4687
Sök

Bas spelar dåligt!

33 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
Tjena, jag införskaffade en 12" för några veckor sen och jag har den nu i datorn, Kopplat en stereo (60w) till datorn och sen vidare kopplat stereon till en förstärkare (185w) och den spelar väl hyffsat på låg volym men när man vill höjja lite och basa så låter det helt konstigt, Det låter ungefär som om man kollar på en inspelad film när nån basar..

Hoppas ni fattar.

MVH
Senast redigerat av sajjtan (8 juli 2010)

Bilar utan turbo suger.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 juli 2010
Vad sitter basen i för låda? Vad är det för bas? Vad är det för förstärkare?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

33 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
Lådan är hemmagjord 40L portad. Basen är en Mutant mt1207, Förstärkaren är en gammal som morsan hade i sin stereo anläggning så den är la 10-15år wink
Senast redigerat av sajjtan (8 juli 2010)

Bilar utan turbo suger.

33 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
Nån som vet vad felet är?

Bilar utan turbo suger.

Superhedde
255 Inlägg
8 juli 2010
Varifrån har du fått effektsiffran 185W? Står den på baksidan på förstärkaren? Om det är på det viset så lämnar förstärkaren troligtvis runt 30-50W per kanal och sedan är det inte säkert att det ens är stabilt i 4ohm som är den last du har.

Det du hör är det vi kallar för "klipp". Dvs förstärkaren vill inte leverera mer ren effekt, vilket gör att den fina sinusvågen förvandlas till fyrkantsvåg och det låter illa i högtalaren. Det du hör på videoinspelningar är vanligtvis mikrofonen som "klipper". wink

Mvh Mattias Hedin
Senast redigerat av Hedde (9 juli 2010)

DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999. Musikproducent. #mattheroproducer

33 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
Okej, Tack Mattias wink men hur får jag bort det ljudet? kommer det försvinna sen när jag köper riktigt slutsteg?

Bilar utan turbo suger.

Superhedde
255 Inlägg
8 juli 2010
Med mera ren effekt kan du spela högre innan det börjar klippa, det stämmer. smile

Mvh Mattias Hedin

DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999. Musikproducent. #mattheroproducer

33 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
Hedde skrev:
Med mera ren effekt kan du spela högre innan det börjar klippa, det stämmer. smile

Mvh Mattias Hedin

Okej, tackar så mycket smile

Bilar utan turbo suger.

Sök