1928
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
837 999 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Haha okej tongue Skulle själv vilja  ha nytt tändningslås, är så trött att man kan dra ut nyckeln ur låset när bilen är igång ^^

Men som arbetslös måste man prioritera lite, fälgar går före! big_smile

Hehe.. låter inte bra, mitt tändningslås funkar dock fint. Fälgar ja.. jag kommer att bli tvungen att skaffa bredare fälgar om jag inte vill köra med antingen FETA spacers eller 10cm mellan skärmkant o fälg, haha

Hittade några riktigt fina 15x9" et0 fälgar som jag vill ha, 5000:- för 4st sprillans nya.

http://www.twsdack.se/Shop/Image/Article/002BLACK_Thumb.jpg
Senast redigerat av Peter_Eriksson (2 mars 2011)

1 200 Inlägg
2 mars 2011
Så synd att den blir så bred! (låter sjukt, jag vet!) För de finns snygga fälgar som fan, som är runt 8" breda. De sitter ju perfekt när den är originalbredd, men med CUP så fattas de ju några centimeter big_smile

Försök hitta BREDA 70-80-tals fälgar, ska vara tidsenligt! big_smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Så synd att den blir så bred! (låter sjukt, jag vet!) För de finns snygga fälgar som fan, som är runt 8" breda. De sitter ju perfekt när den är originalbredd, men med CUP så fattas de ju några centimeter big_smile

Försök hitta BREDA 70-80-tals fälgar, ska vara tidsenligt! big_smile

Ääääh, jag vill ha en bred bil smile Men inte åka så mkt på bredden, svårt/tråkigt med fwd.

Jag ska mäta lite sen o se när jag har breddarna, antingen blir det breddade plåtisar eller nåt liknande dem jag länkade ovan. bbs rs går bort pga priset för ett set sjyssta. Ska ju sälja mina ats cup 15x7" med däck då jag är ganska säker på att det bara kommer se muppigt ut.

1 200 Inlägg
2 mars 2011
Ja 7" blir lite väl litet kanske xD

Ska själv kanske köpa ett par 7.5" breda fälgar snart, om han vill gå ner i pris. Men smalare än så åker inte på!

hbxservice.com
1 471 Inlägg
3 mars 2011
minst 8" wink

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
hbxservice.com
1 471 Inlägg
3 mars 2011
Peter_Eriksson skrev:
saablover_1 skrev:
minst 8" wink

Jag säger minst 9" big_smile

men då har jag ju bara orginal plåtkanter utan några breddare wink

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
saablover_1 skrev:
Peter_Eriksson skrev:
saablover_1 skrev:
minst 8" wink

Hehe, men valsa in kanten så kan du få köpa mina originalbreddare billigt smile Jag kommer ju köra med berg cup breddare (som är på väg mot Sverige från Tjeckien i dagsläget).

Du lär ändå få köra et0 eller spacers på med 8" va? Ser så ut

hbxservice.com
1 471 Inlägg
3 mars 2011
Peter_Eriksson skrev:
saablover_1 skrev:
Peter_Eriksson skrev:

Hehe, men valsa in kanten så kan du få köpa mina originalbreddare billigt smile Jag kommer ju köra med berg cup breddare (som är på väg mot Sverige från Tjeckien i dagsläget).

Du lär ändå få köra et0 eller spacers på med 8" va? Ser så ut

nej inte fula breddare här inte wink satt de på bilen innan jag började med den wink   fram sitter 8" et15 perfekt smile sticker utanför och däcket går precis innanför skärmen wink bak ska ja nog slänga på 20mm specers tror jag smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Inte så mkt gjort idag heller.. pillade med lite smågrejer medan jag väntade på batteriladdning av borrmaskinen.. Sen filade jag det sista på portningen av insuget för att det ska passa till det större audi-spjället.

Portning i princip klar, lite småfilande kvar.. sen slipade jag bort gjutskägg också
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0287.jpg

Kom hem så låg en avi på köksbordet smile

Powerflexbussningar till länkarmar
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/P1080714.jpg

1 200 Inlägg
5 mars 2011
Detta bli bra, de känner jag på mig! smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Detta bli bra, de känner jag på mig! smile

Hihi, tackar det tror jag också smile Väntar på länkarmar o svänghjulsbultar nu. Sen måste insuget glasblästras. Spindlar och nav ska också blästras. Hål till bromssköld måste borras ur och gängas om, sen ska nya lager pressas i och lack på. Sen är det nog fan bara o montera ihop hela rasket big_smile

Nej just det, jag behöver nya bromsok fram också.. mina var inte så bra som jag trodde.. en nippel gick av också. Men sen så!

2 373 Inlägg
5 mars 2011
Var har du tänkt att handla bromsok? Tror att jag också behöver nya.

Häls. Hervas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
audienergy skrev:

Tänkte köpa på biltema faktiskt, bätttre än mekonomen. kostar 599:- st och de är nya. Mekonomen säljer ju inbytes-ok.

2 373 Inlägg
5 mars 2011
Peter_Eriksson skrev:
audienergy skrev:

Tänkte köpa på biltema faktiskt, bätttre än mekonomen. kostar 599:- st och de är nya. Mekonomen säljer ju inbytes-ok.

Ska kolla om det finns till min, tror att jag har likadana som Golf GTI.

Häls. Hervas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
audienergy skrev:
Peter_Eriksson skrev:
audienergy skrev:

Biltema har ju lagt till funktionen så man bara slår in sitt regnummer, perfekt smile

2 373 Inlägg
5 mars 2011
Peter_Eriksson skrev:
audienergy skrev:
Peter_Eriksson skrev:

Biltema har ju lagt till funktionen så man bara slår in sitt regnummer, perfekt smile

Jaha då så smile

Häls. Hervas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Inget gjort idag heller då vi varit på landet med sambons familj och ätit god mat och njutit av vädret smile

Men på vägen hem hämtade jag iaf två delar som blivit glasblästrade. Passade även på att lämna spindlar, nav och insug för blästring. Får även hjälp av honom att pressa i de nya lagren smile

Fördelarhuset och styrtrycksventilen från volvo 240 turbo smile
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/P1080716.jpg

Btw, är det någon volvofantast här som vet hur man ska koppla med vakuum på styrtrycksventilen (det är k-jetronic). Den ena vet jag ska kopplas till turbon för att ge mer soppa när den laddar.. ska man plugga den (då jag inte har nån turbo) och koppla den andra med t-kors på vakuum?

Dkv
592 Inlägg
6 mars 2011
Jag har en liknande fast ifrån en og900 T16 och på den tänkte ja plugga den övre och den på sidan tänkte ja koppla till en vakumanslutning vid insuget.
Ser bra ut föresten! smile
Fått nå besked när beg cup m tillbehör dimper ner då?

Mvh Tommy

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Tommy_F skrev:
Jag har en liknande fast ifrån en og900 T16 och på den tänkte ja plugga den övre och den på sidan tänkte ja koppla till en vakumanslutning vid insuget.
Ser bra ut föresten! smile
Fått nå besked när beg cup m tillbehör dimper ner då?

Mvh Tommy

Aha, men det borde väl vara exakt samma då? Jo jag tänkte man skulle plugga den övre (som borde vara den till turbon som vid övertryck pressar membranet och fettar på soppan). Och den vid sidan är ju ganska smal, så vakuumet känns ju naturlisch.. får skaffa ett t-kors på den som sitter vid vattenröret på framsidan av toppen o koppla på.

Har fått paket-id så jag kan spåra paketet, just nu står det att det skeppas till Sverige, så får väl se när det kommer smile Tack!

Sök