Fälgar från gummihuset? GH Edition!

Marcus_Turbo
30 maj 2010 · 268 Inlägg

Tjena gott folk,
Någon som känner till kvalitén på GH Edition fälgarna från Gummihuset?

Tack på förhand Marcus

Marcus_Turbo
30 maj 2010 · 268 Inlägg

2ooSX skrev:
Dom som jag har på 850in? smile dom är riktigt schyssta.. dom är till salu ;P

Vad menar du med schyssta? menar du kvalitets mesigt? det jag är ute efter att få veta om GH Edition's fälgar?

Hassoni
30 maj 2010 · 92 Inlägg

Sitter på brorsans audi http://www.garaget.org/?car=93137 fast dessa hette Black skorpion och ser nästa lika dana ut.. Men var också köpta på Gummihuset.. Och kvaliten är bra!

Marcus_Turbo
30 maj 2010 · 268 Inlägg

Hassoni skrev:
Sitter på brorsans audi http://www.garaget.org/?car=93137 fast dessa hette Black skorpion och ser nästa lika dana ut.. Men var också köpta på Gummihuset.. Och kvaliten är bra!

Okej låter ju bra, gäller inte bara just den fälgen utan alla fälgar från GH Edition? någon mer som har något att säga om dem? smile

J-P-R DO IT LOW STYLE
30 maj 2010 · 1 342 Inlägg

Marcus_Turbo skrev:

Hassoni skrev:
Sitter på brorsans audi http://www.garaget.org/?car=93137 fast dessa hette Black skorpion och ser nästa lika dana ut.. Men var också köpta på Gummihuset.. Och kvaliten är bra!

Okej låter ju bra, gäller inte bara just den fälgen utan alla fälgar från GH Edition? någon mer som har något att säga om dem? smile

Finns väl inget fälgmärke som heter GH Edition utan är enbart något gummihuset.se benämner fälgarna som, fråga mig inte varför.

steifan DR!FTT3KN!K3R
31 maj 2010 · 10 427 Inlägg

Vissa av fälgarna är det inte bara Gummihuset som säljer, så lite av ett mysterium
att de kallar fälgarna för "GH Edition". Nåt fabrikat måste de väl vara av tycker man. wink

Marcus_Turbo
31 maj 2010 · 268 Inlägg

steifan skrev:
Vissa av fälgarna är det inte bara Gummihuset som säljer, så lite av ett mysterium
att de kallar fälgarna för "GH Edition". Nåt fabrikat måste de väl vara av tycker man. wink

Ja man tycker ju det, men om jag formulerar om min fråga då.
Är där någon som köp fälgar från gummihuset som dem kallar gh editon? Och hur tycker ni kvalitén på dem är?

MVH M

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
1 juni 2010 · 1 948 Inlägg

Jag har ett par som hette GH-wenachi tror jag? är det dem du menar? r-replikor... jag är nöjd, har haft dem ett par tre månader och inga lacksläpp eller dylikt ännu.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Marcus_Turbo
1 juni 2010 · 268 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Jag har ett par som hette GH-wenachi tror jag? är det dem du menar? r-replikor... jag är nöjd, har haft dem ett par tre månader och inga lacksläpp eller dylikt ännu.

Okej, börjar likna ett svar jag sökte wink nej är inte R-replikorna jag ska ha, dem jag tittar på är lika volvo's Creater fälgar. Men sökte just om någon upplevt lacksläpp osv!

steifan DR!FTT3KN!K3R
1 juni 2010 · 10 427 Inlägg

Finns ganska många bakhjuls-Volvo-fantaster som köpt Super DTM-fälgar i 17" eller 18" därifrån,
men har aldrig forumsläst att någon haft problem med lacksläpp eller något annat speciellt. Dessa fälgar
sägs vara tillverkade av Rondell dock (om det står ROD på baksidan av ekrarna), men de hade aldrig
gjort en fälg av den typen med det bultmönstret (5x108) enligt en säljare på Rondell (skumt).

Munkis
1 juni 2010 · 1 637 Inlägg

steifan skrev:
Finns ganska många bakhjuls-Volvo-fantaster som köpt Super DTM-fälgar i 17" eller 18" därifrån,
men har aldrig forumsläst att någon haft problem med lacksläpp eller något annat speciellt. Dessa fälgar
sägs vara tillverkade av Rondell dock (om det står ROD på baksidan av ekrarna), men de hade aldrig
gjort en fälg av den typen med det bultmönstret (5x108) enligt en säljare på Rondell (skumt).

Köpte mina Super DTM 18" där och dom var inte tillverkade av Rondell utan den tillverkaren hette Aluett.

Dock köpte jag ett par 17" Super DTM begagnat till min 740 och dessa var däremot tillverkade av Rondell smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
1 juni 2010 · 10 427 Inlägg

Munkis skrev:

steifan skrev:
Finns ganska många bakhjuls-Volvo-fantaster som köpt Super DTM-fälgar i 17" eller 18" därifrån,
men har aldrig forumsläst att någon haft problem med lacksläpp eller något annat speciellt. Dessa fälgar
sägs vara tillverkade av Rondell dock (om det står ROD på baksidan av ekrarna), men de hade aldrig
gjort en fälg av den typen med det bultmönstret (5x108) enligt en säljare på Rondell (skumt).

Köpte mina Super DTM 18" där och dom var inte tillverkade av Rondell utan den tillverkaren hette Aluett.

Dock köpte jag ett par 17" Super DTM begagnat till min 740 och dessa var däremot tillverkade av Rondell smile

Okej smile Googlade lite Aluett och hittade att det "märket" skulle vara en föregångare (??) till Rondell.

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
1 juni 2010 · 1 948 Inlägg

Marcus_Turbo skrev:

AcesHigh666 skrev:
Jag har ett par som hette GH-wenachi tror jag? är det dem du menar? r-replikor... jag är nöjd, har haft dem ett par tre månader och inga lacksläpp eller dylikt ännu.

Okej, börjar likna ett svar jag sökte wink nej är inte R-replikorna jag ska ha, dem jag tittar på är lika volvo's Creater fälgar. Men sökte just om någon upplevt lacksläpp osv!

Jag är jättenöjd med fälgarna hittils, dock beställde jag bara fälgarna löst därifrån, och en lokal däckfirma ordnade påkränging o blansering osv.

Dock! måste jag säga att leveransen strulade en del, jag fick ett mejl att grejerna var på väg, men efter typ en vecka när jag ringde så hade de inte ens skickat dem, dem drog en rövare att dem var tvungna att beställa hem en ny fälg för en av dem var dålig. Sen även att dem uppgett att fälgarna skulle passa på min bil utan modifikation, dem fick även regnummet angivet i beställningen som man kan göra valfritt så dem dubbelkollar att det passar. Men lik förbannat var jag tvungen att köpa spacers för att kunna använda dem.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Marcus_Turbo
11 juni 2010 · 268 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Marcus_Turbo skrev:

AcesHigh666 skrev:
Jag har ett par som hette GH-wenachi tror jag? är det dem du menar? r-replikor... jag är nöjd, har haft dem ett par tre månader och inga lacksläpp eller dylikt ännu.

Okej, börjar likna ett svar jag sökte wink nej är inte R-replikorna jag ska ha, dem jag tittar på är lika volvo's Creater fälgar. Men sökte just om någon upplevt lacksläpp osv!

Jag är jättenöjd med fälgarna hittils, dock beställde jag bara fälgarna löst därifrån, och en lokal däckfirma ordnade påkränging o blansering osv.

Dock! måste jag säga att leveransen strulade en del, jag fick ett mejl att grejerna var på väg, men efter typ en vecka när jag ringde så hade de inte ens skickat dem, dem drog en rövare att dem var tvungna att beställa hem en ny fälg för en av dem var dålig. Sen även att dem uppgett att fälgarna skulle passa på min bil utan modifikation, dem fick även regnummet angivet i beställningen som man kan göra valfritt så dem dubbelkollar att det passar. Men lik förbannat var jag tvungen att köpa spacers för att kunna använda dem.

okej, lite drygt när det ska passa sen ändå behövdes spacers, men kunde ju varit värre med! Jag har inte fått tummen ur till att beställa än, men får väl göra det snart smile

tobbed Industrisnickare
2 maj 2011 · 48 Inlägg

tja jag har nyss köpt GH EDITION WENATCHI 8*18" fälgar från gummihuset till min 850,och jag undrar om nån av er har nån aning om det behövs några centrumringar till dessa? För jag fick inte me några och blev förvånad över det. Men har också hört att volvos riktiga R fälgar inte behöver centrumringar och dessa är väll en kopia av dem? För jag hade inga problem me att montera dem men tycker det är nått som inte stämmer me dem, Så jag undrar om det ska vara ringar till dessa?/ Tobbe

Volvo V70n (2001)
steifan DR!FTT3KN!K3R
2 maj 2011 · 10 427 Inlägg

..är det inte bara att mäta navet på bilen och navhålet på fälgarna om du är osäker? wink

Om fälgarna är gjorda för just 850+ så vore det väl märkligt om man behövde ringar
för att passa in fälgen mot navet.

666_Beast
3 maj 2011 · 1 863 Inlägg

Beställde GH Edition Yla till Mondeon jag hade, visserligen har jag sålt både bil och fälgar nu men under den tiden jag hade dom så var det inga problem.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
tobbed Industrisnickare
3 maj 2011 · 48 Inlägg

ska inte ha några ringar har jag fått reda på nu men tack för tipsen=)

Volvo V70n (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang