5828
Sök

Problem med rök från t5a 850

UNDERGROUND
649 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
Tjenna har ett lite problem, när jag kör med bilen å varvar upp den kraftigt så turbon kommer i gång rycker det blåt ? å visslar mer än vanligt ? kan detta vara turbon som håller på att lägga sig ? värre är de om man låter den stå stilla  å startar igång den direkt efter 5 minuter så rycker det reällt.!!! ? hjälp:/

film från hur det ser ut

Senast redigerat av Moonfury (22 juni 2010)

2 763 Inlägg
22 juni 2010
Moonfury skrev:
Tjenna har ett lite problem, när jag kör med bilen å varvar upp den kraftigt så turbon kommer i gång rycker det blåt ? å visslar mer än vanligt ? kan detta vara turbon som håller på att lägga sig ? värre är de om man låter den stå stilla  å startar igång den direkt efter 5 minuter så rycker det reällt.!!! ? hjälp:/

film från hur det ser ut

Gissar på att du har fått ett turboras hmm Säkert axialt släpp! Nog därför det visslar mer. sad

Volvo - For Life

UNDERGROUND
649 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
Moonfury skrev:

film från hur det ser ut

Gissar på att du har fått ett turboras hmm Säkert axialt släpp! Nog därför det visslar mer. sad

Möjligt ! va lite knappt märbart glapp senast jag kände , tack , mvh

4 670 Inlägg
22 juni 2010
Varför göra 2 trådar om samma fel?

UNDERGROUND
649 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
mickius skrev:
Varför göra 2 trådar om samma fel?

fick inte bort de andra hmm

152 Inlägg
24 juni 2010
kan vara allt från slitna kolvringar, ovala cylinderfoder, en sprucken kolv, dålig turbo, slitna ventiltätningar osvosv så man felsöka lite svårt att få reda på via ett forum...

Sök