5025
Sök

Laddproblem trimmad s40

1 101 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Tjenare får väll börja med att berätta att jag har för 2 veckor sedan fått hem bilen ifrån autotech där jag gjorde en Helrenovering av motorn å bytte ut allt som var kasst satte dit nya stakar kammar grenrör adapterplatta etc

Hämtade bilen och allt var klockrent men igår när jag var ute å körde slog det mig att den bara laddade 1,2 bar den ska ladda 1,6 peaka 1,7-1,8 jag har inte rört något alls.

Skruvade upp pysventilen ett par varv men den laddade inte mycket mer för de, satte pysen på max och då ladda den 1,4 med 1,5 peak vilket är väldigt lite för att den ska vara "maxad" nu turbon är en 19t ifråga.

Då undrar jag vad detta kan bero på, Då bilen är HELrenoverad och Wasgaten och turbon var i gott skick sa dom.
Har även kollat lite på alla tryckrör å sånt men det verkar vara tätt och att en liten liten läcka(om där ens är en) skulle påverka så mycket låter inte troligt?

Så nu undrar jag vad detta kan bero på? har haft kontakt med autotech igen och dom sa att jag fick komma upp så skulle dom titta på de men är en bit att åka så finns det mer relativt enkla saker att kontrollera så får ni gärna komma mid tips/vad ni tror det kan bero på.

MVH!

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

10 287 Inlägg
27 maj 2010
Har du pröjsat för renovering och chippning/mappning så skall du inte röra ett skit innan Atech får titta på bilen.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 101 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
när jag pillade med pysventilen pratade jag i samband med dom på atech, får väll bli att ta åka dit istället  hmm tråkig väg bara men jo jag har betalt å allt ska va klart egentligen

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 maj 2010
Saker kan gå sönder, en WG kan gå sönder.  Gör du fel kan du skjuta motorn så är du osäker så åk till Autotech så felsöker de och löser det åt dig.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök