Avgasmotstånd s70 GLT ?

DanneKempa
31 juli 2010 · 107 Inlägg

Tja. är lite sugen på att få ur lite mer ljud ur sug 5an. så tänkte ta bort stora dämparen bak och sätta 2.5 tum från hälften ungefär med en simons dämpare och japsdämpare, blir det tillräckligt med motstånd och vad säger besiktnings männen om det?
MVH Danne smile

Rspeter Audi A5 quattro driver.
31 juli 2010 · 2 203 Inlägg

Bilprovningen bryr sig inte om motståndet. Bara om det blir för högt ljud. Med det är nog ingen fara med det du tänker bygga.

Senast redigerat av Rspeter (31 juli 2010)

DanneKempa
31 juli 2010 · 107 Inlägg

Rspeter skrev:
Bilprovningen bryr sig inte om motståndet. Bara om det blir för högt ljud. Med det är nog ingen fara med det du tänker bygga.

okej, såg nu att jag skrev lite fel tongue om det med bilprovningen. det jag undra var ifall bes. tycker det låter för högt, men det svara du på ändå.  och om jag förlorar hästkrafter ifall det är mindre motsånd med nya rören, men nu vet jag.
tack för svar MVH Danne

CoTTeX
31 juli 2010 · 49 Inlägg

DanneKempa skrev:

Rspeter skrev:
Bilprovningen bryr sig inte om motståndet. Bara om det blir för högt ljud. Med det är nog ingen fara med det du tänker bygga.

okej, såg nu att jag skrev lite fel tongue om det med bilprovningen. det jag undra var ifall bes. tycker det låter för högt, men det svara du på ändå.  och om jag förlorar hästkrafter ifall det är mindre motsånd med nya rören, men nu vet jag.
tack för svar MVH Danne

Du förlorar inga hästar på det vad jag vet, blir väl mindre motstånd och då får du ju lättare ut avgaserna och snabbare  och det är väl bättre vad jag har förståt??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang