2146
Sök

Han hjälpte ambulans då tog polisen och hans körkort

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
23 juni 2010
Akka skrev:
azid skrev:
Akka skrev:

Självklart gick mina tankar i den banan först när jag läste artikeln. Men å andra sidan så kanske det handlar om mitt levebröd, kanske sitter som budbils chaffis å får inte riskera att bli av med mitt kort i ex antal månader (ev ta om) det pga att jag kört mot rött. Å därav får jag ingen inkomst och få får inte mitt barn något käk och blöjjor osv.

Nu låter jag bitter som fasen, men hela skiten är så sjukt så man blir ganska rädd.

ska man tokdra det så bor vi i sverige där det finns sociala nätverk som hjälper om det går åt helvete som förlorat jobb men då man ligger i en ambulans så handlar det bara om attt komma fram. några tuss i böter betyder inget

sen att det är snett med systemet håller jag med om

Sjävlklart finns det socialamedel till det, men väldigt tråkigt att leva på din skatt för att en snut kanske ska vara bitter? tongue

ä nu har jag dragit detta förlångt (väldigt långsökt hela skiten)

då går skatten till nått bra endå... big_smile

2slow

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
23 juni 2010
Jahapp, en till "vardagshjälte" som blir slagen på fingrarna!
Att vara hjälpsam i dagens samhälle får man inget för...

Svenska Subaru Imprezaklubben...

2 656 Inlägg
23 juni 2010
känns ju sisådär när man har körkortet på prov fortfarande så är man ju av medkörkortet tex om man kör mot rött och med dagens priser på o ta körkort kostar de la runt 10 k om man är snäll och flyttar sig vid rödljuset tex .... kommer då aldrig mer flytta mig om man ska riskera och bli av med kortet

5 198 Inlägg
23 juni 2010
ekelund88 skrev:
känns ju sisådär när man har körkortet på prov fortfarande så är man ju av medkörkortet tex om man kör mot rött och med dagens priser på o ta körkort kostar de la runt 10 k om man är snäll och flyttar sig vid rödljuset tex .... kommer då aldrig mer flytta mig om man ska riskera och bli av med kortet

Det är precis samma regler för alla oavsett prövotid eller ej. skillnaden är att du får ta om det om du har prövotid

Glidarn
408 Inlägg
23 juni 2010
Ställningen just nu:
Kört för fort (95.5 %)     Alternativ ALT1
Hållit hastighetsgränsen (4.5 %)     Alternativ ALT2

53749 har röstat!!!!!
Helt sjukt, jag hade gasat!!!
Senast redigerat av zlaban08 (23 juni 2010)

(obrut)

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
23 juni 2010
Självklart hade alla här gjort samma sak, man tar ju första tillfälle man kan för att få köra lite fort, jag hade nog satsat på att försöka köra ifrån ambulansen! roll

Faderator
228 Inlägg
23 juni 2010
Vad hände med "Nöden har ingen lag" hmm när jag tog mitt moped kort så pratade vi en del om det här, skulle det vara nöd och en ambulans är bakom dig så ska du göra allt du kan för att ambulansen ska kunna komma fram på snabbast och lättast sätt!, Det tycker jag då det här är, gubben gjorde helt rätt! hmm
"Only in Sweden" säger ni, jag håller helt med, det var ju inte länge sen man hörde om mannen vars fru blev våldtagen i sitt egna hus, mannen "misshandlade" killen som angrep hans fru och åkte in för domstol? hmm Vad är det här? Alla förstår att man gör rätt men ändå straffas man? sad

"Being second is to be the first of the ones who lose"

238 Inlägg
23 juni 2010
Jag ser snuten som ett gäng, precis som Bandidos och Hells angels. Fast dom har dommare och skit bakom sin rygg. Dom anser att de är dom som gör rätt, medans ett annat gäng anser nått annat.

Jag vet, de låter hel knäppt.. men tänk på de i några minuter, så kanske du förstår vad ja menar

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

16 197 Inlägg
23 juni 2010
DF skrev:
Vad hände med "Nöden har ingen lag" hmm när jag tog mitt moped kort så pratade vi en del om det här, skulle det vara nöd och en ambulans är bakom dig så ska du göra allt du kan för att ambulansen ska kunna komma fram på snabbast och lättast sätt!, Det tycker jag då det här är, gubben gjorde helt rätt! hmm
"Only in Sweden" säger ni, jag håller helt med, det var ju inte länge sen man hörde om mannen vars fru blev våldtagen i sitt egna hus, mannen "misshandlade" killen som angrep hans fru och åkte in för domstol? hmm Vad är det här? Alla förstår att man gör rätt men ändå straffas man? sad

å sen kan man straffas för att man e ett "passivt vittne" vid brott..  sverige e verkligen LANDET-LAGOM.

man måste ingripa men man får inte använda våld, undra hur man då ska stoppa en brottsling??

sorry om de blev OT.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

7 281 Inlägg
23 juni 2010
evilaudio skrev:
DF skrev:

å sen kan man straffas för att man e ett "passivt vittne" vid brott..  sverige e verkligen LANDET-LAGOM.

man måste ingripa men man får inte använda våld, undra hur man då ska stoppa en brottsling??

sorry om de blev OT.

"Ey, psst! Sluta med det där, snälla."

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
23 juni 2010
Undrar vad som hade hänt om det hade varit en snutbil istället för en ambulans...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

428 Inlägg
23 juni 2010
Jag undrar ju vad fan polisen gjorde bakom ambulansen i samma hastighet??? Antingen ligger man framför med syrenerna på för att underlätta eller så låter man ambulanspersonalen göra sitt.
Skulle man inte enligt lagen då kunnat plocka kortet från polisen. Speciellt då om han kanske även inte hade någa syrener på !!

7 281 Inlägg
23 juni 2010
Go_sideways skrev:
Jag undrar ju vad fan polisen gjorde bakom ambulansen i samma hastighet??? Antingen ligger man framför med syrenerna på för att underlätta eller så låter man ambulanspersonalen göra sitt.
Skulle man inte enligt lagen då kunnat plocka kortet från polisen. Speciellt då om han kanske även inte hade någa syrener på !!

Poliser får bryta mot hastighetsgränser oavsett siren eller ej.

130 Inlägg
23 juni 2010
Go_sideways skrev:

Vad menar du? Måste polisen ha syrener på bilen, måste dom ha någon speciell färg eller lukt?

Okej, du menar blåljusen. Dom måste inte polisen ha påslagna fast dom kör tex 180km/h, dom behöver inte heller vara på någon utryckning för att få köra för fort.

687 Inlägg
23 juni 2010
Någon härinne av de som svarat som kan citera primärrapporten så vi får se vad det står och varför han blev av med körkortet, eller vänta nu ni har inte läst den va? Ni utgår efter aftonbladets alltid vinklade artiklar?..

Var det inte nyligen som aftonbladet skrev en drypande historia om en gammal dam/man i en bil som blev överfallen av en "pundare" och en man kom som riddaren i nöden på sin vita häst och motade bort mannen men sedan blev gripen för misshandel? Men när man läste förundersökningen och domslutet så visade det sig att mannen i fråga hade letat efter den andra hela dan och misshandlat han med ett fälgkors liknande när han fick tag på honom och inte alls var ute efter att hjälpa tanten utan endast att halvt slå ihjäl den andra...

Jag läser hellre rapporten från de som var på plats än litar på en vinklad artikel utgiven av ett vinstinriktat företag, kommer det fram att omständigheterna var andra än de NI antar så kommer jag skratta öppet åt er här i tråden.

/Nehe som vet om att det alltid finns två sidor av ett mynt.

Muttley
23 juni 2010
lillrackarn skrev:
Go_sideways skrev:

Vad menar du? Måste polisen ha syrener på bilen, måste dom ha någon speciell färg eller lukt?

Okej, du menar blåljusen. Dom måste inte polisen ha påslagna fast dom kör tex 180km/h, dom behöver inte heller vara på någon utryckning för att få köra för fort.

Igentligen måste de ha någon form av brådskande om de ska ligga på riktigt fort. Men hur ska du kunna sätta dit dem? För de lär ju ändå snacka emot om du anmäler de för fortkörning.

Muttley
23 juni 2010
Nehe skrev:
Någon härinne av de som svarat som kan citera primärrapporten så vi får se vad det står och varför han blev av med körkortet, eller vänta nu ni har inte läst den va? Ni utgår efter aftonbladets alltid vinklade artiklar?..

Var det inte nyligen som aftonbladet skrev en drypande historia om en gammal dam/man i en bil som blev överfallen av en "pundare" och en man kom som riddaren i nöden på sin vita häst och motade bort mannen men sedan blev gripen för misshandel? Men när man läste förundersökningen och domslutet så visade det sig att mannen i fråga hade letat efter den andra hela dan och misshandlat han med ett fälgkors liknande när han fick tag på honom och inte alls var ute efter att hjälpa tanten utan endast att halvt slå ihjäl den andra...

Jag läser hellre rapporten från de som var på plats än litar på en vinklad artikel utgiven av ett vinstinriktat företag, kommer det fram att omständigheterna var andra än de NI antar så kommer jag skratta öppet åt er här i tråden.

Ja bryr man sig så otroligt mycket så man måste läsa rapporter och saker så gör man det. Men du har väl nån anledning till varför du läser.
Jag skiter i vilket, läser tidningen för och se om de hänt nått bara.

687 Inlägg
23 juni 2010
tkd_rille skrev:
Ja bryr man sig så otroligt mycket så man måste läsa rapporter och saker så gör man det. Men du har väl nån anledning till varför du läser.
Jag skiter i vilket, läser tidningen för och se om de hänt nått bara.

Sen så blir du arg, sen sprider du det vidare till 10 andra på fikarasten med en lite annan bild, sen sprider de i sin tur det vidare med en ännu mer förvriden bild så fortsätter det och fortsätter. Från en redan förvriden artikel, istället för att läsa rapporten så du vet vad du pratar om.

En enda ond cirkel som man alltid blir lika trött på.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
23 juni 2010
Nehe skrev:

så du menar att han av ren tur hittar den han letat heladagen strypandes en gammal dam, klappar till honom ett par gånger med en domkraft.
sen stannar han kvar och tar hand om honom för att verka som en hyvens kille?

står det varför han har letat efter denna person?

2slow

3 354 Inlägg
23 juni 2010
bobafett skrev:
tilläggas bör att jag har stått helt stilla vid ett rödlyse(det va då rött) när en polisbil kom upp i röven o började tuta o blinka...jag stog still då min enda utväg va att köra mot rött ut i korsningen...efter 10-15  sekunder kom ena polisen ut ur bilen me dragen batong o va på väg mot bilen...då blev det grön o jag åkte.....polisbilen körde om mej me hög hastighet...senare blev jag stoppad av en anna polis bil o frågade varför jag inte flyttade på mej vid den aktuella korsninge då jag sa att jag kör inte mot rött....sen blev det div diskutioner om det då jag påpekade att man inte behöver flytta på sej för utrycknings fordon....man ska lämna fri väg ifall det går....

inga böter eller någe sånt fick jag...men man funtar ju ifall man ska göra....nån som vet EXAKT vad som gäller.......jag kör vidare i vanlig takt till vidare.....vill inte ha böter....

Ja du minns väl prioritering på trafikreglerna samt att man ska underlätta/lämna fri väg åt utryckningsfordon?

1 Polis
2 Ljussignaler
3 skyltar
4 regler?

så blinkar polisen och vill fram flytta på dig?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Sök