Polering av svarta "lister"

sir_daniel www.kudoz.se
11 juni 2010 · 3 802 Inlägg

annars fungerar turtlewax wax från ice serien kanon, bara o ta över hela bilen även plastdetaljer som blir svarta o fina

Dubs I got Dubs!
11 juni 2010 · 2 423 Inlägg

Finns bara ett medel, concept vista

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Muttley
11 juni 2010 ·

värmepistol som andra nämner. körde över en bit på v40in och de funka utmärkt var över ett år sen nu.

Fuze
11 juni 2010 · 58 Inlägg

Detta Concept Vista verkar vara fina grejer, någon som vet om det finns att köpa i fysisk butik någonstans i Göteborgsområdet eller är det webshop som gäller?

Dubs I got Dubs!
11 juni 2010 · 2 423 Inlägg

Fuze skrev:
Detta Concept Vista verkar vara fina grejer, någon som vet om det finns att köpa i fysisk butik någonstans i Göteborgsområdet eller är det webshop som gäller?

Borde finnas någon rekondare som kan fixa en skvätt till dig.
Annars finns det att köpa bl.a här http://bilpedantens-webshop.noxshop.se/ … tem_id=138

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
dfine BMW entusiast
11 juni 2010 · 579 Inlägg

lindell90 skrev:
lyssna på "dfine". Han vet vad han pratar om och Vista är enormt bra smile

Precis big_smile

Det blir väldigt lätt flammigt om man värmer listerna med värmepistol så det är en hel del jobb inblandat för att få det bra. Jag säger som innan och rekommenderar dig att köpa concept vista istället, sjukt enkelt att jobba med och i princip ingen risk för att det blir dåligt smile

Fuze
14 juni 2010 · 58 Inlägg

350ml Concept Vista beställt nu. Återkommer med resultat!

lindell90
14 juni 2010 · 876 Inlägg

Fuze skrev:
350ml Concept Vista beställt nu. Återkommer med resultat!

bra gjort smile Nu har du så du klarar dig länge smile

Fuze
15 juni 2010 · 58 Inlägg

lindell90 skrev:

Fuze skrev:
350ml Concept Vista beställt nu. Återkommer med resultat!

bra gjort smile Nu har du så du klarar dig länge smile

Precis fått hem Vistan nu. Provade  lite snabbt på en list, herrejävlar vilket resultat! Ska ta resten sen efter man fått i sig lite käk.

Update: Har nu kört alla plastdetaljer på hela bilen. Kan bara säga att jag aldrig kommer titta åt annat håll när det gäller plastvård... Concept Vista är det bästa som finns! smile

Jag gjorde så att jag strök på med en svamp på alla lister och lät det dra några minuter, sen tog jag en frottéhandduk och torkade bort överflödet.

Senast redigerat av Fuze (15 juni 2010)

lindell90
15 juni 2010 · 876 Inlägg

Fuze skrev:

lindell90 skrev:

Fuze skrev:
350ml Concept Vista beställt nu. Återkommer med resultat!

bra gjort smile Nu har du så du klarar dig länge smile

Precis fått hem Vistan nu. Provade  lite snabbt på en list, herrejävlar vilket resultat! Ska ta resten sen efter man fått i sig lite käk.

Update: Har nu kört alla plastdetaljer på hela bilen. Kan bara säga att jag aldrig kommer titta åt annat håll när det gäller plastvård... Concept Vista är det bästa som finns! smile

Jag gjorde så att jag strök på med en svamp på alla lister och lät det dra några minuter, sen tog jag en frottéhandduk och torkade bort överflödet.

Bilder är ett måste då smile Maskerade du lacken innan så du inte fick något på lacken? smile

Fuze
16 juni 2010 · 58 Inlägg

lindell90 skrev:

Fuze skrev:

lindell90 skrev:

bra gjort smile Nu har du så du klarar dig länge smile

Precis fått hem Vistan nu. Provade  lite snabbt på en list, herrejävlar vilket resultat! Ska ta resten sen efter man fått i sig lite käk.

Update: Har nu kört alla plastdetaljer på hela bilen. Kan bara säga att jag aldrig kommer titta åt annat håll när det gäller plastvård... Concept Vista är det bästa som finns! smile

Jag gjorde så att jag strök på med en svamp på alla lister och lät det dra några minuter, sen tog jag en frottéhandduk och torkade bort överflödet.

Bilder är ett måste då smile Maskerade du lacken innan så du inte fick något på lacken? smile

Bilder kommer snart, är lite upptagen på dagarna för tillfället wink Jag maskerade ingenting faktiskt, tog det försiktigt bara så gick det fint.

Dubs I got Dubs!
16 juni 2010 · 2 423 Inlägg

Fuze skrev:

lindell90 skrev:

Fuze skrev:
350ml Concept Vista beställt nu. Återkommer med resultat!

bra gjort smile Nu har du så du klarar dig länge smile

Precis fått hem Vistan nu. Provade  lite snabbt på en list, herrejävlar vilket resultat! Ska ta resten sen efter man fått i sig lite käk.

Update: Har nu kört alla plastdetaljer på hela bilen. Kan bara säga att jag aldrig kommer titta åt annat håll när det gäller plastvård... Concept Vista är det bästa som finns! smile

Jag gjorde så att jag strök på med en svamp på alla lister och lät det dra några minuter, sen tog jag en frottéhandduk och torkade bort överflödet.

Härligt. någon som har tagit förnuftet till fånga!

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
nicke577
20 augusti 2010 · 6 Inlägg

ExtremeBoost skrev:
Kan rekommendera matolja till svarta lister. Billigt och bra.

Matolja blir asnice dock håller det inte jättelängre tyvärr.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang