6082
Sök

Slitage vid drift

597 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
Hej, satt o funderade över hur mkt diverse delar (däck, kardan, mm) slits när man driftar. Vet att däcken inte håller särskilt länge vid träningar samt tävlingar. Men min fråga inriktar sig på "hobby" driftare dvs folk som då och då "driftar" ett par min för skojs skull.

Jämnför gärna med torrt vs blött mm.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
30 juni 2010
PlatinumRacing skrev:
Hej, satt o funderade över hur mkt diverse delar (däck, kardan, mm) slits när man driftar. Vet att däcken inte håller särskilt länge vid träningar samt tävlingar. Men min fråga inriktar sig på "hobby" driftare dvs folk som då och då "driftar" ett par min för skojs skull.

driftar eller sladdar ( i typ rondeller)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

597 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
turboforssen skrev:
PlatinumRacing skrev:

driftar eller sladdar ( i typ rondeller)

Tänker på lek på stora parkeringsplatser dvs åka sidleds i stora varv runt hela p platsen

1 926 Inlägg
30 juni 2010
Det är ju skonsammare för bilen att gasa upp den på ställ istället för att rycka till med kopplingen.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
30 juni 2010
Kör du på ettan på blött och inte har en diffspärr så sliter de inte så värst mycke men börjar bli jobbigt när de driver på båda och man varvar 2an fullt ut på tort. De går riktigt fort att få ner 5mm till noll med en e30 iaf hmm

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

4 005 Inlägg
30 juni 2010
Om du gör det rätt så sliter det mindre, i annat fall (t ex om du får hårda stötar) så kommer din bakaxel att flytta på sig till slut med allt vad detta innebär.

Beror ju lite på vad du har för upphängning osv!

RMR-Crew
478 Inlägg
1 juli 2010
PlatinumRacing skrev:

Kardanen slits ju inte ut så mkt direkt... big_smile

597 Inlägg
1 juli 2010
Trådstartare
kawiZz skrev:
PlatinumRacing skrev:

Kardanen slits ju inte ut så mkt direkt... big_smile

cool tongue

Sök