3926
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
838 292 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
GTIEXTREME skrev:
Såg att mitt paket har kommit fram:)
Om du inte misstycker så kommer här ett art.nr 171881213b glidstycke till stolarna..
Ser bra ut=)

jajemän, det kom igår eller om det var i förrgår tom.. Får se om jag använder den, såg ut att passa ganska bra mot spjällhuset och den är helt slät på insidan mot min.

Gti Gurra skrev:
Massa text

Ja fan, Ebay är grymt. Sjukt mkt billigare och oftast snabba leveranser. Smidigt att betala med paypal också så har man lite koll på allt.

Audienergy skrev:
Jag har sprillans nya oljeslangar som jag inte behöver till salu om du vill

Oljeslangar? Du menar till oljekylaren? Inte säkert de passar då mina gamla inte passar på oljekylaren.. måste ha lite custom kopplingar o sånt..

Ska höra med hydroscand och lundbergs o se vad de kan ta för dem.. tror det är sammanlagt 4 eller 5 slangar jag behöver.

1 200 Inlägg
6 april 2011
Gti_Gurra skrev:
Mat måste du ju ha men snus vetifan...är de inte bättre å sluta med de å lägga pengarna på bilen? smile

Skulle hellre skitit i att äta faktiskt tongue

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Gti_Gurra skrev:
Mat måste du ju ha men snus vetifan...är de inte bättre å sluta med de å lägga pengarna på bilen? smile

Skulle hellre skitit i att äta faktiskt tongue

Fint som snus säger man ju, och äta bör man, annars dör man big_smile

Säg inget till min sambo, hehe.. men jag har beställt 4st XXR 002 15x9" till golfen big_smile

http://www.suvtruckrims.com/images/xxr-002.jpg

41 Inlägg
6 april 2011
Peter_Eriksson skrev:
Säg inget till min sambo, hehe.. men jag har beställt 4st XXR 002 15x9" till golfen big_smile

Vad har din sambo för nr? smile Nej då... big_smile

Dom där fälgarna kommer bli riktigt bra på bilen! wink

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Hahaha, skoja bara.. hon vet om att de är beställda! smile

Ja, jag tror de kommer sitta riktigt fint. Sen är det ju inte dumt alls med sprillans nya fälgar big_smile

41 Inlägg
6 april 2011
165 sulor på sen eller? hehe smile
Det är aldrig fel med nya fälgar! wink
Själv skulle jag vilja ha en uppsättning av dom ny tillverkade "snowflake" fälgarna fast i 15 eller 16" big_smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Gti_Gurra skrev:
165 sulor på sen eller? hehe smile
Det är aldrig fel med nya fälgar! wink
Själv skulle jag vilja ha en uppsättning av dom ny tillverkade "snowflake" fälgarna fast i 15 eller 16" big_smile

Hahaha, 165 har jag på mina 15x7" och det är smalt. Hade velat ha 205/45 men det finns bara toyo proxes, inget dåligt alternativ. Men med 195/45 finns många fler alternativ. Toyo proxes har dessutom fälgskyddskant vilket inte är optimalt med stretch.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Så här ser det ut med 195/45 på 15x9" fälgar.. Kanske lite på gränsen till för mkt stretch..

http://www.tyrestretch.com/cache/9_195_45_R15/9_195_45_15%20(2)_595.jpg

298 Inlägg
6 april 2011
eller alldeles lagom! smile

Projekt ClubJDM
"I reject your reality and substitute my own." - Adam Savage

154 Inlägg
6 april 2011
Way låter vis, ser awesome ut smile

41 Inlägg
6 april 2011
Nja inte jätte för mycket stretch...har sett värre.. wink

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Way skrev:
eller alldeles lagom! smile

Hehe, jo det ser fett ut, helt klart smile Hmm, får se hur det blir.. 195:orna är jävligt mkt billigare. Orka lägga pengar på dyra däck..

miss Bim skrev:
Way låter vis, ser awesome ut

Kommer se ännu fetare ut på golfen wink Hur går det för bror din med sin opel?

Gti Gurra skrev:
Nja inte jätte för mycket stretch...har sett värre..

Jovisst, såg faktiskt nån som klämt på 165/60 på 13x10" fälgar, haha

154 Inlägg
6 april 2011
Jag vet inte, sådär antar jag smile.

Själv pillar jag med elen för minin, kabelhärvan kommer vara så bantad! big_smile

2 373 Inlägg
6 april 2011
Peter_Eriksson skrev:
GTIEXTREME skrev:
Såg att mitt paket har kommit fram:)
Om du inte misstycker så kommer här ett art.nr 171881213b glidstycke till stolarna..
Ser bra ut=)

jajemän, det kom igår eller om det var i förrgår tom.. Får se om jag använder den, såg ut att passa ganska bra mot spjällhuset och den är helt slät på insidan mot min.

Gti Gurra skrev:
Massa text

Ja fan, Ebay är grymt. Sjukt mkt billigare och oftast snabba leveranser. Smidigt att betala med paypal också så har man lite koll på allt.

Audienergy skrev:
Jag har sprillans nya oljeslangar som jag inte behöver till salu om du vill

Oljeslangar? Du menar till oljekylaren? Inte säkert de passar då mina gamla inte passar på oljekylaren.. måste ha lite custom kopplingar o sånt..

Ska höra med hydroscand och lundbergs o se vad de kan ta för dem.. tror det är sammanlagt 4 eller 5 slangar jag behöver.

Ja, det var till oljekylaren jag menade men om du ska ha speciella så funkar det inte.

Häls. Hervas

1 200 Inlägg
6 april 2011
Du vet hur du kan få en uppsättning 195or 15" wink

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
audienergy skrev:
Ja, det var till oljekylaren jag menade men om du ska ha speciella så funkar det inte.

Ok, nä det är en annan oljekylare, setrab 13 raders, så inte samma anslutningar som original.

Annars har jag både slangarna till kylet och originalslangarna. Kapa och skarva med rör går ju, men känns inte lockande..

Rumpnissen skrev:
Jag vet inte, sådär antar jag smile.

Själv pillar jag med elen för minin, kabelhärvan kommer vara så bantad! big_smile

Hehe, okej. Säg åt honom att lägga på ett kol smile

Fan va spännande med el, haha.. jag polerar nästan hellre saker än grötar med elkopplingar.

Stackarn skrev:
Du vet hur du kan få en uppsättning 195or 15"

Vilken profil? hur mkt mönster kvar, osv.. pm:a detaljerna.
Senast redigerat av Peter_Eriksson (7 april 2011)

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
Har varit en stund i garaget idag, blev lite pillande med el, satte dit täckplattan för vevhusventen, styrtrycksventilen på den. Fick försänka skallarna, borra hål och gänga för bultarna som håller styrtrycksventilen samt plana baksidan av den för att den skulle ligga kloss an mot blocket. Eftersom styrtrycksventilen även fettar på motorn när den är kall är det viktigt att kontakten med blocket är god. Annars värms inte bimetallfjädern upp och reglerar styrtrycket.

Sen fick jag ju nya länkarmar igår, "tyvärr" fick jag med bussningar monterat.. så fick slita loss dem innan jag kunde montera uretanbussningarna.

Dåligt med bilder, men det ser ganska fräscht ut.
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0364.jpg

Spindel som har blästrats, fått nytt lager och lackats. Ska fixa bromssköld också.
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0365.jpg

Kommer åka till garaget imorn med, då ska drivaxlar monteras, länkarmar, krängningshämmare, fjäderben och spindel sitta på plats.
Senast redigerat av Peter_Eriksson (9 april 2011)

2 373 Inlägg
9 april 2011
Starten börjar närma sig smile

Häls. Hervas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
audienergy skrev:
Starten börjar närma sig smile

Hehe, jajemän smile Måste som sagt bara fixa lite slangar till k-jeten och oljekylet. Vet inte om den kommer gå med bara grenröret på eller om det blir för dåligt motstånd.. mkt snack om det där och sugmotorer.. vissa säger mottryck, andra säger inte..

2 373 Inlägg
10 april 2011
Kan säga att jag startade min förra året med bara grenröret när jag höll på med avgassystemet och det funkade utan problem jag tom körde typ 100 m utan problem. Men det kanske är stor skillnad när du har trimmat?

Häls. Hervas

Sök