Köpte mig en Canon Ixus 65 efter att ha lästa alla positiva recensioner plus att den vunnit pris som bästa ultrakompaktkamera 2006.
Rekomenderar verkligen denna ! (är lika stor som ett kreditkort) Så otroligt läcker, tar suveräna bilder och videofilmerna blir nästan i klass med en billig DV kamera. Har en 3" skärm (!!!) som är nästan lika stor som kameran, och den vänder automatiskt bilderna rätt när man lutar kameran (inbyggt gyro), Touchskärm och touch-hjul + en himla massa inställningar och finesser. Fick den + ett 2gb kort för 4000, kanske dyrt för en kamera men denna är totalt överlägsen allt annat i den här prisklassen, så ni som går i köptankar kolla närmare på denna...
Senast redigerat av mrcelica (24 juni 2006)
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
funderar faktiskt på en sån eller ixus 60 som en andrakamera. orkar inte alltid släpa med mig systemkameran direkt..
Råder dig att lägga en liten slant extra för 65'an. Bara den 0,5" större skärmen är värd detta plus att den är ett strå vassare i designen..
Handlar inte om pengarna. Men jag har kollat på 60:an och den var riktigt skön. 3" skärmen är inget som direkt lockar som sådant.. 2.5" duger gott och väl också. Dessutom saknar 65:an optisk sökare.
men visst är 65:an snygg med svart baksida och silver front.
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
funderar faktiskt på en sån eller ixus 60 som en andrakamera. orkar inte alltid släpa med mig systemkameran direkt..
Har oxå planer på det. Men i Polen så köper jag kameran säkert billigare. Dessutom kan jag lägga upp bilder på min bil med den kameran om bilen blir bra. Inte med en mobiltelefon. Jag hörde att de nyare mobiltelefonerna har oxå en digitalkamera som tar bättre bilder än de andra telefonerna.
intressant kamera för normal användning mm men är mer sugen på att lägga till några kronor och få en komplett 350D-utrustning. vanliga kameror saknar för mycket anser jag nu.
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg