Då var man tagen för buskörning...

dappe89
20 juni 2010 · 172 Inlägg

Jag och 3 andra killar fick för oss att busköra på grusvägen intill byn här bredvid, och jag som har uppkörning på måndag..
Iaf, vi kör rundor på grusvägen med två bilar och lyckades bli stannade av polisen där som förmodligen skrev en skadeanmälan.

Jag blir tagen för olovlig körning, men hur kommer det bli med mitt lämp/körkort om jag får det på måndag?

mvh

Janneutanb
20 juni 2010 · 7 272 Inlägg

Förmodligen blir du av med kortet om polisen rapporterade er som dom bör göra.
Eller ja, lyckas du inte ta körkortet så blir nog lämpet uppskjutet ett tag.

Brukar väl vara länsstyrelsen som bestämmer sånt om jag inte missminner mig.

Andromeda Rumpmas
20 juni 2010 · 3 860 Inlägg

Du blev sannolikt bokförd för olovlig körning, dvs att ha framfört ett motorfordon utan att inneha förarbevis för detta. Inte buskörning. Har du turen med dig och tar körkortet på måndag kommer det troligen att dyka upp ett brev från Länsstyrelsen (Transportstyrelsen?) där de ber dig att skicka in kortet så att de får ta hand om det ett tag. Tills på måndag hinner de ju säkert inte besluta om att dra in lämpet.
Den normala straffpåföljden för olovlig körning är som någon tidigare skrev att lämpet, dvs övningskörningstillståndet, dras in för en tid.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Janneutanb
20 juni 2010 · 7 272 Inlägg

Kom även ihåg att blir du av med kortet under prövotiden på 2 år så måste du ta om det.

volvoentusiasten
20 juni 2010 · 4 005 Inlägg

förlåt (menar det!) men hahahahhaha vad du förtjänar det. Ut och busköra dagen innan man ska köra upp! Får jag fråga hur du tänkte?

Tack för dagens skratt. smile

Till ontopic:

Om du får det jobbigt så kan du få en spärrtid på 1 år. Därefter får du börja söka nytt lämplighetsintyg (som skrivs ovan) och sedan börja om med all teori, halkbana osv.

Senast redigerat av linuslinje (20 juni 2010)

666_Beast
20 juni 2010 · 1 863 Inlägg

Idiot, kan inte bättre säga. När du vet att körkortet är nära.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
skydark
20 juni 2010 · 375 Inlägg

Grattis!!!! Du har lyckats med något som inte många klarar... Smart!!

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
20 juni 2010 · 1 152 Inlägg

Aja det var onödigt det vet du själv nog om så jag eller nån annan behöver inte skriva det 100ggr.

Du får som sagt inte behålla kortet om du nu skulle ta det på måndag. Utöver det så finns de risk att de tar in din lämp ett tag oxå (vet inte exakta tiden, då det är individuellt).

Tycker nu att du tar dig tiden att smöälta detta som en man och lär dig till nästa gång att inte riskera nåt sånt! Lycka till! och jag lider med dig....

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
zlaban08 Glidarn
20 juni 2010 · 408 Inlägg

Ja vad ska man säga?????? hihihih! men en tröst är att du slipper köra halkbanan 1ggn till hehe.
Osmart grabben...

(obrut)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Phaeton Falgfixaren.se
20 juni 2010 · 647 Inlägg

dappe89 skrev:
Jag och 3 andra killar fick för oss att busköra på grusvägen intill byn här bredvid, och jag som har uppkörning på måndag..
Iaf, vi kör rundor på grusvägen med två bilar och lyckades bli stannade av polisen där som förmodligen skrev en skadeanmälan.

Jag blir tagen för olovlig körning, men hur kommer det bli med mitt lämp/körkort om jag får det på måndag?

mvh

Tjenare!
Ja du ligger nog inte helt bra på de...
Jag blev tagen på en mc utan körkort för ett par år sen, sen tog jag bilkörkort
typ 2månader efteråt. Allting var fri och fröjd (17dagar) tills brevet från länsstyrelsen damp
ner i brevlådan. Då skrev dom att nu hade dom beslutit att ta mitt körkort för jag
kört mc. Så allting kan ta tid. roll

zlaban08: Halkan va ju de roligaste med att körkort ju de vill man ju inte slippa smile

Senast redigerat av Safety (20 juni 2010)

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
Vag-Ragnar Audi Q7 Owner
20 juni 2010 · 5 Inlägg

Bara att bita i det sura äpplet och se framåt...

//Ragnar

zlaban08 Glidarn
20 juni 2010 · 408 Inlägg

Safety skrev:

dappe89 skrev:
Jag och 3 andra killar fick för oss att busköra på grusvägen intill byn här bredvid, och jag som har uppkörning på måndag..
Iaf, vi kör rundor på grusvägen med två bilar och lyckades bli stannade av polisen där som förmodligen skrev en skadeanmälan.

Jag blir tagen för olovlig körning, men hur kommer det bli med mitt lämp/körkort om jag får det på måndag?

mvh

Tjenare!
Ja du ligger nog inte helt bra på de...
Jag blev tagen på en mc utan körkort för ett par år sen, sen tog jag bilkörkort
typ 2månader efteråt. Allting var fri och fröjd (17dagar) tills brevet från länsstyrelsen damp
ner i brevlådan. Då skrev dom att nu hade dom beslutit att ta mitt körkort för jag
kört mc. Så allting kan ta tid. roll

zlaban08: Halkan va ju de roligaste med att körkort ju de vill man ju inte slippa smile

haha jag vet, men men.

(obrut)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
mulleri
20 juni 2010 · 508 Inlägg

bit i det sura äpplet och lär dig... jag hoppas du vet svaret på din egna fråga...

CarpeDiem German Engineering
20 juni 2010 · 9 083 Inlägg

Jadu, vad ska man säga? Idioti helt enkelt.

Mvh

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
peder Dorifto King Peedi Balerado
20 juni 2010 · 386 Inlägg

varför sprang du inte? hahahahaha

lycka till, du kan ha tur i oturen. men den är minimal.

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
Rille0
20 juni 2010 · 2 021 Inlägg

Haha smart

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
maco
20 juni 2010 · 1 207 Inlägg

Hehehe.. Skadeglädje på topp här hör jag. tongue

Fan, skulle jag gjort något liknande skulle jag nog fått höra det i all evighet av mor och far. tongue

Fyfan. Men fett skönt för dig. Du kan ju köra en uppkörning nu och se hur det är utan att behöva oroa dig för om du kommer klara det eller ej, för du får ju ändå inget körkort (mer än några veckor/månader isf).

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juni 2010 · 14 077 Inlägg

Fyfan va rätt det vore om du inte får körkort på några år!!! Bete sig på detta vis är ju hur idiotiskt som helst. Hoppas ingen tycker synd om dig för det förtjänar du inte!!!
/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
20 juni 2010 · 2 203 Inlägg

jag kan fan inte sluta skratta. Hålla på med dumheter så nära uppkörningen.

twin_cam Smålänning
20 juni 2010 · 7 877 Inlägg

Bättre att vänta med sådant tills du haft kort i 2 år wink

Förmodligen blir det som de andra sagt, du kanske klarar det, men får bara köra i nån vecka/månad till det är utrett i värsta fall.

Men du måste erkänna att det va rätt tanklöst att ge sig ut och köra olovligt så nära körkortet. Men det är lätt att vara efterklok...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang