2606
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
838 273 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Gti_Gurra skrev:
Vad är det för svart (body?) som du spraya på uppepå primern? big_smile
Blir å fixa lite prylar å fixa min röda -84 GTI nu i vår big_smile big_smile

Hagmans Carosol smile Finns lite olika varianter att välja på smile Finns svart, grå och vit. hehe, jag sitter och letar massa grejer. Fick just reda på skatteåterbäringen.. Så nu gäller att planera/prioritera..

lacka om bilen
nya fälgar + däck
nytt avgassystem

Det är väl de största investeringarna jag har framför mig.. Sen tillkommer alltid en massa småsaker.. som alltid..

Dkv
592 Inlägg
31 mars 2011
Peter_Eriksson skrev:
Gti_Gurra skrev:
Vad är det för svart (body?) som du spraya på uppepå primern? big_smile
Blir å fixa lite prylar å fixa min röda -84 GTI nu i vår big_smile big_smile

Hagmans Carosol smile Finns lite olika varianter att välja på smile Finns svart, grå och vit. hehe, jag sitter och letar massa grejer. Fick just reda på skatteåterbäringen.. Så nu gäller att planera/prioritera..

lacka om bilen
nya fälgar + däck
nytt avgassystem

Det är väl de största investeringarna jag har framför mig.. Sen tillkommer alltid en massa småsaker.. som alltid..

Ja man behöver alldrig undra vart pengarna ska ta vägen lr när man har en bil hobby! big_smile
Ser bra ut föresten!
Inte hela världen kvar nu inte! smile

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Gti_Gurra skrev:
Vad blir de för avgas då? Simons 2"? big_smile

Kikat på lite olika faktiskt.. 2" blir det iaf. Kikar på Ebay lite då o då för att se vad som finns.

Grejen är att jag vill ha ett utan mittendämparen, grenröret är ju ganska långt samt att det sitter en flexmuff på det, vilken hamnar precis där främre avgasupphängningen sitter. Så skarven kommer nästan precis där främre ljuddämparen börjar. Fast å andra sidan är jag lite rädd att den kommer låta FÖR mkt med bara en bakre dämpare..

Tommy F skrev:
Ja man behöver alldrig undra vart pengarna ska ta vägen lr när man har en bil hobby! big_smile
Ser bra ut föresten!

Nej, det behöver man verkligen inte.. beställt grejer från ebay i dagarna. oljefilter sandwich, aem luftfilter, oljesumpbaffel med packning, impulsgivare (ej inkopplad men täcker hål i blocket), msd blaster 2 spole, o nåt mer. Länkarmar ska vara på väg från autodelar.

Tack förresten! Måste säga detsamma om ditt projekt! Blir fint med ny lack sen på ett bra underarbete. Jag ska spara pengar och försöka få Deamo att lacka bilen smile
Senast redigerat av Peter_Eriksson (31 mars 2011)

41 Inlägg
31 mars 2011
Peter_Eriksson skrev:
Gti_Gurra skrev:
Vad blir de för avgas då? Simons 2"? big_smile

Kikat på lite olika faktiskt.. 2" blir det iaf. Kikar på Ebay lite då o då för att se vad som finns.

Grejen är att jag vill ha ett utan mittendämparen, grenröret är ju ganska långt samt att det sitter en flexmuff på det, vilken hamnar precis där främre avgasupphängningen sitter. Så skarven kommer nästan precis där främre ljuddämparen börjar. Fast å andra sidan är jag lite rädd att den kommer låta FÖR mkt med bara en bakre dämpare..

Jag kommer köra med en ljuddämpare längst bak bara smile Süpersprint 2,25" avgas...så hinner jag få igång den innan du har köpt avgas så kan du få höra hur det låter.! big_smile
Tror inte det kommer låta jätte mycket med bara en dämpare.. smile Vet en som har det å den låter inte allt för mycket.. wink

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Gti_Gurra skrev:
Jag kommer köra med en ljuddämpare längst bak bara smile Süpersprint 2,25" avgas...så hinner jag få igång den innan du har köpt avgas så kan du få höra hur det låter.! big_smile
Tror inte det kommer låta jätte mycket med bara en dämpare.. smile Vet en som har det å den låter inte allt för mycket.. wink

Just ja, du hade ju kommit över det systemet.. lite fuskigt faktiskt smile Mm, får se hur det blir.. ska man bara köra en dämpare kan man ju fixa mellandelen själv, inte alltför komplicerat.. well well, ja får göra det om du hinner före.

Dkv
592 Inlägg
31 mars 2011
Peter_Eriksson skrev:
Tommy F skrev:
Ser bra ut föresten!

Nej, det behöver man verkligen inte.. beställt grejer från ebay i dagarna. oljefilter sandwich, aem luftfilter, oljesumpbaffel med packning, impulsgivare (ej inkopplad men täcker hål i blocket), msd blaster 2 spole, o nåt mer. Länkarmar ska vara på väg från autodelar.

Tack förresten! Måste säga detsamma om ditt projekt! Blir fint med ny lack sen på ett bra underarbete. Jag ska spara pengar och försöka få Deamo att lacka bilen smile

Fan va kul få hem lite nya prylar! smile
Ja lämna iväg på lack blir  ju absolut bäst! smile
Själv tänkte ja lacka själv och sedan våtslipa och polera upp den, antar att det kommer behövas! Ställer inte så stora krav på lacken så det får bli så!
Btw ska du ha den röd igen lr blir det någon annan kulör kanske??

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Tommy_F skrev:
Fan va kul få hem lite nya prylar! smile
Ja lämna iväg på lack blir  ju absolut bäst! smile
Själv tänkte ja lacka själv och sedan våtslipa och polera upp den, antar att det kommer behövas! Ställer inte så stora krav på lacken så det får bli så!
Btw ska du ha den röd igen lr blir det någon annan kulör kanske??

Visst är det det smile Tänk om man kunde få allt på en och samma dag, vilken julafton det hade varit big_smile

Visst skulle jag kunna lacka själv också.. men att införskaffa en vettig kompressor, färgspruta, frånfläkt, luftfilter, massa plast o sen färg, förtunning, etc etc etc.. så skulle det nog fan bli dyrare än att lämna iväg den.

Blir samma röda färg ja, eventuellt nån twist på det. Detta för att slippa stora färgavvikelser mellan utsidan och insidan, det syns ju ändå en del av lacken i bilen.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
Stack till garaget en sväng efter jobbet idag, pillade lite med luftfilteravskärmningen, kopplade på luftrören och lite annat.. satte dit kylaren eftersom den jag vann på ebay inte verkar dyka upp.. (säljaren verkade inte glad över att den gick för 20£, vilket inte är mitt problem). Satte dit de inre drivknutsdamaskerna och drivknutarna, fyllt på med nytt fräscht fett (hur nu fett kan kännas fräscht, haha). Kopplade klart alla mätare i mittkonsollen, bredbandslambdan på plats.

När jag sen kom hem låg detta på bordet smile

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0346.jpg

En liten översikt på hur det kommer se ut (KASS BILD)
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0343.jpg

Sen var det jävligt lustigt när jag öppnade paketen!
Fick
mocal sandwich, good
led-baklampor, good
impulsgivare, good

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0349.jpg
Scangauge II, WTF?!

Hade alltså beställt en MSD blaster II tändspole, men fick nåt digitalt standalone färddator (etc) till bilar med OBD-II. Kan bli svårt med k-jeten, haha.. dock såg jag att den kostar ca 120£

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0347.jpg

43 Inlägg
1 april 2011
Ser kungligt ut!!! big_smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
PontusOsd skrev:
Ser kungligt ut!!! big_smile

Tackar!

Förutom Scangauge då, haha.. vetefan vad jag ska göra med den..

2 373 Inlägg
1 april 2011
Att det kunde bli så då? Hoppas att du kommer på nåt wink

Häls. Hervas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
audienergy skrev:
Att det kunde bli så då? Hoppas att du kommer på nåt wink

Ja, det enda de har gemensamt är att de är andra generationen, men lite skillnad på msd blaster II och scangauge II. var en som frågade efter länken, haha kanske ska tipsa honom att inte beställa den tongue

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
annars får jag byta till obdII insprutningssystem från en nyare VAG-bil tongue

Tomas
73 Inlägg
1 april 2011
Bitarna börjar falla på plats ser jag. Kul. smile

Tråkigt där med tändspole leveransen.
Du tror inte original tändspolen räcker till.?

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
Blueman skrev:
Bitarna börjar falla på plats ser jag. Kul. smile

Tråkigt där med tändspole leveransen.
Du tror inte original tändspolen räcker till.?

Jorå, det går iaf framåt. På tisdag ska jag få låna svets av garagegrannarna så jag kan sy ihop skärmkanterna bak, sen åker breddarna på där med.

Jo det kändes lite snopet.. tänkte vafan har jag nu råkat beställa!? Men såg namnet på säljaren så kändes det bekant.. vafan.. tror säkert originalspolen räcker, men msd:n är finare och ger bättre gnista.. Har ingen aning om hur gammal den som sitter är osv.. Ska se vad de säger, annars får jag sälja den grejen jag fick, kostar 12-1300:- på ebay, jag betalade 500:- inkl frakt.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
Gti_Gurra skrev:
Här har du MSD spole annars big_smile http://www.dalhems.se/Product.aspx?guid … bc1b67ab48

Åfan, med min rabatt var det nästan lika billigt som ebay också smile Blir dock tvungen att skicka tillbaka den där scangauge II då jag fick mail av säljaren som fått ett mail av en annan Peter som fått en tändspole, haha

41 Inlägg
3 april 2011
Ibland är det ju knepigt att dom lyckas blanda ihop ordrarna med varandra...man tycker ju att en person borde lägga ner allt i kartongen å samtidigt kolla på ordern..? big_smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
Gti Gurra, jo man kan tycka det.. men jag har beställt sjukt många grejer och det är den första som strulat.

Hoppla hoppla! Då kom det tre paket till idag då tongue hehe

Skickade iväg den där scangauge II och ska få min spole så fort som möjligt, samt ersättning för fraktkostnad på 92:- för att skicka tillbaka den +10% rabatt på spolen.

Men iaf, det ringde på dörren och där stod en man med ett paket:

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0351.jpg

I det paketet fanns list till vindrutan, lyktsarger, stolsgliddelar, främre motorbussning och instrumentlampor.
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0352.jpg

I ett litet grönt paket fanns en gummimuff till spjälhuset, helt slät på insidan istället för massa veck.. gör väl alltid nåt smile
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0354.jpg

I det tredje lite större paketet fanns en väldigt fin oljetrågsbaffel med gummipackning
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0353.jpg

Sök