3161
Sök

Billarm som går varje 20 minuter, vem ska man vända sig till?

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
hej.

på våran parkering står det en jävla skåpbil vars larm har gått sedan jag kom hem från jobbet ( 18:00 ).

larmet går på varje 15-20 minuter. och än pågår det fortfarande, och jävla ägaren har inte kommit och kolla på den.

vem fan ska man vända sig till för att få slut på detta skit.

jag ringer SOS alarm ( som man ska vända sig till i våran bostads område), de säger de kan inget göra då det är på parkeringen och då är det polisens  ansvar,

jag snackade med jätte otrevlig idiot polis nyss, hon säger " det är inte vårt problem, du vill få tyst på bilen, gör något åt det, gå o hitta ägaren eller vänta ut det tills på morgonen,

Va fasan är det för jävla skit?

här jobbar man arslet av sig från 05:30- 18:30, och när man är väll hemma och ska vila, så får man sånt skit och ännu värre jävla myndigheterna som bara skickar en från ena till den andra.

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
3 juni 2010
Bor du i lägenhet kanske det finns nån störningsjour du kan ringa. Skitjobbigt sånt där. sad

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

461 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
Opelmadness skrev:
Bor du i lägenhet kanske det finns nån störningsjour du kan ringa. Skitjobbigt sånt där. sad

MVH T.

pratat med de oxå.

"det är polisen du ska vända dig till:

jag:  jag har redan snackat med de de vill inte hjälpa till, de säger " ditt problem, vill du sova gör något åt saken. eller vänd dig till fastighetsjuouren.

hon: jaha, men vi hjälper inte med sånt. ring till polisen igen.

jag: jag har redan pratat med polisen 2 gånger, ni skickar mig fram o tillbaka bara.

hon: men jag kan notera här, men jag kan ändå inte göra något åt det.

jag:  okej så vad är ni till då?

hon: ja om nåt rör går sönder i lägenheten.

jag:  men så du menar att jag ska stå ut med det ?  det har hänt förut och det pågick i en vecka.( minst 11 familjer lämnade bostaden pga det). då de gjorde inget åt det.

hon: ju den insidenten vet jag. men ändå

jag: okej så ni är lika väderlösa som polisen alltså.  man stuntar helt o hållet i om ens bostadsgäst störs eller ej.

hon: du är otrevlig, bara så du vet så spelar jag in ditt samtal.

jag: wow, nu är jag rädd. jag spelar in ditt med.

hon: det får du inte göra.

jag: inte du heller utan mitt tillstånd. vem pratar jag med förresten, hon sa inget namn när hon svarade.

hon: det säger jag inte. men du heter vaddå?

jag: varför ska jag säga det? nu när ni ändå gör inget åt saken då är det inte meningen och lämna mitt namn va.

hon: nej du är otrevligt nu,,  puffff la hon på.

jag ska fan i de gå och säga upp lägenheten imorgon, fan i de att jag ska ha något med de o göra i framtiden.

jävla RIKSBYGGEN

4 005 Inlägg
3 juni 2010
Tätbebyggt område?

Ring kommunförvaltningen.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
3 juni 2010
Pilla upp huven och koppla från batteriet... Det är absolut inte rätt väg att gå men då polisen inget gör, ni får inte tag i ägaren/denne bryr sig inte och ni inte står ut så finns det inte mycket annat att göra?
Senast redigerat av TenZer (3 juni 2010)

Rock'n Roll

8 197 Inlägg
3 juni 2010
mr_right skrev:
Opelmadness skrev:

MVH T.

pratat med de oxå.

"det är polisen du ska vända dig till:

jag:  jag har redan snackat med de de vill inte hjälpa till, de säger " ditt problem, vill du sova gör något åt saken. eller vänd dig till fastighetsjuouren.

hon: jaha, men vi hjälper inte med sånt. ring till polisen igen.

jag: jag har redan pratat med polisen 2 gånger, ni skickar mig fram o tillbaka bara.

hon: men jag kan notera här, men jag kan ändå inte göra något åt det.

jag:  okej så vad är ni till då?

hon: ja om nåt rör går sönder i lägenheten.

jag:  men så du menar att jag ska stå ut med det ?  det har hänt förut och det pågick i en vecka.( minst 11 familjer lämnade bostaden pga det). då de gjorde inget åt det.

hon: ju den insidenten vet jag. men ändå

jag: okej så ni är lika väderlösa som polisen alltså.  man stuntar helt o hållet i om ens bostadsgäst störs eller ej.

hon: du är otrevlig, bara så du vet så spelar jag in ditt samtal.

jag: wow, nu är jag rädd. jag spelar in ditt med.

hon: det får du inte göra.

jag: inte du heller utan mitt tillstånd. vem pratar jag med förresten, hon sa inget namn när hon svarade.

hon: det säger jag inte. men du heter vaddå?

jag: varför ska jag säga det? nu när ni ändå gör inget åt saken då är det inte meningen och lämna mitt namn va.

hon: nej du är otrevligt nu,,  puffff la hon på.

jag ska fan i de gå och säga upp lägenheten imorgon, fan i de att jag ska ha något med de o göra i framtiden.

jävla RIKSBYGGEN

Ja du har det j**la bolaget också.. Då är det bara att beklaga. sad

-Sir Jackie Stewart

8 197 Inlägg
3 juni 2010
Men ta regnumret, ring polisen och be om telefonnumret och prata med ägaren då, det kan dom väl hjälpa till med. Sen är du nog inte ensam om att störas av det..

MVH T.

-Sir Jackie Stewart

461 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
Opelmadness skrev:
Men ta regnumret, ring polisen och be om telefonnumret och prata med ägaren då, det kan dom väl hjälpa till med. Sen är du nog inte ensam om att störas av det..

MVH T.

jag tog reg nr. jag hade det när jag pratade med polisen, jag bara kan ni åtmistående ge mig tel nr. eller ni själva kontaktar personen om nu ni inte vill ge ut nr. att han ska se vad som är fel på hans bil.
" nej det är inte vårt problem, du har väl en dator, gå in på transport styrelsens hemsida och skicka sms.

jag bara, jag har redan kollat det. fick inget info. bara en adress som är värdelös då ytter dörren är låst,

polisen:  jaha. hm.  så e hon tyst i några sekunder.  okej, men då får du stå ut med det då.    tack för samtalet o så lägger hon på...

@ opelmadness

i området bor det rätt många invandrare familjer, som faktisk vill inte lägga sig i sånt helt och hållet. nåt med invandrare är att vi (  men tyvärr inte jag eller någon i min familj)  sover lätt, och djup.

du kan spränga en bil i luften och ändå kommer de inte och vakna.   så vi kan glömma bort att någon annan förutom mig gör något anmälan.

sist brann en bil här vars tank ( eller något annat ) exploderade, ändå var det bara jag som hade ringt till brandkåren..

men jag tror att batteriet tog slut på bilen eller nåt. det har slutat efter 7 timmars...

snacka om rösthögskit skåpbil också.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
3 juni 2010
mr_right skrev:
sist brann en bil här vars tank ( eller något annat ) exploderade, ändå var det bara jag som hade ringt till brandkåren..

Då har du ju lösningen där tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

I got Dubs!
2 423 Inlägg
3 juni 2010
Öppna huven o ta av minus kablen smile

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
3 juni 2010
mr_right skrev:
Opelmadness skrev:

MVH T.

jag tog reg nr. jag hade det när jag pratade med polisen, jag bara kan ni åtmistående ge mig tel nr. eller ni själva kontaktar personen om nu ni inte vill ge ut nr. att han ska se vad som är fel på hans bil.
" nej det är inte vårt problem, du har väl en dator, gå in på transport styrelsens hemsida och skicka sms.

jag bara, jag har redan kollat det. fick inget info. bara en adress som är värdelös då ytter dörren är låst,

Fick du bara en adress när du skickade sms med regnr. till 72503, inget namn?

Mvh Thomas

461 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
MCMLXXXII skrev:
mr_right skrev:
Opelmadness skrev:

MVH T.

Fick du bara en adress när du skickade sms med regnr. till 72503, inget namn?

ju namn fick jag. hittade inget nr. råkade se en annan som stod vid hans bil och va skit sur, han hade däremot nr till killen.

ägaren är inte från här. ( trodde han va härifrån då han är här rätt så ofta)  har hans mobil nr nu.  undra om det är bäst o skicka sms eller ringa från dold.

och vad om killen vägrar göra nåt? tänk jag ringer o säger: ursäkta men din bils larm håller på döda oss, det går ju på varje 5-10 minuter, kan inte du bara stänga av den.
han kommer säger bara svära massa fula ord.

jag har sett hur ägaren är typ.   kort beskrivning:  en så rätt äcklig person, uppkäftig ( han kallade ena granne för jävla sandneger  när grannen vägrade låna honom domkraften ( då han skulle själv åka iväg o skulle ha det i bilen).  parkerar som en idiot mitt på linjer, väldigt otrevligt. flertal gånger har han blockat infarten, och när man har bett honom och flytta på bilen så har han tjafsat emot och sagt " käft med dig du äger fan inte gatan".   och när man svarat" det gör inte du heller" så har han bara sagt massa fula ord o gått sin väg.

o än som tidigare. inget gjort något åt saken, varken bostadsvärden, polis eller sos alarm.
polisen har sagt att de skickar nån, men vi har inte sett något under tiden ( förut när han brukade blockera vägen).
jag vill inte ta lagen i mina ägna händer, då idioten är inte värd problemen jag får.

461 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
Adde666 skrev:
Öppna huven o ta av minus kablen smile

och åka ditt för det?

ägaren är sånt person om man typ säger hej så vill han slakta dig levande, så otrevligt e personen

461 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
ringde gubben nyss:

han:  aa?

jag: hej, mitt namn är XXX och jag undrar om jag pratar med xxxxx xxxxxx.

han: va vill du?

jag: ju angående din bil  ( bil info) som  står på parkeringen, larmet är nog trasig på den, o gått varje 5-10 minuter, skulle du kunna stänga av den, då vissa av oss jobbar tidigt på morgonen och vi kan inte sova om det håller på såhär tills 1-2 på natten.

han: jag vet, men vill du att jag stänger av larmet så din pack kan göra inbrott i bilen?  ( ful ord )  o sen la han på.

wow säger jag bara....

har lust o låna traktorn som byggarbetarna har här nära, o lyfta hans bil o slänga ner den i diket på andra sidan

461 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
MOD.

ni kan låsa denna, då det leder ändå ingenstans hmm

Sök