7405
Sök

Behöver Råd om försäkring, eller annat alternativ

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
Hej.

jag var och pillade lite i ena bilen idag,  jag håll på fixa fläkt remmen, och bad min tjej och starta bilen, hon gjorde det, sen bad jag henne o stänga av motorn, ja.. sen sa jag till henne, kom ut, ( så hon kunde hjälpa mig), men hon uppfattade att hon skulle köra ut bilen, så hon startade bilen när jag håll på meka där in, jag hade en skiftnyckel och en annan verktig, som drogs ner av fläkten, o PAAFFF small det som fan  i motorrummet, jag hade tur att jag drog mig undan så fort jag såg att hon "startar" bilen,

skador som jag sett hittills.   
radiatorn är sönder,
fläkten är sönder,
2x rem som är sönder.
massa andra slang som gått åt skogen.

de flesta kablarna har jag fixat ihop igen, så väl som fläkten o sånt ( köpt nya)
men radiatorn, och remmen är fortfarande sönder,
jag kollar det med vafabbil o de vill ha 11 tusen för det.

nu undrar jag, kan man ta något sånt skada på självrisk?

det är så att jag har "hört" att det funnits folk som tagit självrisk, när de velat och få bilen fixat, där kostnaderna skulle varit höga. ( typ motor reparations osv )      nu har jag ingen aning om det är sant eller bara rykten.

vore snällt med lite förklaring.

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

642 Inlägg
5 juni 2010
Vad är det för bil? Vad har du för försäkring och vilken typ? Har du "drulle" som tillval på försäkringen? Jag tror nog det blir till att bita i det sura äpplet och stå för fiolerna själv, kan inte tänka mig något försäkringsbolag som kommer betala för det där tongue

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
jag har salus ansvar som försäkring, med alla möjliga tillägg.  det är en CVT cruze -08

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

Sök