 Inlägg

Supra'en er med tomatkasse den ultimative cruiser... Derfor. Og så er de billigere.

Man skal ikke hate på Supra'erne med auto... De er fine, bare ikke lige så fine som dem med V160 ;-)

Toyota Supra US-spec "Gurkan" (1996)
mkiv77
24 maj 2010 · 1 153 Inlägg

alexxe skrev:
eller så kan de ju finnas pengar att tjäna om man köper en automatare, och wopps där fick man tag i en manuell låda och diff från en skrotad bil nånstans... tongue

Att göra ett byte från aut till manuell tjänar man defenetivt inga pengar på .V160 lådorna i manuella supran är DYR + allt annat man måste byta .Diff ,kardan,låda, pedalställ,plåten vid växelspaken måste bytas,plasten runtom oxå.Tror även driaxlarna är olika,Instrumäntpanelen,Styrboxen måste ändras eller bytas så den fattar att de är manuel låda bla.

Arcangelus <3 Japs
27 maj 2010 · 680 Inlägg

Automat funkar klockrent på Supra. Har automat på min och det är inga problem.

MEN klart det hade varit lite ROLIGARE med manuell, men automat är ruskigt skönt faktiskt så jag ångrar inte att jag valde en automat. Men blir en manuell en dag sen iaf, mest för att jag vill ha ägt både och...kul att pröva sig fram smile

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
Brallan84
9 juni 2010 · 33 Inlägg

Men snälla du TS, acceptera bara att det finns personer som, även om det är helt omöjligt och totalt idiotiskt, enligt dig, köper en Toyota Supra med automat. Tycker hela din tråd känns väldigt lustig. Varför ska du hänga upp dig så pass mycket över att någon vill importera en Supra med automat? Ge dig bara o köpa dig en Supra med manuell låda så är väl du nöjd, resten ger ju inget o ödsla tid på, eller hur?

Ps. Lägg nu inte in en kommentar som: "Läs inte om det inte passar" För nu hoppas jag vi båda är så pass gamla att den kommentaren är barnslig. Ds.

Toyota Supra "Svarten" (1995)
sirmiro Double-Unicorn Rider
11 juni 2010 · 2 486 Inlägg

Automatlåda är det mest fantastiska som finns när man ska köra bilen bland andra trafikanter.
Köer, rödljus, krypkörning, fickparkering etc är så mycket lättare med automat än det är med en riktig racekoppling som du (TS) verkar tycka är mest lämpligt.

Ytterst få som tar in bilen för att bygga banracebil av den skulle välja automat, men i dragrace fungerar det bra och i rusningstrafiken är det som sagt guld att ha automat. Att man sedan kan låsa de lägre växlarna gör att det går att leka ganska fritt, allt som inte går är att trycka till kopplingen för att kasta upp bilen på ställ, men det går att lösa på andra sätt... wink

Rinnegan Malleus Malificarum
11 juni 2010 · 2 401 Inlägg

merl skrev:
Finns balla automatlådor absolut.
Original automatlåda i supran pallar med ca 500 motorhästar, sen får man köpa tex Boostlogic låda för 30k.

Den manuella lådan är ju väldigt känd för att hålla bra, och jag föredrar manuellt på en sportbil.
Skulle va nån form av SMG låda eller liknande då som skulle vara aktuellt annars.

Men en automatväxlad Supra är säkerligen väldigt trevliga.
Sen som sagt så skiljer det mycket i pris på en manuell vs automat.

Boostlogic låda för 30 000kr?

Men herrejösses, köp bara en TH400 adapter platta och en beggad TH400 i hyfsat skick med shift-kit så har du en låda som pallar 900hk+ för en resonlig summa.

Sen så är visserligen manuella lådan nästan odödlig, men när det kommer till cruising, dragracing, vardagskörning så är ju automat att föredra. Det enda som inte går med automat som sagt är att trycka till kopplingen och lägga upp ett ställ.. dock så finns det ju något som heter powersliding för en orsak. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang