9000 Aero 500HK! Zeitronix & BBL på G samt mappning nästa vecka (förhoppningsvis)

hedley Saaboholic
29 april 2011 · 3 129 Inlägg

Ny update!
Efter en helvetes massa strul med läckage av kylvatten är det nu ÄNTLIGEN tätt.
Fick byta vattenpumps hus två gånger samt limma fast packningen för att skiten skulle hålla tätt följt av inte 1 men 3 kopparbrickor för banjon mot vattenpumpshuset då de var tvunget att bygga lite distans utåt så att den skulle gå att dra korrekt..

Det närmar sig alltså en uppstart på riktigt nu!

Just nu håller jag även på att göra rent servobehållaren samt byta klämmorna till denna för att se om det var där det läckte eller om hela slangen/röret måste bytas.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
1 maj 2011 · 3 129 Inlägg

30.e April:
Bilen startades upp idag igen och fick gå i cirka 15min, inga tecken på läckage  Nu ska jag ställa på bilen och försäkra den sen blir det första provturen

Tillägg:
Fy faaan vad jag har saknat det underbara ljudet av 3" systemet..


Första provturerna avklarades även igår kväll!

Provtur 1:
Bilen dog när jag bromsade ner och skulle lägga i ettan.

Provtur 2:
Med urkopplad MV funkade grejerna helt okej .

Tillägg:
Fan vad glad jag är att jag inte sålde bettan, idag blir det att ta sig en lite längre tur för att se så att det inte blir läckage, undertryck osv när den gått lite längre åså.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Supra_robin
1 maj 2011 · 4 663 Inlägg

kul att höra att bilen e startad o provkörd.

hedley Saaboholic
1 maj 2011 · 3 129 Inlägg

Eftersom jag känner för att göra något men inte riktigt orkar skruva mekaniskt idag har jag bestämt mig för att lägga mig under bilen och slipa samt lägga rostskyddsmassa/hammarlack för att fräscha upp det hela lite granna smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Supra_robin
1 maj 2011 · 4 663 Inlägg

hedley skrev:
Eftersom jag känner för att göra något men inte riktigt orkar skruva mekaniskt idag har jag bestämt mig för att lägga mig under bilen och slipa samt lägga rostskyddsmassa/hammarlack för att fräscha upp det hela lite granna smile

de gör du rätt i big_smile

hedley Saaboholic
1 maj 2011 · 3 129 Inlägg

Har avverkat cirka 4mil i bilen idag utan några problem, det bådar gott för framtiden!

Ska köra en sväng till ikväll och sedan ta den till jobbet imorgon tongue

Tid för mappning ska ordnas snarast med big_smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
2 maj 2011 · 3 129 Inlägg

Mappning kommer mest troligen att skè i nästa vecka.
Har beställt hem lite värmebandage så att jag kan linda x-röret m.m sen får det bli montering av detta

Under tiden ska jag roa mig med att lägga hammarlack/rostskyddsmassa under bilen samt eventuellt byta till de nya backspeglarna smile

Imorgon blir det att fortsätta slipa ner bakaxeln m.m för att sedan dra på hammarlack/rostskyddsmassa. Efter det blir det antingen att greja med nya speglarna eller att måla bromsoken smile

Om någon har tips på vart man kan köpa bra spacers för att göra om från 4x108 till 5x110 är detta varmt välkommet!

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
eraezer
2 maj 2011 · 12 Inlägg

lägger du rostskyddsmassa över hammarlacken? I regel går det inte att måla över hammarlacken på grund av silikoner.

För Motorrenoveringar: CRS Motorrenoveringar
hedley Saaboholic
3 maj 2011 · 3 129 Inlägg

Nej, jag kommer antingen att använda rostskyddsmassa eller hammarlack.
Får se vilket som blir smidigast.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
eraezer
3 maj 2011 · 12 Inlägg

använd då någon 2-komp epoxi grund och lägg sedan på någon body/trögflytande rostskyddsolja/rostskyddsmassa

För Motorrenoveringar: CRS Motorrenoveringar
-FreDDe-
3 maj 2011 · 217 Inlägg

hedley skrev:
Tackar så mycket smile
Nu är även nya fälgar beställda, blir asa pirate 18" svart centrum och polerad/chromad kant, så om någon har billiga 18" däck till övers äre bara att höra av sig smile

Grenröret är köpt.
Bilder kommer imorgon då kamera och dator inte samarbetar för tillfället wink

vilken sida köpte du dina 18" fälgar mvh

criller Aktiv Medlem
3 maj 2011 · 1 303 Inlägg

hedley skrev:
Mappning kommer mest troligen att skè i nästa vecka.
Har beställt hem lite värmebandage så att jag kan linda x-röret m.m sen får det bli montering av detta

Under tiden ska jag roa mig med att lägga hammarlack/rostskyddsmassa under bilen samt eventuellt byta till de nya backspeglarna smile

Imorgon blir det att fortsätta slipa ner bakaxeln m.m för att sedan dra på hammarlack/rostskyddsmassa. Efter det blir det antingen att greja med nya speglarna eller att måla bromsoken smile

Om någon har tips på vart man kan köpa bra spacers för att göra om från 4x108 till 5x110 är detta varmt välkommet!

Manton.se men dom är till för utställning osv inte gatbruk

Mvh Christian
hedley Saaboholic
3 maj 2011 · 3 129 Inlägg

criller skrev:

hedley skrev:
Mappning kommer mest troligen att skè i nästa vecka.
Har beställt hem lite värmebandage så att jag kan linda x-röret m.m sen får det bli montering av detta

Under tiden ska jag roa mig med att lägga hammarlack/rostskyddsmassa under bilen samt eventuellt byta till de nya backspeglarna smile

Imorgon blir det att fortsätta slipa ner bakaxeln m.m för att sedan dra på hammarlack/rostskyddsmassa. Efter det blir det antingen att greja med nya speglarna eller att måla bromsoken smile

Om någon har tips på vart man kan köpa bra spacers för att göra om från 4x108 till 5x110 är detta varmt välkommet!

Manton.se men dom är till för utställning osv inte gatbruk

Menar du att dom är "olagliga" för gata eller att bilen inte går att köra bra med dem?

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
3 maj 2011 · 3 129 Inlägg

Mina tidigare 18" fälgar köptes begagnat, svårt att hitta vettiga fälgar till 9000 har jag märkt.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
3 maj 2011 · 3 129 Inlägg

Nu vill jag ta tillfället i akt och meddela att jag rastade en 300hk 850 t5 med omappad bil samt på grundladd (MV urkopplad).

Kändes rätt bra smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Von-Aron
3 maj 2011 · 394 Inlägg

hedley skrev:
Nu vill jag ta tillfället i akt och meddela att jag rastade en 300hk 850 t5 med omappad bil samt på grundladd (MV urkopplad).

Kändes rätt bra smile

GOTT! redan börjat snyta volvo klubben på GLT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

vem fan är maptun?
hedley Saaboholic
3 maj 2011 · 3 129 Inlägg

Von-Aron skrev:

hedley skrev:
Nu vill jag ta tillfället i akt och meddela att jag rastade en 300hk 850 t5 med omappad bil samt på grundladd (MV urkopplad).

Kändes rätt bra smile

GOTT! redan börjat snyta volvo klubben på GLT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Haha hell yeah, där dom ska va, BAKOM ;D

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
3 maj 2011 · 3 129 Inlägg

Nu har jag även löst spacers, får se vad det blir för fälgar denna säsongen smile Hoppas bara speedparts ordnar fram mina bromsskivor snarast också..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
4 maj 2011 · 3 129 Inlägg

Nya EBC skivor hemma och jag har monterat den ena idag samt lackat bygeln och påbörjat lackning av bromsoket. Ska byta andra skivan imorgon samt lacka båda oken, slipa på bakaxeln och måla den igen m.m smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
nyllet
4 maj 2011 · 2 564 Inlägg

vi vill se bilder smile

tack till:
www.MBSCA.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang