2020
Sök

Piratstikins Audi A4 1,8TQ 2005. AVSLUTAT :O

Vad som hänt & vad som händer med audin från inköpet nästintill original 2009 till i dag 2013 och frammåt! nu nyaste är bygget till elmia 2014 och har mer fokus på utsidan än tidigare med blandannat kjolpaket och airrides :)

2015 Dbakuten.
787 794 Visningar
Projektet avslutat 8 december 2018
2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
jensclaudius skrev:
Svarade på ditt pm men kan skriva det här med ifall fler som läser är nyfikna.
På mina säten så har det efter 1år nöts bort en del på slitytorna, men då är det något konstigt syntetiskt material jag har. Dock är det inte helt bort nött. Efter jag färgat dom (hade förmodligen för mkt färg på) så tog jag några vita trasor och gnuggade av med samt dammsög stolarna, varken jag eller min medåkare hade sen när vi åkte t o r sverige -holland fått några missfärgade kläder. Helt godkännt enligt mig.

Jag färgade även om golvmattan från grå till svart och det har hållt hur bra som helst, har inte nötts bort något, tror den sög åt sig färgen bättre än stolarna.

låter ju helt underbart bra. hur långt räcker en burk? tänkte måla hela baksätet från grå till svart plus lite annat. men en burk till en fram stol eller mer eller mindre? smile

PM Competition Team
711 Inlägg
14 januari 2012
Piratstikin skrev:
jensclaudius skrev:
På mina säten så har det efter 1år nöts bort en del på slitytorna, men då är det något konstigt syntetiskt material jag har. Dock är det inte helt bort nött. Efter jag färgat dom (hade förmodligen för mkt färg på) så tog jag några vita trasor och gnuggade av med samt dammsög stolarna, varken jag eller min medåkare hade sen när vi åkte t o r sverige -holland fått några missfärgade kläder. Helt godkännt enligt mig.

Jag färgade även om golvmattan från grå till svart och det har hållt hur bra som helst, har inte nötts bort något, tror den sög åt sig färgen bättre än stolarna.

låter ju helt underbart bra. hur långt räcker en burk? tänkte måla hela baksätet från grå till svart plus lite annat. men en burk till en fram stol eller mer eller mindre? smile

Tror jag köpte 3 burkar och det räckte till båda stolarna och golvmattan och hade förmodligen räckt även till ett baksäte om jag inte lagt på så tjockt. men sen är min bil rätt mkt mindre än din. Men räkna med en burk per stol.

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
jensclaudius skrev:
Piratstikin skrev:
jensclaudius skrev:

Tror jag köpte 3 burkar och det räckte till båda stolarna och golvmattan och hade förmodligen räckt även till ett baksäte om jag inte lagt på så tjockt. men sen är min bil rätt mkt mindre än din. Men räkna med en burk per stol.

okej, tack så jäkla mycket för dessa svar smile synd bara att vi han börja klä golvet fram hmm du vet inte om det lätt går att ta bort högtalarmatta med spraylim utan att allt blir förstört? smile

Måste måla tak & stolpar & allt nu smile

PM Competition Team
711 Inlägg
14 januari 2012
Piratstikin skrev:
jensclaudius skrev:
Piratstikin skrev:

okej, tack så jäkla mycket för dessa svar smile synd bara att vi han börja klä golvet fram hmm du vet inte om det lätt går att ta bort högtalarmatta med spraylim utan att allt blir förstört? smile

Förmodligen kommer du får kvar en massa limrester, kanske att det går att tvätta bort med något hemskt lösningsmedel men då gäller det även att du får bort det innan du lägger på färgen annars riskerar du att färgen reagerar med lösningsmedlet. Går det inte att få tag i en bättre beg. matta på skroten eller via något forum som antingen är svart eller som du kan färga om.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
jensclaudius skrev:
Piratstikin skrev:
jensclaudius skrev:

Förmodligen kommer du får kvar en massa limrester, kanske att det går att tvätta bort med något hemskt lösningsmedel men då gäller det även att du får bort det innan du lägger på färgen annars riskerar du att färgen reagerar med lösningsmedlet. Går det inte att få tag i en bättre beg. matta på skroten eller via något forum som antingen är svart eller som du kan färga om.

jo det är sant. finns nog massor på skroten faktiskt. eller så klär vi bara golvet i detta svarta tyg som vi redan börjat med & sprayar baksätet och resterande tyg delar som ska lackas. var det dessa burkar du använde?
http://www.carlab.se/shop/sprayfarg-til … 2342p.html

PM Competition Team
711 Inlägg
15 januari 2012
Piratstikin skrev:
jensclaudius skrev:
Piratstikin skrev:

jo det är sant. finns nog massor på skroten faktiskt. eller så klär vi bara golvet i detta svarta tyg som vi redan börjat med & sprayar baksätet och resterande tyg delar som ska lackas. var det dessa burkar du använde?
http://www.carlab.se/shop/sprayfarg-til … 2342p.html

Det är dom jag använde

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Fullt ööös mot garaget strax igen då! i dag blir golvet klart plus lite till wink

Kommer väll någon bild i kväll tongue

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
En snabb update då innan sängen kallar.
Vart någon timme i garaget i kväll & även 2 timmar i gymmet äntligen smile första gången i år.

Så denna vecka blir det garaget troligtvis varje dag efter jobbet för att komma i kapp lite.

Golvet är snart klart. vart lite svårare än tänkt vid baksätena men en timme till så är golvet klart.
Har även börjat lite grovt & snabbt med en mall till hur böserblicken ska byggas.
gjorde i dag en "rak" form i plåt, så ska vi se om det blir liknande detta eller om vi ska ha någon annan form på plåten. Och eftersom alla andra grillar i garaget så grillade jag & Kristin oxå. Kyckling fick det bli big_smile

Lite bilder nudå..

