Eftersnack: Örebro Street Meet Lördag 17 Juli på Ica Maxi

camaro67 Meister
18 juli 2010 · 6 763 Inlägg

Coretech skrev:
försök att inte ha träffar FÖR ofta bara så intresset slocknar! hmm
Jag personligen har hellre EN riktigt fet och tidigt annonserad träff om året!
Tidigt annonserad = mycket folk som vet = mycket folk som kommer!

Kanske skulle kunna få bilsport att komma dit och göra ett repotage vid senare tillfälle?
Sen försöka få till lagligt race med hjälp av polis, brandkår och ambulans? Det är ju inte omöjligt? Right?

Då försvinner enkelheten i det hela. Visst vore de kul att få till lagligt race men det har varit försök till det i många år och det enda som har kommit är en uppvisning för typ 2-3 år sedan. Så politikerna är inte sugna på det. Men visst om du vill försöka ordna lagligt race så har du mitt stöd och förmodligen väldigt många fler

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Coretech
18 juli 2010 · 74 Inlägg

camaro67 skrev:

Coretech skrev:
försök att inte ha träffar FÖR ofta bara så intresset slocknar! hmm
Jag personligen har hellre EN riktigt fet och tidigt annonserad träff om året!
Tidigt annonserad = mycket folk som vet = mycket folk som kommer!

Kanske skulle kunna få bilsport att komma dit och göra ett repotage vid senare tillfälle?
Sen försöka få till lagligt race med hjälp av polis, brandkår och ambulans? Det är ju inte omöjligt? Right?

Då försvinner enkelheten i det hela. Visst vore de kul att få till lagligt race men det har varit försök till det i många år och det enda som har kommit är en uppvisning för typ 2-3 år sedan. Så politikerna är inte sugna på det. Men visst om du vill försöka ordna lagligt race så har du mitt stöd och förmodligen väldigt många fler

Ptja men enkelhet är väl ibland lite tråkigare? wink
Jo jag vet... tyvärr är de så jävla svårt att fixa lagliga race i sverige!
Jag bor ju tyvärr inte i Örebro längre då jag flyttat till småland nyligen! hmm Annars hade jag mer än gärna gjort allt jag kan! sad

x40
18 juli 2010 · 157 Inlägg

hade en trevlig kväll på Maxi,länge sedan man va med om något liknande i Örebro ,Tack

Armen_M
18 juli 2010 · 52 Inlägg

riktigt trevligt !! ser fram emot nästa träff wink är det någon som har bilder eller filmer på min bil vore jag jätte tacksam om ni skickar över wink

Toyota Soarer "Blue Devil" (1992)
niklasd
18 juli 2010 · 107 Inlägg

Mycket trevlig tillställning får jag lov att säga! smile

Effektiv
19 juli 2010 · 344 Inlägg

Mer bilder tack . kan ju inte bara ha vart en som gick runt och plåtade ? tongue

Ajjdam
19 juli 2010 · 37 Inlägg

Drog ihop en film, säg till om ni vill ha bort musiken, kastade bara ihop alla klipp jag hade

http://www.youtube.com/watch?v=dChlnUxwg3M

TEASER Svetsare
19 juli 2010 · 828 Inlägg

camaro67 skrev:

WildstyleZ skrev:

manne_940 skrev:
roligt att höra smile jag la upp en liten film från biltema. [video]http://www.garaget.org/video/s8zki7h53xg4[/video]

såg faktiskt riktigt illa ut det där

Han hade strul med kopplingen så det är nog anledningen. Själv så åkte jag utan laddtryck så det var inte helt lättkört de heller

då är det lite förståligt , jag kör också utan laddtryck å det går kalas bra wink

Angry Drift Team
TEASER Svetsare
19 juli 2010 · 828 Inlägg

Ajjdam skrev:
Drog ihop en film, säg till om ni vill ha bort musiken, kastade bara ihop alla klipp jag hade

http://www.youtube.com/watch?v=dChlnUxwg3M

verkade nästan som det inte ville släppa riktigt för dom ^^

gillar ni sånthär tycker jag ni alla ska besöka LKPG MEET & Meet of The Month !

Angry Drift Team
sirmiro Double-Unicorn Rider
19 juli 2010 · 2 486 Inlägg

Coretech skrev:

camaro67 skrev:

Coretech skrev:
försök att inte ha träffar FÖR ofta bara så intresset slocknar! hmm
Jag personligen har hellre EN riktigt fet och tidigt annonserad träff om året!
Tidigt annonserad = mycket folk som vet = mycket folk som kommer!

Kanske skulle kunna få bilsport att komma dit och göra ett repotage vid senare tillfälle?
Sen försöka få till lagligt race med hjälp av polis, brandkår och ambulans? Det är ju inte omöjligt? Right?

Då försvinner enkelheten i det hela. Visst vore de kul att få till lagligt race men det har varit försök till det i många år och det enda som har kommit är en uppvisning för typ 2-3 år sedan. Så politikerna är inte sugna på det. Men visst om du vill försöka ordna lagligt race så har du mitt stöd och förmodligen väldigt många fler

Ptja men enkelhet är väl ibland lite tråkigare? wink
Jo jag vet... tyvärr är de så jävla svårt att fixa lagliga race i sverige!
Jag bor ju tyvärr inte i Örebro längre då jag flyttat till småland nyligen! hmm Annars hade jag mer än gärna gjort allt jag kan! sad

Vi har i denna stad testat riktigt planerade saker - då sker det en gång och inte mer. Ingen orkar ta tag i allt arbete det innebär.

Lagligt race efter bilträff - dvs efter 22 är omöjligt pga ljudet, och innan var det lagligt strax norr om stan (i Lindesberg).

Nu var jobbet med detta ett forumsinlägg, då är det inte så jobbigt... smile

FreddeK
19 juli 2010 ·

trodde tråden skapades för efternsnack om maxiträffen och inte hur bra ni är på att sladda osv...trams..

Nej tyckte träffen innehöll alldeles för mycket epor, volvos och snorungar=( men är ni nöjda så är det väl bra!

sirmiro Double-Unicorn Rider
19 juli 2010 · 2 486 Inlägg

FreddeK skrev:
trodde tråden skapades för efternsnack om maxiträffen och inte hur bra ni är på att sladda osv...trams..

Nej tyckte träffen innehöll alldeles för mycket epor, volvos och snorungar=( men är ni nöjda så är det väl bra!

Helt riktigt, träffen var helt fristående från andra saker som hände på kvällen.

Vad det gäller bilarna så är jag positivt överraskad med hur mycket bilar som kom. Att det blir ett antal epor och folk under 18 är faktiskt bara positivt så länge de sköter sig, det är den kommande generationen bilfolk. Det fanns många riktigt fina bilar på parkeringen, och mycket trevligt folk.

Snorungarna du talar om - gjorde de något dåligt eller tittade de på bilar?

FreddeK
19 juli 2010 ·

sirmiro skrev:

FreddeK skrev:
trodde tråden skapades för efternsnack om maxiträffen och inte hur bra ni är på att sladda osv...trams..

Nej tyckte träffen innehöll alldeles för mycket epor, volvos och snorungar=( men är ni nöjda så är det väl bra!

Helt riktigt, träffen var helt fristående från andra saker som hände på kvällen.

Vad det gäller bilarna så är jag positivt överraskad med hur mycket bilar som kom. Att det blir ett antal epor och folk under 18 är faktiskt bara positivt så länge de sköter sig, det är den kommande generationen bilfolk. Det fanns många riktigt fina bilar på parkeringen, och mycket trevligt folk.

Snorungarna du talar om - gjorde de något dåligt eller tittade de på bilar?

snorungarna satt i sina volvos och spelade skitmusik ur megafoner, sånt stör jag mig på rätt ordentligt...sen att börna runt mellan bilar osv tycker jag inte heller är någon hit...

Scoore
19 juli 2010 · 829 Inlägg

FreddeK skrev:

sirmiro skrev:

FreddeK skrev:
trodde tråden skapades för efternsnack om maxiträffen och inte hur bra ni är på att sladda osv...trams..

Nej tyckte träffen innehöll alldeles för mycket epor, volvos och snorungar=( men är ni nöjda så är det väl bra!

Helt riktigt, träffen var helt fristående från andra saker som hände på kvällen.

Vad det gäller bilarna så är jag positivt överraskad med hur mycket bilar som kom. Att det blir ett antal epor och folk under 18 är faktiskt bara positivt så länge de sköter sig, det är den kommande generationen bilfolk. Det fanns många riktigt fina bilar på parkeringen, och mycket trevligt folk.

Snorungarna du talar om - gjorde de något dåligt eller tittade de på bilar?

snorungarna satt i sina volvos och spelade skitmusik ur megafoner, sånt stör jag mig på rätt ordentligt...sen att börna runt mellan bilar osv tycker jag inte heller är någon hit...

+10 .. Så jäkla trött på dessa megafonnötter.. Jag hade kunnat acceptera om de spelat på en lagom volym,men när det bara skriker ur megafonerna är det bara sjukt störande. Stod en 240 tror jag med megafoner riktade mot sidorna parkerad bakom oss,vilket var ganska jobbigt för öron och huvud.

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Gladh90
19 juli 2010 · 124 Inlägg

vi hade oxå riktigt trevligt smile

Bjorling
19 juli 2010 · 171 Inlägg

Vart en kannon dag. Först lagligt street race i Lindesberg på dagen. Sen träff och snacka skit med folk.
Synd att inte alla som raceade på kvällen kom till Linde och körde. Hoppas dom inte lägger ner detta i Linde pga av dåligt intresse.

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5
Bjorling
19 juli 2010 · 171 Inlägg

WildstyleZ skrev:

manne_940 skrev:
roligt att höra smile jag la upp en liten film från biltema. [video]http://www.garaget.org/video/s8zki7h53xg4[/video]

såg faktiskt riktigt illa ut det där

Jaså Såg inte att du var ute och körde nå, För feg eller. om du är bättre varför fick vi inte se dina kunskaper.

Nej nu blir de och snåla så man får råd med ny koppling. Men kör så länge de håller.

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5
dahlens SÄNK MER!
19 juli 2010 · 389 Inlägg

FreddeK: så du menar att om man inte är 18 och vill åka på träff ska man strunta i det då bara för man åker epa?
och varför får inte personer med volvo åka på träff? är det bara för att det finns rötägg som inte kan bete sig som folk eller är det just för att det är en volvo?
jag tycker att alla oavsett bilmärke ska få kolla..

många ungdomar köper ju just en volvo som första bil pga billig att äga, finns mkt delar och man kan lära sig att sladda utan att behöva köpa en bil för minst 80 000 direkt.

rötägg finns det i alla bilar...

ontopic igen: verkar som det blev en lyckad träff för en gångs skull:) får komma nästa gång!
eller jag kanske inte får komma för jag har en volvo..

Senast redigerat av dahlens (19 juli 2010)

Volvo 240 GL "Max" (1988)
TEASER Svetsare
19 juli 2010 · 828 Inlägg

Scoore skrev:

FreddeK skrev:

sirmiro skrev:

Helt riktigt, träffen var helt fristående från andra saker som hände på kvällen.

Vad det gäller bilarna så är jag positivt överraskad med hur mycket bilar som kom. Att det blir ett antal epor och folk under 18 är faktiskt bara positivt så länge de sköter sig, det är den kommande generationen bilfolk. Det fanns många riktigt fina bilar på parkeringen, och mycket trevligt folk.

Snorungarna du talar om - gjorde de något dåligt eller tittade de på bilar?

snorungarna satt i sina volvos och spelade skitmusik ur megafoner, sånt stör jag mig på rätt ordentligt...sen att börna runt mellan bilar osv tycker jag inte heller är någon hit...

+10 .. Så jäkla trött på dessa megafonnötter.. Jag hade kunnat acceptera om de spelat på en lagom volym,men när det bara skriker ur megafonerna är det bara sjukt störande. Stod en 240 tror jag med megafoner riktade mot sidorna parkerad bakom oss,vilket var ganska jobbigt för öron och huvud.

hur kommer det sig att vart man än kollar så klagar folk på volvo & epa och en massa snorungar , hur många tror ni seriöst att ni är om ni tar bort alla epor alla volvo och alla snorungar , skaffa en träff där INGA volvo är tillåtna istället , så jävla töntigt , vi som kör volvo är inte ett dugg sämre än någon av er andra

Angry Drift Team
Scoore
19 juli 2010 · 829 Inlägg

WildstyleZ skrev:

Scoore skrev:

FreddeK skrev:

snorungarna satt i sina volvos och spelade skitmusik ur megafoner, sånt stör jag mig på rätt ordentligt...sen att börna runt mellan bilar osv tycker jag inte heller är någon hit...

+10 .. Så jäkla trött på dessa megafonnötter.. Jag hade kunnat acceptera om de spelat på en lagom volym,men när det bara skriker ur megafonerna är det bara sjukt störande. Stod en 240 tror jag med megafoner riktade mot sidorna parkerad bakom oss,vilket var ganska jobbigt för öron och huvud.

hur kommer det sig att vart man än kollar så klagar folk på volvo & epa och en massa snorungar , hur många tror ni seriöst att ni är om ni tar bort alla epor alla volvo och alla snorungar , skaffa en träff där INGA volvo är tillåtna istället , så jävla töntigt , vi som kör volvo är inte ett dugg sämre än någon av er andra

Nu var det inte ALLA volvoägare jag menade iallafall,utan det var dessa megafonmiffon som Promt måste spela sin höga musik genom megafonerna. Det låter bara illa..

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang