Vad som hänt & vad som händer med audin från inköpet nästintill original 2009 till i dag 2013 och frammåt! nu nyaste är bygget till elmia 2014 och har mer fokus på utsidan än tidigare med blandannat kjolpaket och airrides :)
Hur funkar de med plasti dippen? är det lätt att nöta bort den? tänkte måla mina handtag med sån färg, men jag vill inte att det ska nötas bort direkt. Tror du man kan köra fälgarna också?
Hur funkar de med plasti dippen? är det lätt att nöta bort den? tänkte måla mina handtag med sån färg, men jag vill inte att det ska nötas bort direkt. Tror du man kan köra fälgarna också?
Om man inte maskin tvättar bilen så ska det hålla (på en hel bil) i omkring ett år säger en av dom som säljer detta i usa. Lackade precis en kompis tjejs A3a och gjorde inte riktigt som man ska så den svarta färgen vart typ grå & ytan vart som sten (synmässigt) och felet var för lite färg. ska köpa mer i morgon och lacka om. tror det riktiga ska hålla riktigt bra så ett par handtag ska inte vara nå problem. blir det nött, bara dra bort färgen busenkelt & spraya på nytt lager. finns ju på sprayburk för mindre lackjobb.
Ska fixa ett nytt galleri typ nu med plasti dippade prylar/bilar osv, blir en lika dan som vi har i helgen fast matt röd
Just ja.. det är från början "fälgfärg" står iallafall det på dom små sprayburkarna så det ska absolut gå att köra fälgar oxå kika här.
Om man inte maskin tvättar bilen så ska det hålla (på en hel bil) i omkring ett år säger en av dom som säljer detta i usa. Lackade precis en kompis tjejs A3a och gjorde inte riktigt som man ska så den svarta färgen vart typ grå & ytan vart som sten (synmässigt) och felet var för lite färg. ska köpa mer i morgon och lacka om. tror det riktiga ska hålla riktigt bra så ett par handtag ska inte vara nå problem. blir det nött, bara dra bort färgen busenkelt & spraya på nytt lager. finns ju på sprayburk för mindre lackjobb.
Ska fixa ett nytt galleri typ nu med plasti dippade prylar/bilar osv, blir en lika dan som vi har i helgen fast matt röd
Just ja.. det är från början "fälgfärg" står iallafall det på dom små sprayburkarna så det ska absolut gå att köra fälgar oxå kika här.
Nu jäklar! I morgon blir det att hämta massa plasti dip! Ska lacka hj4lmarzzonz audi A4 från gul till matt röd i morgon, sen lördag efter örebromixen ska vi köra våran Helt Helt svart! Kommer bli mörkt halvblank svart. allt kommer vara lackat utom fälgar, lysen & rutor
söndag i morgon och hitills ingen planerad bil lackering.. har endast 3,75 liter som absolut inte räcker till en hel avant fick vi reda på i går kväll.. men ska beställa hem mer färg så ska den minsann få sig en vända plasti dip
Damn va sugna vi vart på ett cleant kjolpaket till bilen nu hittade utomlands och ska köpa därifån till den svarta och insåg att vi kan skaffa till båda då iallafall detta var rätt cleant och har inte hittat någon som säljer det i sverige iallafall.
Ska beställa & montera på svarta först för att se kvalité och passform osv & är det sjysst så blir det nog på denna under vintern oxå eller kanske till och med nästa lön redan
Bara en liten viskning om att jag kan ordna plastidip i 5L hinkar till bättre pris än man köper 3,7 liters.. bara om någon är intresserad. dra iväg ett litet pm då. har lista osv på färger och priser. även sprayburkar, 311g billigare
ska över nu & byta växellåda på Mikaels t5a och sedan plastidipa huven & taket på audin
Nu jäklar kör vi plastidip på allvar! Kommer köra eget med plastidip och flockning och startar troligtvis i September. Kommer erbjuda "lack" jobb av både stora & små saker och givetvis även sälja färgen till folk som vill göra hemma själva. mer till ett bättre pris kan jag lova
Även fått erfara att om man vill byta färg på en kombi/avant går det åt minst 7-8 liter för att täcka hela beroende på original färg. och minst 5-6 liter för en sedan.
Har sprayat bilens tak nu oxå och är numera 100% krom fri black and white edition.
Funderar på att testa hela bilen matt svart bara för att se hur det ser ut. även grymt sugen på att ta hem någon fluorescerande färg (självlysande) och testa verkligen hur den lyser. ska iallafall absorbera uv-strålar/ljus och återsända dom så färgen upplevs mycket intensiv och "självlysande" ska tydligen kunna bli som reflex effekt. måste provas
funderar faktiskt även på att sälja denna bilen i sommar för att köpa en annan (troligtvis lika) bil igen för att bygga om på nytt.. absolut inget bestämt utan bara en tanke som slagit oss dom senaste dagarna
haha ja rätt sugen på en s modell. men lär sluta på en 4a tyvärr sedan eller avant vet jag inte heller men troligtvis avant. bara våra dörrsidor som vi har i garaget passar så