Köra utan avgassystem, skadligt?

DanneJ
19 juli 2010 · 642 Inlägg

Hejsan,

Körde in till jobbet nu ikväll och avgassystemet på golfen valde att tacka för sig på centralbron i Stockholm, med gnistor och dunder lyckades jag iaf köra in så att jag kunde få den parkerad. Lyckades krypa in under bilen så att jag kan ta loss systemet så att bara "downpipen" sitter.

Kan man köra hem den såhär utan att motorn tar världens skada för en sugmotor behöver motstånd vad jag förstått för att gå optimalt? Att bilen kommer dåna utav bara h*lvete blev jag redan varse när det lossnade men vill ogärna ligga med domkraft och pallbockar och byta avgassystem mitt i Stockholm City och dessutom betala en herrejösses parkeringsavgift för det tongue

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
evilaudio
19 juli 2010 · 16 195 Inlägg

motorn tar ingen skada av de men bilen kommer va trött som FAN å låta ännu värre sen e de inte lagligt heller,.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
henke_99 Offroad Racing
19 juli 2010 · 3 122 Inlägg

kör du försiktigt hem, inga problem. åkte 4 mil hem med en skoda pickis en gång där röret var av bakom katten. Det som tog mest skada av den turen var nog mina öron...

Den kommer som du skrev inte gå optimalt, men man är inte sugen på att gasa mer än nödvändigt för att det ska röra på sig ändå...

Senast redigerat av henke_99 (19 juli 2010)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
DanneJ
19 juli 2010 · 642 Inlägg

evilaudio skrev:
motorn tar ingen skada av de men bilen kommer va trött som FAN å låta ännu värre sen e de inte lagligt heller,.

Ok, tack för svar, jo eftersom katten och systemet är borta så lär väl inte Harry Haffa bli glada om de ser mig dåna förbi de men har ju avgasdelarna i bilen så får hoppas att de har lite överseende.

henke_99 skrev:
kör du försiktigt hem, inga problem. åkte 4 mil hem med en skoda pickis en gång där röret var av bakom katten. Det som tog mest skada av den turen var nog mina öron...

Den kommer som du skrev inte gå optimalt, men man är inte sugen på att gasa mer än nödvändigt för att det ska röra på sig ändå...

Jo exakt, går ju iaf inte att sätta några hastighetsrekord mitt under morgonrusningen i Stockholmstrafiken.

Senast redigerat av DanneJ (19 juli 2010)

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
fwd
19 juli 2010 · 137 Inlägg

Borde knappast vara något bekymmer med polisen om du har röret med dig, körde då utan regplåt pga hållaren gått sönder när jag smällde igen bagageluckan i någon vecka innan jag orkade köpa ny. Tror inte dom brytt sig om man haft skylten med sig i bilen och förklarat läget, olyckor händer. Så är det bara.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang