30 juni 2010
Trådstartare
Hej alla kunniga och bilintresserade här på garaget, har läst väldigt mycket här på forumet de senaste 2 åren och fått mycket hjälp. Men nu skulle jag behöva lite mer anpassade råd.
Senaste året har jag haft turen att få låna mammas långfärdsbil (Bmw 523), tyvärr vill hon nu sälja den och planerar inte att skaffa någon ny utan dem ska klara sig på en bil. Inte någon chans att få låna längre alltså, därför är de dags för mig att skaffa något eget.
Saker som jag värdesätter :
Pris för inköp: bäst skulle vara att hitta något för 20-30. Vet att de tillkommer massa kostnader men har delvis betalat detta på 523an så har lärt mig att en budget för reservdelar, försäkring och skatt är guld värt den dagen de händer något.
Hyfsad komfort, brukar åka ganska mycket långfärd. Är ju van vid komforten i bmwn alltså blir de svårt med vad som helst nu.
Gärna lite kraft, de 170 hästarna sedan tidigare var kul men aldrig fel med lite mer, vet att mycket motor och ekonomi aldrig går ihop men skulle vara bra med något som går köra under litern långfärd i 90-120 km/h marschfart.
Dragkrok behöver kunna dra släpvagn på vintern.
Har kollat runt på blocket och läst här på forumet, tyvärr har jag fastnat för De äldre S4/S6 92-96 finns inom budget. Frågan är om dem är sönderkörda, alltför saftiga underhållskostnader på. Och tar väldigt gärna emot förslag på många andra alternativ.
Tack för att ni gör fordonsägandet lättare här på garaget // Adam