Inför: Lysekils cruisingen, Midsommardagen 26/6

zedthepunk Rocknroller
8 juni 2010 · 296 Inlägg

Tjenare Lysekils crusingen börjar ju närma sig och undrar vilka som har tänkt sig att komma? smile

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
kamikazekalle
8 juni 2010 · 5 Inlägg

Hej där.

Precis som förra året så kommer di där organisatörerna troligen bara släppa in fiiiiiiina amerikanska bilar. Inte ens en lokal Chevrolet Pickup 454 SS i fint skick blev insläppt i fjol...

Jag fick även höra ett rykte (dom inblandade kan ju inte hålla tätt som tur är...) om att dom även skulle stänga av hela Kyrkvik, d v s allt väster om centrum. När jag tipsade bokhandlarn (som representerar handeln) om det så blev han "något" irriterad och tog genast tag i det där.

Arrangörerna vill alltså inte ha europeiskt, vanar, pickuper, japanskt m m. Skittråkigt att mest se horder av Buick Limited och Caddy -59:or tongue

Haniball_s
8 juni 2010 · 455 Inlägg

det blir ju att man kommer:P men någon bilkörning lär det inte bli!hehe
håller med att det är tråkigt att dom är så hårda på att det just ska va jänk! men visst är det skönt att slippa massa skit med! går ju alltid att smita in!big_smile

Senast redigerat av Haniball_s (8 juni 2010)

>syns man inte finns man inte<
isak90
8 juni 2010 · 1 997 Inlägg

Ja de e lite tråkigt att de e så hårda regler på vilka de släpper in.. Håller me om att de flesta "vanliga" bilarna inte har att göra där men nån som sticker ut lite extra eller en veteran m.m. bör ju få komma in tycker man..

Tråkigt att polisen ställer så höga krav o vill ha en arrangör.. sad

Bor ju där så givetvis kommer man o va på plats, frågan e om man går runt eller åker jänk.. Återstår att se tongue

loudness
8 juni 2010 · 4 554 Inlägg

givetvis ska man dit å klar man åker jänk, för man vet ju att de inte är ide att åka annat där wink tycker de senaste åren har varit grymt hög kvalite på bilarna som deltagit och har inte varit intresserad av att kolla efter skrothögar, kan tycka att en å annan fräsh stylad bil hade kunnat få glida med men resten kan kvitta dom kollar man inte på endå tongue

zedthepunk Rocknroller
8 juni 2010 · 296 Inlägg

aaa det är lite synd att det bara är jänkare som får åka visst det e ju inte fel jävligt fint att kolla på men det gör ju inget med lite nyare stylade bilar heller tycker jag, lite variation skadar ju inte liksom smile

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
zedthepunk Rocknroller
8 juni 2010 · 296 Inlägg

kamikazekalle skrev:
Hej där.

Precis som förra året så kommer di där organisatörerna troligen bara släppa in fiiiiiiina amerikanska bilar. Inte ens en lokal Chevrolet Pickup 454 SS i fint skick blev insläppt i fjol...

Jag fick även höra ett rykte (dom inblandade kan ju inte hålla tätt som tur är...) om att dom även skulle stänga av hela Kyrkvik, d v s allt väster om centrum. När jag tipsade bokhandlarn (som representerar handeln) om det så blev han "något" irriterad och tog genast tag i det där.

Arrangörerna vill alltså inte ha europeiskt, vanar, pickuper, japanskt m m. Skittråkigt att mest se horder av Buick Limited och Caddy -59:or tongue

jävligt konstigt att dom inte släpper in en cheva van :S är ju ändå amerikanskt och om det är den här ifrån så är det jävligt konstigt den är ju tok fräsch smile

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
isak90
8 juni 2010 · 1 997 Inlägg

zedthepunk skrev:

kamikazekalle skrev:
Hej där.

Precis som förra året så kommer di där organisatörerna troligen bara släppa in fiiiiiiina amerikanska bilar. Inte ens en lokal Chevrolet Pickup 454 SS i fint skick blev insläppt i fjol...

Jag fick även höra ett rykte (dom inblandade kan ju inte hålla tätt som tur är...) om att dom även skulle stänga av hela Kyrkvik, d v s allt väster om centrum. När jag tipsade bokhandlarn (som representerar handeln) om det så blev han "något" irriterad och tog genast tag i det där.

Arrangörerna vill alltså inte ha europeiskt, vanar, pickuper, japanskt m m. Skittråkigt att mest se horder av Buick Limited och Caddy -59:or tongue

jävligt konstigt att dom inte släpper in en cheva van :S är ju ändå amerikanskt och om det är den här ifrån så är det jävligt konstigt den är ju tok fräsch smile

En van brukar ofta förknippas med en jävla massa fulla folk.. Dörrar osv är ofta öppna, då kan folk ramla ut m.m. Där har du din förklaring..

Alla som har/är i en van betér sig inte så, men vissa gör de o då drar polisen/arrangörerna(Goodtown Cruisers) alla över en kant..

zedthepunk Rocknroller
8 juni 2010 · 296 Inlägg

isak90 skrev:

zedthepunk skrev:

kamikazekalle skrev:
Hej där.

Precis som förra året så kommer di där organisatörerna troligen bara släppa in fiiiiiiina amerikanska bilar. Inte ens en lokal Chevrolet Pickup 454 SS i fint skick blev insläppt i fjol...

