3161
Sök

Polisen gjorde bort sig hur ska jag göra?

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
20 juni 2010
Sluta vara sånna jälva moralkärringar, det är ju förfan ni som gnäller om att alla "ska ta sitt straff" som säkert är värst av alla när det gäller att smita undan och hitta kryphål när det väl kommer till kritan. Så sluta spela så j*vla laglydiga...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

203 Inlägg
20 juni 2010
AcesHigh666 skrev:
Sluta vara sånna jälva moralkärringar, det är ju förfan ni som gnäller om att alla "ska ta sitt straff" som säkert är värst av alla när det gäller att smita undan och hitta kryphål när det väl kommer till kritan. Så sluta spela så j*vla laglydiga...

Jag har aldrig fått en fortkörnings bot på mina 15.000mil i trafiken, så jag har inte haft något straff att ta som en man.
Däremot har jag fått flera p-böter som jag betalat direkt utan att tjafsa där jag själv vet att jag gjort fel (ej betalat).

Likaså med förseningsavgifter, har man inte allt på autogiro så blir det lätt att missa en räkning eller två. Inte gnäller jag för det, utan jag pyntar de 50kr extra.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
20 juni 2010
Jag antar att konsekvensen blir samma som om man står o blånekar när de står där med Lasern.
Risken är överhängande att det blir rätten om du inte erkänner innan dess...

Men naturligtvis ska man alltid försöka komma undan, om de inte kontaktar dig mer så är det ju lugnt. Vill de ha in dig på förhör så kan du säkert göra någon uppgörelse att du åker och bara skriver på hos din lokala station istället smile

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
21 juni 2010
Det är nog bara att avvakta. Dom kan ju inte påstå/kräva något om dom inte har papper på det.

Sen... inte för att vara otrevlig, men dags att börja skriva punkt? Det var rätt jobbigt att läsa det första inlägget. :S

12 086 Inlägg
21 juni 2010
AcesHigh666 skrev:

Det är helt sjukt, jag skulle vilja träffa alla dessa låtsaspoliser o se hur dom ser ut.

-utan 940
1 728 Inlägg
21 juni 2010
Klart att man ska jävlas med polisen om man kan, tänk på alla lastbilschaufförer som fått böta 3000kr för att de glömt nån "viktig" handling. Glömmer polisen själva nånting kan de gott vara utan böter. smile

4 005 Inlägg
21 juni 2010
Kanske ska tillägga att jag inte hade något emot att TS inte gör något mer än vad han redan har gjort. Jag syftade mer på om de kallar honom på förhör och han sedan skiter i det, att det är lite mygel då det blir konsekvenser som skattebetalarna får betala.

Självklart anser jag att han har gjort det han har kunnat, ringt och t.o.m varit där och knackat på. Uppenbarligen har Polis hans telefonnummer så det är bara ta det lugnt och vara glad. smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
21 juni 2010
Tror att de registrerar att de stoppar en bil, därför har de ditt regnummer och fick tag i dig. Läste nåt sånt i tråden om roliga kommentarer från poliser. Nåt i stil med, "nämen hade vi vetat att det var du hade vi inte stoppat dig, men nu har vi redan registrerat det"..

475 Inlägg
21 juni 2010
unvik polisen... skulle dom ringa.. spela sjuk dum... värsta värsta som kan hända att dom åker
hem till dig alt ditt jobb. och då kan du blå neka och spela sjuk dum.
och skulle det bli rättegång kan du inte betala mer än vad  boten är på smile

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

RS
886 Inlägg
21 juni 2010
Om det blir rättegång och han förlorar så får han kanske betala rättegångskostnader plus bötesbeloppet...eller?

Focus RS

underordnad allfixare
696 Inlägg
21 juni 2010
Trådstartare
Bostrom skrev:
Om det blir rättegång och han förlorar så får han kanske betala rättegångskostnader plus bötesbeloppet...eller?

sist jag fick fortkörningsböter så det blev det rättegång för att jag inte skrev under. fick betala samma belopp som boten var på..

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

RS
886 Inlägg
22 juni 2010
ok där ser man

Focus RS

4 005 Inlägg
22 juni 2010
Bostrom skrev:

Nej. Det är bara vid civilrättsmål (kalle stämmer bosse för att han lurade honom på korvar och förlorar)

Norrlänning
1 453 Inlägg
23 juni 2010
hahahaha! Vilka jävla klantarslen till poliser! Ja skulle bara låta de vara.. dom har inga bevis för att du skulle ha erkännt.. smile

bara tokneka...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

13 Inlägg
23 juni 2010
linuslinje skrev:
LasseMan skrev:
linuslinje skrev:
Resultatet blir att de kommer tröttna, kalla in dig på förhör och om du ändå inte kommer så kommer de o hämtar dig på ditt jobb som kanske inte är så kul.

Det hände Bollnäs och jag bor i Umeå åker dom då 45mil för att hämta mig på jobbet?

Om du blir kallad till förhör så får du infinna dig, annars blir du hämtad. Sen om rikskrim åker och hämtar dig, en närpolis i Bollnäs eller om de tar hjälp av någon annan är väl rätt irrelevant.

Sluta mygla så vi andra måste betala och gör rätt för dig.

Sluta skoja med han, för jag antar det är skämt.

Bollen ligger helt hos Polisen, du gör ingenting fel.
Jag hade undvikit att svara i telefon om det var skyddat nr från Polisen och inte svarat på post från dem. De kommer lägga ner det när de ser att det blir för jobbigt att driva för dem.

underordnad allfixare
696 Inlägg
23 juni 2010
Trådstartare
Har fortfarande inte hört någonting från dom. Nån som vet om man kan ringa nånstans och fråga om detta (förutom polisen då)?

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
23 juni 2010
LasseMan skrev:
Har fortfarande inte hört någonting från dom. Nån som vet om man kan ringa nånstans och fråga om detta (förutom polisen då)?

Varför ringa? Bara hopas att det ej blir något!

För många år sedan, så cyklade jag mot rött... Dumt nog stannade jag då polizei var bakom. Efter lite snack så säger polisen, ja då skickar vi böteslappen till dig på 500kr. Har ca 10 år senare ej fått något! big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

underordnad allfixare
696 Inlägg
23 juni 2010
Trådstartare
tycker det skulle vara intressant och veta hur det verkligen ligger till..

by proxy
167 Inlägg
26 juni 2010
Eftersom ditt erkännande försvann med boten ville dom nog att du skulle
komma till stationen frivilligt och erkänna en gång till. Utan det har dom inget.
Att gå vidare med ärendet innebär att åklagaren blir inblandad och då skall
polisen stå och erkänna sitt misstag vilket är pinsamt. Dessutom är det kostsamt.
Du hör nog inget mer om ärendet.

Dura lex, sed lex

Rumpmas
3 860 Inlägg
26 juni 2010
Ja, antingen åker du ned och skriver på. Eller så kommer de och hämtar dig. Eller så har de glömt bort det. Vad kan den besvärligaste konsekvensen bli, och är det värt det? Det skulle kanske inte vara så kul om de kommer och hämtar dig på jobbet, kanske framför några av dina kunder, för en sådan skitsak.

Sök