Lite små saker omlackade & spacklade
https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-d80718c9100675c5e8a01b71243a8c1d.jpg

armstödet innan omklädning
https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-f36844c999a068982e817334c3217b52.jpg

första vita tyget som grund. kommer ett tyg vi ska ha ovan på detta så det inte lyser igenom
https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-4bcd0f18685562936a252f21ab364780.jpg

igenspacklad "rand" som det satt nå crome pinnar i.
https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-aa1b7b7238f8acc2b17572639558213b.jpg

En idé om hur böserblicken kanske ska bli
https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-5d697dadd6c4bc6fbd66ac527a26d1f2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-6a24aaed5443694c0026e5775f1c57c0.jpg

Snabb lackad i vit smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-03594287943bc1fb0929d101bb486ac5.jpg

Allt för nu. blir nog mycket garaget i veckan smile
Ha de fint sålänge & har ni idéer om hur man kan göra böserblicken så berätta gärna så får vi lite fler val.

Hittade btw en fin liten flagga som ska upp på väggen under "priatstikin" skylten smile dekoration! haha
Senast redigerat av Piratstikin (15 januari 2012)

Besserwisser
16 januari 2012
De där ögonlocken föll mig inte i smaken.. Ett alternativ är att integrera dem i huven och att låta de löpa längs hela övre delen på strålkastaren. Tänker mig inte särskilt mycket "böser" i blicken då utan mer rak kant. Det kan va ett alternativ, men jag ser sällan några hemgjorda ögonlock som jag tycker är snygga. Brukar tyvärr ofta se billigt ut, så jag hade nog hoppat över det helt.

1 515 Inlägg
16 januari 2012
Tycker som Vedhuggarn, Mycket mer clean utan! Men smaken är som baken big_smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
alltså jag vet inte om jag fattade rätt nu men dom kommer ju såklart svetsas fast i huven så det blir jämt.
Vet heller inte riktigt exakt hur formen blir men nå liknande iallafall. troligtvis lite "smalare" typ rakt emot översta randen i grillen istället för 2a som nu.

Blir såklart inge "sätta på lysena" lock tongue

1 515 Inlägg
16 januari 2012
Piratstikin skrev:
alltså jag vet inte om jag fattade rätt nu men dom kommer ju såklart svetsas fast i huven så det blir jämt.
Vet heller inte riktigt exakt hur formen blir men nå liknande iallafall. troligtvis lite "smalare" typ rakt emot översta randen i grillen istället för 2a som nu.

Jaha, då förstår jag! Prova och se! smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
Audi_powah skrev:
Piratstikin skrev:

Jaha, då förstår jag! Prova och se! smile

ja ska ha någon form av huv ögonlock iallafall. denna bit klippte jag bara ur för hand med plåtsax lite grovt tongue har en annan ide nu om hur dom ska få följa vissa linjer inne i lyset så kanske det blir lite fränare smile lär nog göra många "provbitar" innan men börjar bränna på ordentligt haha.

Ska försöka värma isär lysena oxå & lacka all crome skit svart istället smile om ungefär en vecka kommer vi äntligen kunna börja beställa hem & köpa på oss lite mer saker som ska användas.

Blir att börja med dörrar och allt annat nu så snart är bilen klar ju tongue eller inte.

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
16 januari 2012
Bara till att kasta in lysena i ugne så släpper glaset lätt sen smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
LuCiiifer skrev:
Bara till att kasta in lysena i ugne så släpper glaset lätt sen smile

jaha big_smile hur många grader i hur många minuter?? varmluft eller tongue

Nej men hur blir det med glaset osv eftersom allt är plast?
Tänkte köra med värmepistolen fast ugnen är kanske bättre?

quattroambassadör
69 Inlägg
16 januari 2012
Kolla fronten på denna!!

http://audiscene.de/magazin/ausgaben-sa … 12012.html

Sen är tidningen helgrym!!

Jag har själv köpt alla nummer sen den kom 2000...

Prenumererar självklart!

Men den finns hos typ pressbyrån eller webshoppar..

Köp!!

Mvh Emil , Halmstad

Besserwisser
16 januari 2012
90q20v skrev:
Kolla fronten på denna!!

Prenumererar självklart!

Köp!!

Mvh Emil , Halmstad

Klockrent förslag, tycker jag! Både huv och framspoiler ser riktigt bra ut, precis lagom. smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
såg rätt najs ut. kanske liiiiiite för lite "ögonlock" men rätt stilrent. samma fronten, påminner lite om stcc fronten fast lite omgjord.

tror inte det blir nå paket faktiskt. isåfall blir det de vi kollat på redan men ja.. typ inget är spikat & bestämt om hur bilen kommer se ut när den är klar. vet bara nu att golvet blir svart & resterande tyg blir svart smile har en liten plan på dörrsidorna men sen är de rätt oplanerat smile

German Engineering
9 083 Inlägg
17 januari 2012
Här går det undan, snyggt jobbat Johan smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

1 515 Inlägg
17 januari 2012
Vedhuggarn skrev:
90q20v skrev:
Kolla fronten på denna!!

Prenumererar självklart!

Köp!!

Mvh Emil , Halmstad

Klockrent förslag, tycker jag! Både huv och framspoiler ser riktigt bra ut, precis lagom. smile

Tycker att det såg riktigt B ut, Kör med fronten du har eller bygg om till B7 fronten, Det skulle nog bli snyggast!
Smaken är som baken haha big_smile

Sök