Jag fick även höra ett rykte (dom inblandade kan ju inte hålla tätt som tur är...) om att dom även skulle stänga av hela Kyrkvik, d v s allt väster om centrum. När jag tipsade bokhandlarn (som representerar handeln) om det så blev han "något" irriterad och tog genast tag i det där.

Arrangörerna vill alltså inte ha europeiskt, vanar, pickuper, japanskt m m. Skittråkigt att mest se horder av Buick Limited och Caddy -59:or tongue

jävligt konstigt att dom inte släpper in en cheva van :S är ju ändå amerikanskt och om det är den här ifrån så är det jävligt konstigt den är ju tok fräsch smile

En van brukar ofta förknippas med en jävla massa fulla folk.. Dörrar osv är ofta öppna, då kan folk ramla ut m.m. Där har du din förklaring..

Alla som har/är i en van betér sig inte så, men vissa gör de o då drar polisen/arrangörerna(Goodtown Cruisers) alla över en kant..

haha aa det ligger nåt i det åker sj van men brukar hålla mig lugn. och får be om ursäkt menade cheva pickup inte van**

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
MrTurbo Better than God \o/
8 juni 2010 · 1 882 Inlägg

Känner mig mycket frestad att komma ut med Mustangen en sväng...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
zedthepunk Rocknroller
9 juni 2010 · 296 Inlägg

MrTurbo skrev:
Känner mig mycket frestad att komma ut med Mustangen en sväng...

Gört ju mer desto bättre smile

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
Vikingson avdankad vietnam veteran
9 juni 2010 · 325 Inlägg

Goodtown Cruisers är patetiska men en dag om året så får dem leka låtsas poliser o det gör dem med glädje. du måste i stortsett ha papper från åklagare bara du ska till ett ställe inom lysekil o inte har en jänke. de var knappt så att farsan fick köra morsan till jobbet förra året. men å andra sidan beror det på vem som står i rondellen innan o släpper fram, kompisen kom in förra året med en sleten volvo 140 cab så jag tycker det är sjukt konstigt att denna chevan inte kom in.

visst jag hade väl själv kanske inte släppt in svensson familjen som är för lata för att gå runt o titta utan hellre sitter i sin v70 eller hundai atos och åker runt i stan. så viss förståelse kan man ha, men till folk som har seriöst byggda nyare bilar?! vadå uppfyller inte dem kraven av vad som är snyggt enligt någon brastad bonde så kommer dem ju inte in?!   

detta är nog den sjukaste crusingen jag vet. med lite mer blandade bilar så tror jag den bara hade blivit bättre. för så de ser ut nu så blir den bara värre med åren.

kamikazekalle
9 juni 2010 · 5 Inlägg

Jag har hört att någon annan än sheriffen Buhlin ska jobba under midsommar. Herr sheriffen är ingen älskare av några hobbybilar alls, speciellt inte med "raggare" i. Att ha en sån som inre befäl på midsommardagen är naturligvis inget bra.

Om ni vill ändra på cruisingen så är det kommunalrådet ni ska bearbeta. Hasse på bokhandeln går också att lobba hos, men han är svårare att få tag i annat än IRL.

Det vore nog fint om Goodtown Cruisers kunde hålla sina funktionärer nyktra i år. Det var rent pinsamt att se deras högsta höns vingla runt i ovalen och upprepade gånger nästan bli påkörd av bilarna han skulle gallra... big_smile

zedthepunk Rocknroller
10 juni 2010 · 296 Inlägg

Vikingson skrev:
Goodtown Cruisers är patetiska men en dag om året så får dem leka låtsas poliser o det gör dem med glädje. du måste i stortsett ha papper från åklagare bara du ska till ett ställe inom lysekil o inte har en jänke. de var knappt så att farsan fick köra morsan till jobbet förra året. men å andra sidan beror det på vem som står i rondellen innan o släpper fram, kompisen kom in förra året med en sleten volvo 140 cab så jag tycker det är sjukt konstigt att denna chevan inte kom in.

visst jag hade väl själv kanske inte släppt in svensson familjen som är för lata för att gå runt o titta utan hellre sitter i sin v70 eller hundai atos och åker runt i stan. så viss förståelse kan man ha, men till folk som har seriöst byggda nyare bilar?! vadå uppfyller inte dem kraven av vad som är snyggt enligt någon brastad bonde så kommer dem ju inte in?!   

detta är nog den sjukaste crusingen jag vet. med lite mer blandade bilar så tror jag den bara hade blivit bättre. för så de ser ut nu så blir den bara värre med åren.

hahah true true emil

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
Mike007
12 juni 2010 · 7 Inlägg

Är det någon idé alls att åka dit om man har ett par osexiga repor på plasthuven men har en hyfsad jänkebil i övrigt? En annan har ju gjort den där pinsamma tabben att glömma säkra den innan man gasade iväg...

Pontiac Firebird "Elisabeth" (1969)
zedthepunk Rocknroller
13 juni 2010 · 296 Inlägg

Mike007 skrev:
Är det någon idé alls att åka dit om man har ett par osexiga repor på plasthuven men har en hyfsad jänkebil i övrigt? En annan har ju gjort den där pinsamma tabben att glömma säkra den innan man gasade iväg...

ja fan bara att komma repor hit och dit dör ingen av vettu smile

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
stormviper
27 juni 2011 · 1 Inlägg

Goodtown Crusers är en veteran och jänke klubb å det är ju dom som ordnar crusingen ! om ni vill ha en crusing med dekal trimmade volvos då får ni ordna det själva men det är ni väl för lata för ! annars kan ni ju åka till Vallåkra å plöja med era traktorer...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang