Han hjälpte ambulans då tog polisen och hans körkort

Malmoe SSS -12
18 juni 2011 · 3 217 Inlägg

New_options skrev:
Den här tråden borde psykologer och beteendevetare använda i utbildningar. Den är så träffsäker att hälften vore nog.

Först läser folk en vinklad historia i en tidning. Det döms hårt, snabbt och helt okritiskt i ungefär nio sidor. Sedan händer något när polisens egen film publiceras i media. Plötsligt verkar de flesta byta åsikt.

Visst är det fantastiskt att det är så många som är så lätta att påverka? Tänker folk inte alls i dagens samhälle? Och hur är det med källkritik?

Var finns "gilla-knappen" när man behöver den?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
New_options
18 juni 2011 · 15 Inlägg

evilaudio skrev:
å som vanlig så ska en massa folk lägga sig i hur andra kör å beter sig i trafiken..

om han nu VILLE köra framför ambulansen så e väl de upp till honom.

Visst är det upp till honom - men då får han också vara beredd att ta de konsekvenser ett sådant val medför!

Det ÄR och förblir ett brott att köra 32 km/h för fort - oavsett om det ligger ett utryckningsfordon 500 m bakom eller ej. Och polisens jobb Är och förblir att beivra brott.

Vad är det folk inte förstår?

Senast redigerat av New_options (18 juni 2011)

zovix Maskinbefäl
19 juni 2011 · 1 038 Inlägg

Det är även ett brott att hindra ett utryckningsforons framfart. Men man kan ju diskutera hur man enkast släpper för bi det i stället...

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
gamlingen
19 juni 2011 · 5 198 Inlägg

även 2+1 vägar är gjorda för att det ska kunna få plats 2bilar i bredd om ena bilen går så långt högersom möjligt,,, (när inte sverige är täckt med snö)

Kristian_L
19 juni 2011 · 1 893 Inlägg

Bara det faktum att det är aftonbladet det står i, borde ju få de flesta att vara lite försiktiga med att tycka någonting!
De är ju inte direkt kända för varken opartiskhet, eller för att "fara med sanning". Skvallerblaska är vad de är!

Efter att ha sett polisens video, är det ganska solklart att gubben inget körkort borde ha!
Jag sticker inte under stol med att jag ofta har lite bråttom också. Men får man utryckningsfordon i häcken ligger man fan inte framför i fem kilometer och ökar farten.

Det var någon som skrev att ambulansen kunde passerat...
Vist, men om puckot framför inte fattar att kliva åt sidan och släppa fram en ambulans direkt, hur kan ambulans föraren då veta att puckot inte hittar på någonting annat dumt och orsakar en olycka istället?
Bättre att komma fram sent, än inte alls!

Tänk på, när ni är ute och kör att utryckningsfordon FÅR bryta mot trafik reglerna, MEN händer någonting, då ligger föraren jävligt löst till! Han/hon blir precis lika skyldig, som vilken annan förare som helst. Med samma påföljd!
Dvs. han/hon får köra mot rött ljus, men smäller det för att han/hon gjorde det, så blir han/hon skyldig och blir av med lappen, får böter, fängelse, som vilken trafikant som helst!

Så statuera exempel med föraren i fråga, bort med lappen på maximal tid och prövotid resten av livet!
Gubben är 47 år (Om aftonbladets uppgifter nu stämmer?) och borde vetat bättre!

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang