Denna VW kanske redan har varit uppe i tråden tidigare. Byggd av Bernt Carlsson på 80-talet, VW "The pink lady" typ 1. Långt före min tid, en bil som jag skulle vilja se i verkligheten.
När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva. Princess of the road.
Denna VW kanske redan har varit uppe i tråden tidigare. Byggd av Bernt Carlsson på 80-talet, VW "The pink lady" typ 1. Långt före min tid, en bil som jag skulle vilja se i verkligheten.
Ja, den har nog varit med förut och vill du se den så finns den i USA Berndt tog den med sig när han åkte över........jag tror det var så.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Ja Bernts lowriderbygge var fint, gjort i PLÅT:) Men han blev tvungen sälja den vid skilsmässan tror jag det var
Enda bilen som har vunnit sveriges snyggaste bil 2 gånger 82 o 84 . det går rykte om att den bilen är försvunnen eller stulen
Det vore ju fan om den är stulen!!! Det kanske blev som Streetfreak skriver, att Berndt blev tvungen att sälja.
/Benny
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Han kunde lacka redan då när han bodde i jönköping
Jo det tror jag med att han kunde. Pratade lite med honom på Elmia 2010.
/Benny
Enda bilen som har vunnit sveriges snyggaste bil 2 gånger 82 o 84 . det går rykte om att den bilen är försvunnen eller stulen
Det vore ju fan om den är stulen!!! Det kanske blev som Streetfreak skriver, att Berndt blev tvungen att sälja.
/Benny
Jag tror inte det bernts son skulle få bilen eller så skulle den ställas på museum
Hoppas för fan att det blev muséum för den "Rosa Damen"!!!
/Benny
Jag tror inte det bernts son skulle få bilen eller så skulle den ställas på museum
Hoppas för fan att det blev muséum för den "Rosa Damen"!!!
/Benny
Det var innan den blev försvunnen om ryktena stämmer
Menar du att den blev stulen fråm muséet??
/Benny
så här såg den ut innan den blev Pink Lady, men första gången var den vit när han byggt om den
OJ! Ja, han är duktig på att bygga bilar!
/Benny
Visst kan den anses som frän men det sticker i hjärtat när man förstör en Trans Am!!
/Benny
Ovanligt med en Trans Am lowrider, knappstoppad plysh som alla hade på det glada 80 talet:) Men airbrush motivlackningen av Terje Aspmo är grymt välgjord!
Lite små cool. Från filmen Gamer. Har för mig att det var en Chevrolet C20 -73 från början. Dom gjorde 3st till filmen. Varje bil kostade ca 80 000$ att göra om från standard till det här. Var till salu förut. Men minns inte riktigt vad dom kostade. Men har för mig att det var 80 000$+ iallafall.
Läste man annonsen så skrev dom:
" The shotgun hole above the driver in the roof was closed in with Plexiglas to keep out water but still offers an excellent view of the night sky."