1476
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
837 969 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
hbxservice.com
1 471 Inlägg
28 februari 2011
jag kortade och förlängde växelstagen på min för att få kortare lägen smile

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
saablover_1 skrev:
jag kortade och förlängde växelstagen på min för att få kortare lägen smile

Ja, jag funderar på att göra så också. Måste bara tigga tillgång till svets av en polare smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
Har bara en liten bild idag, hann inte göra mkt alls efter jobbet.

Bara en liten kul grej för att göra ett annars fult bränslefilter lite roligare smile

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0284.jpg

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Jag började läsa din tråd, orkade med tre sidor...Sedan kom jag på mig själv tänka på annat medan jag scrollade ned....ops!
Men jag är ofrivilligt uppdaterad eftersom jag tillsammans med dig lever i ett garage!
Det var ganska kul att bli påmind om hur bilden såg ut i början och hur den ser ut nu..
Men nu tycker jag allt att du får lägga på ett kol jag vill åka bil igen!
Senast redigerat av Peter_Eriksson (2 mars 2011)

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Emilie från Peter_Erikssons konto skrev:
Jag började läsa din tråd, orkade med tre sidor...Sedan kom jag på mig själv tänka på annat medan jag scrollade ned....ops!
Men jag är ofrivilligt uppdaterad eftersom jag tillsammans med dig lever i ett garage!
Det var ganska kul att bli påmind om hur bilden såg ut i början och hur den ser ut nu..

Haha, Emilie du får skaffa ett eget konto o skriva från! tongue Folk här kan tro att jag har dubbla personligheter eller nåt! (Emilie är min sambo).

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Haft apt på jobbet och sushimiddag hemma idag så det har inte blivit något gjort, eller jo jag gjorde iordning spindlar och nav för blästring.

Sen fick jag sms-avi. Delar från Autodelar.net Tack Roberto för snabb och bra service!

Allt utom länkarmarna och svänghjulsbultarna var med, men jag visste ju redan att de var restade. Men fick iaf

Hjullager fram
Kulleder
hjulcylindrar bak
Låssats med handtag
växelspaksfäste
fönstervevhandtag

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/P1080713.jpg

2 373 Inlägg
2 mars 2011
Peter_Eriksson skrev:
Haft apt på jobbet och sushimiddag hemma idag så det har inte blivit något gjort, eller jo jag gjorde iordning spindlar och nav för blästring.

Sen fick jag sms-avi. Delar från Autodelar.net Tack Roberto för snabb och bra service!

Allt utom länkarmarna och svänghjulsbultarna var med, men jag visste ju redan att de var restade. Men fick iaf

Hjullager fram
Kulleder
hjulcylindrar bak
Låssats med handtag
växelspaksfäste
fönstervevhandtag

http://i737.photobucket.com/albums/xx17 … 080713.jpg

Fin fina grejer det där smile, berätta gärna hur handtaget är när det gäller passform och så då jag har tänkt att köpa det till min wink

Häls. Hervas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
audienergy skrev:
Fin fina grejer det där smile, berätta gärna hur handtaget är när det gäller passform och så då jag har tänkt att köpa det till min wink

Jajemän, det ska jag göra. Ett av mina som jag har var sönder inne i öppningsmekanismen så jag var tvungen att byta. Det fina med kitet är att du får en o samma nyckel till alla låsen (nu har jag iofs c-lås, men ändå). Det får man inte om man köper dem styckvis.

154 Inlägg
2 mars 2011
Peter_Eriksson skrev:

hahaha, jag trodde du sniffat på för mycket bensin Peter smile.

Men stressa inte, bra du gör det riktigt.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Bimiss skrev:
hahaha, jag trodde du sniffat på för mycket bensin Peter smile.

Men stressa inte, bra du gör det riktigt.

Njae, så mkt bensin blir det inte.. däremot en del färglukt och förtunning, hehe.. öppnar man garageporten blir det ju kallt som fan.. Så det går inte.

Nä men det är skönt att det börjar närma sig nu iaf. Återstår väl bara två större kostnader.. nya fälgar + däck samt lackering av glasfiberdelarna. Sen är det mest småsaker.

154 Inlägg
2 mars 2011
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Arbets … kyddsmask/

Värt, om denna nu stoppar sådana ångor smile.
Tänkte köpa för längesen, men då var de slut..

1 200 Inlägg
2 mars 2011
Så du vet är det enkelt att ta låskolvarna från de gamla handtagen och montera i de nya, så slipper man ha fler än en nyckel smile
Senast redigerat av Stackarn (2 mars 2011)

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Så du vet är det enkelt att ta låskolvarna från de gamla handtagen och montera i de nya, så slipper man ha fler än en nyckel smile

Jovisst kan man göra det, men detta kitet kostade så lite så det är minst lika enkelt att byta ut rubbet. innehåller två handtag med lås packningar samt krom och svarta lister, lås till bakluckan och lås till handskfacket. Vet inte om jag får säga vad jag gav för det dock, hehe.. Men kan iaf kosta på mig att göra lite reklam och säga att det kommer från www.autodelar.net

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Bimiss skrev:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Arbetsklader-och-Skyddsutrustning/Oga--Oron--och-munskydd/Skyddsmask/

Värt, om denna nu stoppar sådana ångor smile.
Tänkte köpa för längesen, men då var de slut..

Absolut, har använt vanliga skydd än så länge och nu är det knappt nån lackering kvar, svart snor är fint smile

1 200 Inlägg
2 mars 2011
När jag sa att det är enkelt, så menade jag att det är gjort på under fem minuter tongue Enligt mig är det ganska skönt att ha samma nyckel OM centrallåset, mot all förmodan, skulle strejka en dag smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
När jag sa att det är enkelt, så menade jag att det är gjort på under fem minuter tongue Enligt mig är det ganska skönt att ha samma nyckel OM centrallåset, mot all förmodan, skulle strejka en dag smile

Jojo, det är jag med på, jag fick med 3 nycklar som alla går till dörrar, baklucka, handskfack och tändningslås. Så nu blir det bara en nyckel till hela bilen o 2 reservnycklar + c-lås på det så det blir fint smile

1 200 Inlägg
2 mars 2011
Går den till tändningslås oxå? =O

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Går den till tändningslås oxå? =O

Eller vänta nu.. det är nog bara jag som är snurrig.. orkar inte kolla, men det var nog låset till bakluckan jag fipplade med här i mörkret.. orkar inte tända o rota runt nu när både sambon o hunden sover smile

1 200 Inlägg
2 mars 2011
Haha okej tongue Skulle själv vilja  ha nytt tändningslås, är så trött att man kan dra ut nyckeln ur låset när bilen är igång ^^

Men som arbetslös måste man prioritera lite, fälgar går före! big_smile

Sök