4686
Sök

Koppla bas + Slutsteg till dator.

33 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
Hallå! Jag vill koppla min baslåda och slutsteg till datorn. Har alla kablar men hur ska jag göra för att kunna få ström i steget? läst lite och det står att man måste ha bilbatteri och sånt jobbigt. Finns det inget lättare sätt?
Senast redigerat av Andreasbede (16 mars 2011)

Bilar utan turbo suger.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
30 juni 2010
sajjtan skrev:
hallå Hallå! Jag vill koppla min baslåda och slutsteg till datorn. Har alla kablar men hur ska jag göra för att kunna få ström i steget? läst lite och det står att man måste ha bilbatteri och sånt jobbigt. Finns det inget lättare sätt?

Först och främst så vill jag att du söker i detta ämne innan du skriver en ny tråd då det har kommit upp ett flertal gånger.
Men för att svara på frågan så antingen kör du på bilbatteri + laddare eller så köper du en omvandlare för en 4-6 000 kr och det är väl dom alternativen du har om du nu måste ha slutsteget.
Senast redigerat av Streethawk (30 juni 2010)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

33 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
Streethawk skrev:
sajjtan skrev:
hallå Hallå! Jag vill koppla min baslåda och slutsteg till datorn. Har alla kablar men hur ska jag göra för att kunna få ström i steget? läst lite och det står att man måste ha bilbatteri och sånt jobbigt. Finns det inget lättare sätt?

Först och främst så vill jag att du söker i detta ämne innan du skriver en ny tråd då det har kommit upp ett flertal gånger.
Men för att svara på frågan så antingen kör du på bilbatteri + laddare eller så köper du en omvandlare för en 4-6 000 kr och det är väl dom alternativen du har om du nu måste ha slutsteget.

Okej, Vadå, Måste man inte ha slutsteg? isåfall, Vad kan hända om man kör utan slutsteg och det inte skulle funka? nåt som kan gå sönder eller är det bara så att den inte spelar?

Tänkte inte på att söka, Ska tänka på det tills nästa gång.
Senast redigerat av sajjtan (30 juni 2010)

Bilar utan turbo suger.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
30 juni 2010
sajjtan skrev:
Streethawk skrev:
sajjtan skrev:

Okej, Vadå, Måste man inte ha slutsteg? isåfall, Vad kan hända om man kör utan slutsteg och det inte skulle funka? nåt som kan gå sönder eller är det bara så att den inte spelar?

Tänkte inte på att söka, Ska tänka på det tills nästa gång.

Du kan ju köpa en förstärkare som blir billigare än om du skulle köpa en omvandlare roll

767 Inlägg
30 juni 2010
Du kan även använda ett nätagg till en dator så mäter du vart du har 12 volt ut ur det och sen skarvar du på kablarna till slutsteget. Dock ger det väl inte ut så hiskeligt med ampere tongue

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
30 juni 2010
Jiimpa skrev:
Du kan även använda ett nätagg till en dator så mäter du vart du har 12 volt ut ur det och sen skarvar du på kablarna till slutsteget. Dock ger det väl inte ut så hiskeligt med ampere tongue

och därmed är det ganska uteslutet roll

R1 driver!
5 128 Inlägg
30 juni 2010
Streethawk skrev:
Jiimpa skrev:

och därmed är det ganska uteslutet roll

Tack vare att det knappt ger så steget vill gå runt!

215 Inlägg
30 juni 2010
Bilbasar i hemmet är inge vidare, köp riktiga högtalare istället:)

4 693 Inlägg
30 juni 2010
Finns ju såna där inbyggnadslutsteg som man monterar på lådan.

http://www.mds.se/sv/product/3688/MDS-S15

Booyakasha!

Sök