6407
Sök

ägarbyte bekymmer!:(

RMR-Crew
478 Inlägg
20 juli 2010
Ser verkligen inte problemet när du fortfarande äger den, och du har låtit detta hålla på i en månad utan att beställa nya papper?

Pim_Pim
20 juli 2010
Hoppas de löser sig...

KHRacing
20 juli 2010
Undrar hur många i tråden som fattar att de begår brott när de uppmuntrar TS till att begå just lagbrott.

O hur många gånger måste det sägas.

En bil som är lämnad frivilligt till köparen KAN INTE ANMÄLAS STULEN.

Bilen har bytt ägare, trots att papprena ej lämnats in.

Samt att TS redan har varit på polisen o pratat med dem, tro ni inte då att polisen slagit på regnummret m.m & gjort anteckningar ?

*undrar*

RMR-Crew
478 Inlägg
20 juli 2010
KHRacing skrev:
Undrar hur många i tråden som fattar att de begår brott när de uppmuntrar TS till att begå just lagbrott.

Samt att TS redan har varit på polisen o pratat med dem, tro ni inte då att polisen slagit på regnummret m.m & gjort anteckningar ?

*undrar*

Bilen kan väl inte bytt ägare om papprena inte lämnats in?
Jag brukar iaf inte betala försäkringar och skatt på bilarna jag sålt. big_smile

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
20 juli 2010
Då säger man ju bara att bilen stals under provkörningen, det är ju så nära sanningen man kan komma...

Team RmR
393 Inlägg
20 juli 2010
kawiZz skrev:
KHRacing skrev:

*undrar*

Bilen kan väl inte bytt ägare om papprena inte lämnats in?
Jag brukar iaf inte betala försäkringar och skatt på bilarna jag sålt. big_smile

Precis som kawizz skriver så äger ju han fortfarande bilen då TS fått hem parkeringsböter osv
Borde ju gå utan problem att beställa hem nya papper gå till polisen och visa upp vem ägaren är
och sen polisanmäla bilen "stulen"/försvunnen då bilen inte är i TS ägor

1 749 Inlägg
20 juli 2010
Om den "nye" ägaren ställt på bilen så borde väl den gamla ägaren få nya registreringspapper hemskickade?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

5 198 Inlägg
20 juli 2010
patrikke skrev:
Om den "nye" ägaren ställt på bilen så borde väl den gamla ägaren få nya registreringspapper hemskickade?

Vad jag vet så får man inga nya regpapper för att man ställer på bilen,det har inte jag fått iaf.

9 156 Inlägg
20 juli 2010
Torlejf skrev:
Du kan ju avregistrera bilen helt.
Lite krångligt, men det borde gå.

Skickar du efter nytt regbevis, och sen nya skyltar så borde du kunna skrota bilen på pappret.
Jag vet inte vad följderna blir om dom sen hittar "din" bil ståendes iofs.
Det är ju så man kan göra om man ska köra folkrace med bilen.

Mvh. David.

Tyvärr så måste du ha ramnumret på bilen med om du ska kunna göra så.

Sök