Köpråd: Evo vs Supra

kawiZz RMR-Crew
25 juli 2010 · 478 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:

kawiZz skrev:
Hade aldrig betalat dom pengarna som en supra kostar. en 15år gammal bil som inte är så speciell egentligen.

Hm, förklara gärna!

En supra är grymt rolig att äga och köra och för dem pengarna man får lägga i inköp, helt klart värt det!
Inte så speciell?
Otroligt slitstarka bilar som TÅL att trimmas HÅRT.
Finns nog INGEN bil i denna modellklass som supran i det avseendet.
Speciell? Absolut!

Att köra evo på vintern skulle vara ett plus?
Tycker inte man ska vålda en så fin sportbil på vintern iaf!wink

Jag kanske e partisk men jag ångrar inte en sekund att jag valde supra framför både evo och skyline.
Men smaken är som baken och det beror lite på vad du ska ha bilen till!

Ut och provkör båda bilarna så får du se vad som passar just DIG bäst!

Vill du ha en "sportig familjebil" så välj evo, vill du trimma och busa, välj supra!
Vill du köra bana- Evo
Vill du köra race, strippen- Supra
big_smile

skulle aldrig lagt dom pengarna och jag tycker inte att det är en speciell bil, inte så mkt att förklara va?
Evo - passar ju hur bra som helst på strippen med 4wd och relativt låg vikt.
Och det här med att "vålda en så fin sportbil på vintern" är ju lite löjligt när bilen i fråga är en rallybil. smile
Och jo, det finns bilar i samma modellklass som slår supran i att trimmas hårt, tro mig.

Alex_M Steker som aldrig förr
25 juli 2010 · 503 Inlägg

jag måste hålla med kawizz. varför man väljer att inte köra en evo på vintern är för mig en olöst gåta. den är ju som gjord för att gå på isen med spikdäck. eller hade jag fel ?

Alltså supran är ju förvisso jävla snygg. MEN MEN MEN. den är tung som fan. är jävligt trälig att leka runt med(pga vikten) men visst det går. men om man vill leka så är ju en 200sx S15 alternativt silvia fan så mkt bättre. TYCKER JAG. men dom är ju inte intressanta i detta fallet. Å jag menar. det är ju mer sport å åka fyrhjulshäng med en evo. å det är fan så mycket roligare. Tro mig jag har köra båda bilarna ett antal gånger. å jag tycker evo 3-9 inte är ett problem.

Men som din vän anton så vill man ju lägga fram ett förslag: Audi RS4 B5. biturbo, 380hk, quattro och en jävla massa komfort. behövde jag tillägga att den har en potent motor och brutalt utseende. nej tänkte väl det wink

8-)
kevlar_soul
25 juli 2010 ·

Jag är med Jezzica på denna. Har ägt såväl Evo som Supra. Supran är utan tvekan den bästa bil jag någonsin ägt.

Alla bilar jag ägt har alla råkat ut för något fel, något klonkande, något läckage etc. Supran däremot den står sig stark trots sina, ja 17 år på nacken.

PorscheJezzica
26 juli 2010 · 415 Inlägg

kawiZz skrev:

SupraJEZZICA skrev:

kawiZz skrev:
Hade aldrig betalat dom pengarna som en supra kostar. en 15år gammal bil som inte är så speciell egentligen.

Hm, förklara gärna!

En supra är grymt rolig att äga och köra och för dem pengarna man får lägga i inköp, helt klart värt det!
Inte så speciell?
Otroligt slitstarka bilar som TÅL att trimmas HÅRT.
Finns nog INGEN bil i denna modellklass som supran i det avseendet.
Speciell? Absolut!

Att köra evo på vintern skulle vara ett plus?
Tycker inte man ska vålda en så fin sportbil på vintern iaf!wink

Jag kanske e partisk men jag ångrar inte en sekund att jag valde supra framför både evo och skyline.
Men smaken är som baken och det beror lite på vad du ska ha bilen till!

Ut och provkör båda bilarna så får du se vad som passar just DIG bäst!

Vill du ha en "sportig familjebil" så välj evo, vill du trimma och busa, välj supra!
Vill du köra bana- Evo
Vill du köra race, strippen- Supra
big_smile

skulle aldrig lagt dom pengarna och jag tycker inte att det är en speciell bil, inte så mkt att förklara va?
Evo - passar ju hur bra som helst på strippen med 4wd och relativt låg vikt.
Och det här med att "vålda en så fin sportbil på vintern" är ju lite löjligt när bilen i fråga är en rallybil. smile
Och jo, det finns bilar i samma modellklass som slår supran i att trimmas hårt, tro mig.

Evo passar bra för strippen?
Visst alla gånger men det som gör supran så speciell är att man kan skrämma upp den i 600-1000hk utan "större" ingrepp.
För "små pengar" har du liten singel och en bil som TÅLS att användas!
Slitstark som få!
Har du nån tid för evo på strippen förresten? Nån bra tid menar jag?rollwink

Supra? Ja där har du Sverige rekord på 8.76 på 402m!big_smile
Supran gör sig MKT bättre på strippen medan Evon gör sig mkt bättre på banan!

Vill man ha en åretruntbil lite halv sportig, ja välj evon!
Vill man ha en ren bus bil som håller länge och som VERKLIGEN ger en sportkänslan i körningen, ja då väljer man Supran!

Att vålda en fin spprtbil som Evo på vintern står jag fast vid att JAG inte skulle göra iaf.
Lämpar sig säkert riktigt bra på vinterväglag men nu snackar vi om man vill äga en sportbil.
Det SLITER ju så jäkla mkt och plötsligt har man ingen fin sportbil längre.

Ja supran väger relativt mkt, ca 1550kg, kan fås ner till runt 1300kg!
Evo 8- ca 1400kg
Evo 9- ca 1500kg

Utseende mässigt säger jag dessutom Supran alla gånger!
Alla evosar ser näst intill likadana ut, precis som skylines, inget fel i det men supran är ju så grymt rolig med att styla då det finns OTROLIGT olika kjolar, huvar, vingar, sidor, bakkjolar, fronter, lysen mm mm mm att kombinera just för eget tycke och smak!

Senast redigerat av SupraJEZZICA (26 juli 2010)

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
PorscheJezzica
26 juli 2010 · 415 Inlägg

Alex_M skrev:
jag måste hålla med kawizz. varför man väljer att inte köra en evo på vintern är för mig en olöst gåta. den är ju som gjord för att gå på isen med spikdäck. eller hade jag fel ?

Alltså supran är ju förvisso jävla snygg. MEN MEN MEN. den är tung som fan. är jävligt trälig att leka runt med(pga vikten) men visst det går. men om man vill leka så är ju en 200sx S15 alternativt silvia fan så mkt bättre. TYCKER JAG. men dom är ju inte intressanta i detta fallet. Å jag menar. det är ju mer sport å åka fyrhjulshäng med en evo. å det är fan så mycket roligare. Tro mig jag har köra båda bilarna ett antal gånger. å jag tycker evo 3-9 inte är ett problem.

Men som din vän anton så vill man ju lägga fram ett förslag: Audi RS4 B5. biturbo, 380hk, quattro och en jävla massa komfort. behövde jag tillägga att den har en potent motor och brutalt utseende. nej tänkte väl det wink

Att supran skulle vara trälig att köra?
Du har nog missuppfattat det hela!wink

Det är just det som gör supran känd mer el mindre!

Den enorma körglädjen och busandet som bilen tillåter gör den till den perfekta "bus"bilen, därtill ingen "kärring" drift så som 4 hjuls drift utan det enda rätta, bakhjuls drift!big_smile

Vikten har absolut inget att göra med det hela, med halvdiffad bakaxel så är den grymt kul att leka med och det släpper direkt vid gaspådrag!

Dessutom så att sitta i en supra ger en sportkänsla direkt genom sin cockpit! Evon är ju mkt större och rymligare och ger en mer komfort/behags känsla än "sportbil"!

Tycker båda är riktigt härliga bilar men jag valde Supra före både evo och sky och jag ångrar INTE valet!

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Dratsab Leg. Fartdåre
26 juli 2010 · 306 Inlägg

Happs man själv som är evo åkare kanske ska hoppa in i tråden och säga vad man själv tycker smile

Jag älskar rally och det råa utseendet som just evon har. Visst många människor har uttalat sig om både evon och imprezan och kallat dem "the ugliest thing i've ever seen" men senare kommer även "but damn, they are so fun to drive" och det sist nämnda stämmer ju. Du kan inte hitta någon mer allaround bil än just evon den gör sig grymt bra överallt även fast jag inte är så mycket för rakt fram så går det tillochmed där att åka fort utan att göra bort sig även fast supran är lite mer av en åka-rakt-fram-bil MEN hur kul blir det efter ett tag?

Förstår inte riktigt hur jezzica resonerar när hon säger att man får en mer komfort känsla av att sätta sig i en evo för det tycker jag inte direkt stämmer. E1-E6 så är det ju mer spartanskt än något annat. Den talar till dig.. "piska mig, kör mig så hårt du kan" den är styv i chassit och responsen är gudomlig.. poff säger det och du bryter genast mot våra svenska lagar.. evon är en dröm att köra och titta på.. skulle aldrig byta ut det mot en supra alá plastraket smile

Det som tilltalar mig hos supran är den grymt läckra rumpan och ljudet! det är så klockrent och jag myser lite varje gång man hör en supra morra smile

Men som sagt tidigare i tråden är ju detta en smaksak. Vad man själv tycker om etc.. försök provköra båda bilarna.. skriv upp vad du tycker om hos båda sen jämnför du med vad du har för krav på bilen.

Mvh
Tommie

En gång Evo alltid Evo...
kawiZz RMR-Crew
26 juli 2010 · 478 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:

kawiZz skrev:

SupraJEZZICA skrev:

Hm, förklara gärna!

En supra är grymt rolig att äga och köra och för dem pengarna man får lägga i inköp, helt klart värt det!
Inte så speciell?
Otroligt slitstarka bilar som TÅL att trimmas HÅRT.
Finns nog INGEN bil i denna modellklass som supran i det avseendet.
Speciell? Absolut!

Att köra evo på vintern skulle vara ett plus?
Tycker inte man ska vålda en så fin sportbil på vintern iaf!wink

Jag kanske e partisk men jag ångrar inte en sekund att jag valde supra framför både evo och skyline.
Men smaken är som baken och det beror lite på vad du ska ha bilen till!

Ut och provkör båda bilarna så får du se vad som passar just DIG bäst!

Vill du ha en "sportig familjebil" så välj evo, vill du trimma och busa, välj supra!
Vill du köra bana- Evo
Vill du köra race, strippen- Supra
big_smile

skulle aldrig lagt dom pengarna och jag tycker inte att det är en speciell bil, inte så mkt att förklara va?
Evo - passar ju hur bra som helst på strippen med 4wd och relativt låg vikt.
Och det här med att "vålda en så fin sportbil på vintern" är ju lite löjligt när bilen i fråga är en rallybil. smile
Och jo, det finns bilar i samma modellklass som slår supran i att trimmas hårt, tro mig.

Evo passar bra för strippen?
Visst alla gånger men det som gör supran så speciell är att man kan skrämma upp den i 600-1000hk utan "större" ingrepp.
För "små pengar" har du liten singel och en bil som TÅLS att användas!
Slitstark som få!
Har du nån tid för evo på strippen förresten? Nån bra tid menar jag?rollwink

Supra? Ja där har du Sverige rekord på 8.76 på 402m!big_smile
Supran gör sig MKT bättre på strippen medan Evon gör sig mkt bättre på banan!

Vill man ha en åretruntbil lite halv sportig, ja välj evon!
Vill man ha en ren bus bil som håller länge och som VERKLIGEN ger en sportkänslan i körningen, ja då väljer man Supran!

Att vålda en fin spprtbil som Evo på vintern står jag fast vid att JAG inte skulle göra iaf.
Lämpar sig säkert riktigt bra på vinterväglag men nu snackar vi om man vill äga en sportbil.
Det SLITER ju så jäkla mkt och plötsligt har man ingen fin sportbil längre.

Ja supran väger relativt mkt, ca 1550kg, kan fås ner till runt 1300kg!
Evo 8- ca 1400kg
Evo 9- ca 1500kg

Utseende mässigt säger jag dessutom Supran alla gånger!
Alla evosar ser näst intill likadana ut, precis som skylines, inget fel i det men supran är ju så grymt rolig med att styla då det finns OTROLIGT olika kjolar, huvar, vingar, sidor, bakkjolar, fronter, lysen mm mm mm att kombinera just för eget tycke och smak!

Ska vi tjöta på strippen så här har du en repa på 7.97 http://www.youtube.com/watch?v=FTTEdswe_v0, detta har ju dock inget med hur bra evo är, undra hur mkt som är original där...
Och det här med att trimma supra till 1000hk utan större ingrepp kan du glömma, läs ditt eget inlägg och se själv hur jävla insnöad du är.

CarCass CarCass
26 juli 2010 · 627 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:
Att supran skulle vara trälig att köra?
Du har nog missuppfattat det hela!wink

Det är just det som gör supran känd mer el mindre!

Den enorma körglädjen och busandet som bilen tillåter gör den till den perfekta "bus"bilen, därtill ingen "kärring" drift så som 4 hjuls drift utan det enda rätta, bakhjuls drift!big_smile


Dessutom så att sitta i en supra ger en sportkänsla direkt genom sin cockpit! Evon är ju mkt större och rymligare och ger en mer komfort/behags känsla än "sportbil"!

Okej att du gillar din bil, men herregud roll

Evo är mer av en busbil än supra. Det går inte att förneka.

Evo är absolut inte mer bekväm än en supra. Speciellt inte de gamla, spartanskt så det skriker om det. Allt skramlar, allt låter illa, stötigt, ryckigt och jävligt. Sen varvar dom järnet på motorvägen, eller överallt för den delen. vilket bidrar med än mer oljud.

Tvärtom ser jag supran som en väldigt bekväm bil att åka i. Är väl trots allt klassad, mer eller mindre, som en GT-vagn.

Går inte att sitta och jämföra dessa bilar. Helt olika.

Join the Evolution
PorscheJezzica
26 juli 2010 · 415 Inlägg

Dratsab skrev:
Happs man själv som är evo åkare kanske ska hoppa in i tråden och säga vad man själv tycker smile

Jag älskar rally och det råa utseendet som just evon har. Visst många människor har uttalat sig om både evon och imprezan och kallat dem "the ugliest thing i've ever seen" men senare kommer även "but damn, they are so fun to drive" och det sist nämnda stämmer ju. Du kan inte hitta någon mer allaround bil än just evon den gör sig grymt bra överallt även fast jag inte är så mycket för rakt fram så går det tillochmed där att åka fort utan att göra bort sig även fast supran är lite mer av en åka-rakt-fram-bil MEN hur kul blir det efter ett tag?

Förstår inte riktigt hur jezzica resonerar när hon säger att man får en mer komfort känsla av att sätta sig i en evo för det tycker jag inte direkt stämmer. E1-E6 så är det ju mer spartanskt än något annat. Den talar till dig.. "piska mig, kör mig så hårt du kan" den är styv i chassit och responsen är gudomlig.. poff säger det och du bryter genast mot våra svenska lagar.. evon är en dröm att köra och titta på.. skulle aldrig byta ut det mot en supra alá plastraket smile

Det som tilltalar mig hos supran är den grymt läckra rumpan och ljudet! det är så klockrent och jag myser lite varje gång man hör en supra morra smile

Men som sagt tidigare i tråden är ju detta en smaksak. Vad man själv tycker om etc.. försök provköra båda bilarna.. skriv upp vad du tycker om hos båda sen jämnför du med vad du har för krav på bilen.

Mvh
Tommie

Nu har ju jag bara suttit och åkt en Evo 6 och 8 och med den "nybils känslan" bilen ger mig så är det LÅNGT från supran och då har jag en av dem absolut senaste modellerna!!
Det jag tänkte mer på är den lilla cockpit man sätter sig i när man kliver in i supran.
Evon är rymlig, stor och man får plats enkelt.
Så innan alla evo älskare hoppar på mig...förstå mig rätt!wink

Plast raket?
Behöver väl för sjutton inte slänga på massa plast tjafs om man inte vill.
Vill man köra hårt och busigt är det mer i vägen.
Finns mängder av supror som inte har tillstymmelse till extra skit!
Dock så är det grymt kul att kitta ihop sin supra bland all styling som finns till denna modell!

Senast redigerat av SupraJEZZICA (26 juli 2010)

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
PorscheJezzica
26 juli 2010 · 415 Inlägg

kawiZz skrev:

SupraJEZZICA skrev:

kawiZz skrev:

skulle aldrig lagt dom pengarna och jag tycker inte att det är en speciell bil, inte så mkt att förklara va?
Evo - passar ju hur bra som helst på strippen med 4wd och relativt låg vikt.
Och det här med att "vålda en så fin sportbil på vintern" är ju lite löjligt när bilen i fråga är en rallybil. smile
Och jo, det finns bilar i samma modellklass som slår supran i att trimmas hårt, tro mig.

Evo passar bra för strippen?
Visst alla gånger men det som gör supran så speciell är att man kan skrämma upp den i 600-1000hk utan "större" ingrepp.
För "små pengar" har du liten singel och en bil som TÅLS att användas!
Slitstark som få!
Har du nån tid för evo på strippen förresten? Nån bra tid menar jag?rollwink

Supra? Ja där har du Sverige rekord på 8.76 på 402m!big_smile
Supran gör sig MKT bättre på strippen medan Evon gör sig mkt bättre på banan!

Vill man ha en åretruntbil lite halv sportig, ja välj evon!
Vill man ha en ren bus bil som håller länge och som VERKLIGEN ger en sportkänslan i körningen, ja då väljer man Supran!

Att vålda en fin spprtbil som Evo på vintern står jag fast vid att JAG inte skulle göra iaf.
Lämpar sig säkert riktigt bra på vinterväglag men nu snackar vi om man vill äga en sportbil.
Det SLITER ju så jäkla mkt och plötsligt har man ingen fin sportbil längre.

Ja supran väger relativt mkt, ca 1550kg, kan fås ner till runt 1300kg!
Evo 8- ca 1400kg
Evo 9- ca 1500kg

Utseende mässigt säger jag dessutom Supran alla gånger!
Alla evosar ser näst intill likadana ut, precis som skylines, inget fel i det men supran är ju så grymt rolig med att styla då det finns OTROLIGT olika kjolar, huvar, vingar, sidor, bakkjolar, fronter, lysen mm mm mm att kombinera just för eget tycke och smak!

Ska vi tjöta på strippen så här har du en repa på 7.97 http://www.youtube.com/watch?v=FTTEdswe_v0, detta har ju dock inget med hur bra evo är, undra hur mkt som är original där...
Och det här med att trimma supra till 1000hk utan större ingrepp kan du glömma, läs ditt eget inlägg och se själv hur jävla insnöad du är.

Nu menade jag mer ditt inlägg att evosar funkar hur bra på strippen som helst!
Ja det gör dem men JAG tycker bilen passar sig bättre på banan än dragstripen.
Bara se på hur många evosar som kör drag racing PÅ RIKTIGT i Sverige och hur många Supror som brukas på sveriges 402m banor samt lika jämförelse på sveriges olika banor så blir matten ganska enkel!

Dem flesta väljer supra att bygga för på strippen och evos att bygga för till bana!
Inget lilla jag bara hittar på!
Att trimma en supra till 1000hk utan större ingrepp måste man väl läsa lite mellan raderna vad jag menade!!!! Jag satte även citat tecken i större ingrepp!
Klart som tusan att det ligger MÅNGA timmar samt mkt pengar för att få till en 1000hk supra MEN du behöver inte byta ut hela bilen för att den ska palla den kraften.
Org drivlina pallar grymt mkt på dessa bilar, motorn orörd osv osv!

Insnöad???

Alltid detta jävla tjafs.
Supra mot evo
Evo mot sky
Sky mot supra
Japs mot amerikanare!

Man får väl för fan berätta sina egna jävla åsikter här eller?
TS bad om råd och alla röstar för vad DEM tycker om!
Här disk vi för och nackdelar, egna erfarenheter och tycken.

Jag berättar mina egna erfarenheter och insnöad?
Ja, jag föredrar supra!

Ja, jag tycker-
Vill man åka rally, bana så välj EVO
Vill man åka strip, race så välj supra

Vill man åka bara sommartid, välj supra
Vill man åka året runt, välj DEFINITIVT evo!!!!!!!

Upp till TS själv att betsämma.
Han kanske tycker både supra och evos är riktiga skit bilar och väljer att åka skyline istället!

Bättre ton här tack!neutral

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
PorscheJezzica
26 juli 2010 · 415 Inlägg

CarCass skrev:

SupraJEZZICA skrev:
Att supran skulle vara trälig att köra?
Du har nog missuppfattat det hela!wink

Det är just det som gör supran känd mer el mindre!

Den enorma körglädjen och busandet som bilen tillåter gör den till den perfekta "bus"bilen, därtill ingen "kärring" drift så som 4 hjuls drift utan det enda rätta, bakhjuls drift!big_smile


Dessutom så att sitta i en supra ger en sportkänsla direkt genom sin cockpit! Evon är ju mkt större och rymligare och ger en mer komfort/behags känsla än "sportbil"!

Okej att du gillar din bil, men herregud roll

Evo är mer av en busbil än supra. Det går inte att förneka.

Evo är absolut inte mer bekväm än en supra. Speciellt inte de gamla, spartanskt så det skriker om det. Allt skramlar, allt låter illa, stötigt, ryckigt och jävligt. Sen varvar dom järnet på motorvägen, eller överallt för den delen. vilket bidrar med än mer oljud.

Tvärtom ser jag supran som en väldigt bekväm bil att åka i. Är väl trots allt klassad, mer eller mindre, som en GT-vagn.

Går inte att sitta och jämföra dessa bilar. Helt olika.

Så tycker du och jag tycker tvärtom!wink

Min skyline R34-GTR Vspec II-01 med 520hk tex.
Javisst, en helt underbar bil att sitta och köra och jäklar vad den gick...MEN....
Du kliver in i skylinen och det känns som att sätta sig i en stor familjebil...efter att ha suttit i en liten cockpit i supran som är som en låg gocart på vägen!
Det är den känslan som jag värdesätter lite i en sportbil!

Jag har aldrig ägt en Evo men jag har kört evo 6 och evo 8 och JAG upplever iaf bilen som stor och rymlig och mer bekväm än supran och om man kikar på busigheten tycker jag fortf att supran är mer busbil. Bakhjulsdrift, låg mm mm.

Dock så går supran som ett kryssningsfartyg i dem högre hastigheterna så där ja, dem kanske är bekvämare än evos i högre hastigheter!

Men alla tycker vi olika! Och tur e väl det, hade inte velat att alla i stan hade supror!big_smile

Senast redigerat av SupraJEZZICA (26 juli 2010)

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
PorscheJezzica
26 juli 2010 · 415 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Jag är med Jezzica på denna. Har ägt såväl Evo som Supra. Supran är utan tvekan den bästa bil jag någonsin ägt.

Alla bilar jag ägt har alla råkat ut för något fel, något klonkande, något läckage etc. Supran däremot den står sig stark trots sina, ja 17 år på nacken.

Kul å höra från nån som ägt både evo och supra och se vad han tycker!
Inte bara nån som provåkt bilarna utan det faktiska ägandet i båda bilarna!big_smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
kawiZz RMR-Crew
27 juli 2010 · 478 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:

kawiZz skrev:

SupraJEZZICA skrev:

Evo passar bra för strippen?
Visst alla gånger men det som gör supran så speciell är att man kan skrämma upp den i 600-1000hk utan "större" ingrepp.
För "små pengar" har du liten singel och en bil som TÅLS att användas!
Slitstark som få!
Har du nån tid för evo på strippen förresten? Nån bra tid menar jag?rollwink

Supra? Ja där har du Sverige rekord på 8.76 på 402m!big_smile
Supran gör sig MKT bättre på strippen medan Evon gör sig mkt bättre på banan!

Vill man ha en åretruntbil lite halv sportig, ja välj evon!
Vill man ha en ren bus bil som håller länge och som VERKLIGEN ger en sportkänslan i körningen, ja då väljer man Supran!

Att vålda en fin spprtbil som Evo på vintern står jag fast vid att JAG inte skulle göra iaf.
Lämpar sig säkert riktigt bra på vinterväglag men nu snackar vi om man vill äga en sportbil.
Det SLITER ju så jäkla mkt och plötsligt har man ingen fin sportbil längre.

Ja supran väger relativt mkt, ca 1550kg, kan fås ner till runt 1300kg!
Evo 8- ca 1400kg
Evo 9- ca 1500kg

Utseende mässigt säger jag dessutom Supran alla gånger!
Alla evosar ser näst intill likadana ut, precis som skylines, inget fel i det men supran är ju så grymt rolig med att styla då det finns OTROLIGT olika kjolar, huvar, vingar, sidor, bakkjolar, fronter, lysen mm mm mm att kombinera just för eget tycke och smak!

Ska vi tjöta på strippen så här har du en repa på 7.97 http://www.youtube.com/watch?v=FTTEdswe_v0, detta har ju dock inget med hur bra evo är, undra hur mkt som är original där...
Och det här med att trimma supra till 1000hk utan större ingrepp kan du glömma, läs ditt eget inlägg och se själv hur jävla insnöad du är.

Nu menade jag mer ditt inlägg att evosar funkar hur bra på strippen som helst!
Ja det gör dem men JAG tycker bilen passar sig bättre på banan än dragstripen.
Bara se på hur många evosar som kör drag racing PÅ RIKTIGT i Sverige och hur många Supror som brukas på sveriges 402m banor samt lika jämförelse på sveriges olika banor så blir matten ganska enkel!

Dem flesta väljer supra att bygga för på strippen och evos att bygga för till bana!
Inget lilla jag bara hittar på!
Att trimma en supra till 1000hk utan större ingrepp måste man väl läsa lite mellan raderna vad jag menade!!!! Jag satte även citat tecken i större ingrepp!
Klart som tusan att det ligger MÅNGA timmar samt mkt pengar för att få till en 1000hk supra MEN du behöver inte byta ut hela bilen för att den ska palla den kraften.
Org drivlina pallar grymt mkt på dessa bilar, motorn orörd osv osv!

Insnöad???

Alltid detta jävla tjafs.
Supra mot evo
Evo mot sky
Sky mot supra
Japs mot amerikanare!

Man får väl för fan berätta sina egna jävla åsikter här eller?
TS bad om råd och alla röstar för vad DEM tycker om!
Här disk vi för och nackdelar, egna erfarenheter och tycken.

Jag berättar mina egna erfarenheter och insnöad?
Ja, jag föredrar supra!

Ja, jag tycker-
Vill man åka rally, bana så välj EVO
Vill man åka strip, race så välj supra

Vill man åka bara sommartid, välj supra
Vill man åka året runt, välj DEFINITIVT evo!!!!!!!

Upp till TS själv att betsämma.
Han kanske tycker både supra och evos är riktiga skit bilar och väljer att åka skyline istället!

Bättre ton här tack!neutral

k.

Bjare
27 juli 2010 · 945 Inlägg

http://img687.imageshack.us/img687/4258/arguingontheinternet.gif

Senast redigerat av Bjare (27 juli 2010)

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Panzar_Audi
27 juli 2010 · 820 Inlägg

Suprbläääää....

Evo är en riktig bil, 4-hjulsdrift, bra mycket snyggare(min högst personliga åsikt), mognare osv osv osv..

Men varför behåller du inte din Audi? Eller kollar på andra Audis? S4, S2, RS2 ja listan kan göras lång..

Om man säger
PorscheJezzica
27 juli 2010 · 415 Inlägg

Bjare skrev:
http://img687.imageshack.us/img687/4258/arguingontheinternet.gif

Ha ha, så sant!big_smile
Vissa beter sig nästintill så iaf!

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
CarCass CarCass
27 juli 2010 · 627 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:
Ha ha, så sant!big_smile
Vissa beter sig nästintill så iaf!

Blir dumt när folk inte är öppna utan mer eller mindre insnöade på sin egen bil. Klart supran är en bra bil. Du behöver inte trycka upp det i ansiktet på alla. Det var du som startade "tjaffset" och det verkar du tyvärr inte förstå.

Join the Evolution
LoFET Almännt tokig
27 juli 2010 · 481 Inlägg

Det är inte så lätt val.

Men som de andra säger beror det lite på vad du vill ha bilen till.

Skall du bruka bilen året om är inte supran ett alternativ.

Som orginal är supran en rätt mycket bekvämare bil än evo, och kan ju fås med targa vilket är gött som glidarbil.

Både supran och evon håller väl ganska bra. suprans svaghet är väl att orginal turboagg inte är så bra om man åker full BPU dör de förr eller senare. och att d brukar läcka lite olja i packboxarna ofta, på såväl låda som motor.

Evon är väl svagheten drivlina. framför allt ayc och koppling svänghjul verkar vara många som har problem med.

Och att supran inte är bra på bana pga sin tyngd stämmer inte . Den uppför sig riktigt fint när du får till chassiet på den.

Jag hade valt supran före evon så länge jag inte hade familj och behövde 4 dörrar. Mestadels för motorljudet smile Annars hade en EVO 5 RS suttit fint.

Och att supran inte är värd sina pengar för att det är en gammal bil ?

Supran är en modern klassiker, som garanterat komer bli samlarbil inom 10-15 år. i usa går redan lågmilade bilar för vansinniga summor.

Och sålänge det inte kommer en vettig efterträdare (nej lexus LF-A för 4 mille räknar inte jag som vettig....) så kommer supran hålla värdet eller till och med öka som Urquattron och gamla cossies gjorde för några år sedan.

Senast redigerat av LoFET (27 juli 2010)

Inline sixes ist sie scheisse.......
InX-Engineering
27 juli 2010 · 138 Inlägg

Håller med om att SupraJezzica är insnöad i sin bil, Jag har ägt supra och kört EVO 6 och 9.
Supra är en underbar bil men den börjar kännas gammal och det är riktigt många som har supra alla är nästan bpu trimmade eller en hks singel ingen gör nåt nytt med dem Jag har sett fler supror än evos, Supran är mer än gt vagn som nån nämt här i tråden medans EVOn känns lite "busigare" håller inte med om att evon är mognare än supran tvärtom, Supran funkar riktigt bra på strippen och race men det gör också EVOn. Angående suprans motor, Den är riktigt bra och tål mycket men det är ingen som fan kör med 700hk och orginal stakar,kolvar? suprajezzica du överdriver lite, Jag hade strax över 900hk med bytta stakar kolvar packnngar i princip allt men efter lite mindre en en månad gick vevaxeln sönder och allt rasade, Så det är ingen race motor supran har det är en vanlig motor alla 6 cylindriga turboladdade är starka och tåliga. Förlåt om jag gick lite of topic. Evon är extremt rolig och har en  riktigt bra motor jag skulle valt den till allt!

Bjare
27 juli 2010 · 945 Inlägg

Själv har jag sett fler Evos än Supra. Känns som den klassiska pojkdrömmen tillsammans med körkort
och ett billån man ångrar några år senare som man genomförde dagen man fyllde 18bast.
Klass och stil är Supra, men personligen så hade jag valt en Skyline men den pratar ni inte om.

Eftersom det finns tusentals olika trim till både surpa och evo så borde ni sitta och jämföra väghållning, drivlina och andrahandsvärde. Då blir det mer rättvist i jämförelsen; "Vad är bäst"

Det är väll kul att det finns många åsikter. big_smile Trist om alla föredrar samma bil.
Men jag har en teori, här finns mycket yngre folk. Samt att det finns en dyrare bil med i jämförelsen. haha

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang