Eftersnack: Over the Edge...

Fidde_A4 Pro Painter
10 augusti 2010 · 449 Inlägg

Kristian: Jag har en timmes material åxå som skulle kunna klippas ihop med Patriks. Ska bara få tid att slänga in de i datorn...
Just denna veckan känns som att de är totalkört att lyckas hinna de.

E30'n skulle juh blivit ihopskruvad för att kunna köra upp till Gävle med på fredag men stötte på patrull när de visade sig att dom rostfria dörrarna som nu sitter på bilen är till en 85-87:a och då passar inte mina fönstermekanismer! *sucka*
Som tur är köptes igår en annan bil som kan få agera stand-in om jag inte hinner få ihop E30'n...

Mvh
Fidde

Sveriges första licensierade återförsäljare för Zymöl.
Driver sedan augusti 2011 www.facebook.com/PaintItAB
Audi 80 L "Lina" (1974)
Audi A4 Quattro Avant "Purple Mist" (2004)
Fartsyndare Pro detailer
12 augusti 2010 · 417 Inlägg

Gissa vad, gissa vad?????!!!!

MOVIETAJM!!!!!!!

Over the Edge Over Again Vol.01, se och njut
http://www.youtube.com/watch?v=brmT1jgnnr8

Första gången jag redigerar film sen vhs band blev omoderna och pga ett skramlande stativ så blev ljudet mest jobbigt men jag är rätt nöjd med musikvalet.

Detta är HÅRT sållat, av ca 60 min film så var där 20 kvar efter första klippningen som också var rätt hårt klippt, att få ner det till 8½ minut var en utmaning, sista bitarna ville jag bara inte klippa i men men, ni som var där har ju minnena och det är väl inte omöjligt att jag klipper ihop nått mer framöver.

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)
Clintan66
12 augusti 2010 · 2 011 Inlägg

Blev ju kanon. Bra gjort. Ses nästa gång. smile

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
street_racing_90 Audi racing
12 augusti 2010 · 634 Inlägg

hmm e de verkligen så smart att köra så på småvägar ? inte för att gnälla men såg att ni var väldigt nära en tjej som var ute med hunden, vad hade ni gjort om hunden hade sprungit ut?

Vinne
12 augusti 2010 · 404 Inlägg

Fy fan va nice big_smile mycket film med min bil de gilla jag haha big_smile hoppas på att få se lite av de andra i volume två big_smile!!!

Four wheels move your body, Two wheels move your soul.
Fartsyndare Pro detailer
12 augusti 2010 · 417 Inlägg

Ja det lär väl bli mer, Fidde har ju också en hel del filmat.

street_racing_90 skrev:
hmm e de verkligen så smart att köra så på småvägar ? inte för att gnälla men såg att ni var väldigt nära en tjej som var ute med hunden, vad hade ni gjort om hunden hade sprungit ut?

Mr "Street Racer" - Dessa vägarna valdes lite för att det inte är så mycket trafik på dom, på hela resan så tror jag vi körde om eller mötte max tio bilar. Att köra rattlåsracing är inte heller speciellt riskfritt, här var det folk som kunde köra, jag har sett allt för många idioter och idiotiska arrangemang vad gäller streetrace, denna resan var planerad flera gånger om och körningen var osäker fram till sista timmarna bara för att vi ville förvissa oss om att där inte var några hinder eller liknande på vägen.

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)
MrJAM
12 augusti 2010 · 1 464 Inlägg

Vinne skrev:
Fy fan va nice big_smile mycket film med min bil de gilla jag haha big_smile hoppas på att få se lite av de andra i volume två big_smile!!!

Svårt att se att det är jag bara där bak, men det har ingen betydelse. Roligt att se fronten på din bil ett tag istället för enbart häcken. Efter 18 mil så tröttnar man. wink

Skön film ändå. Såg ut att gå fort fast det kördes i laglig hastighet (vilket även stod i papperna)... tongue

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Fidde_A4 Pro Painter
12 augusti 2010 · 449 Inlägg

street_racing_90 skrev:
hmm e de verkligen så smart att köra så på småvägar ? inte för att gnälla men såg att ni var väldigt nära en tjej som var ute med hunden, vad hade ni gjort om hunden hade sprungit ut?

Va hade du själv gjort?
Va gör du själv om en person kliver ut mitt i gatan inne i stan?

Visst kan man tycka vad man vill om vårt arrangemang men med tanke på att vi under dom 18mil vi körda noga hade satt upp "delsträckor" där tempot va högre och "transportsträckor" där farten va som dom flesta av oss kör normalt så får man säga att de va extremt få tillfällen där de dök upp "problem" eller situationer som kanske va olämpliga.

Vissa saker ser säkert värre ut på filmen än va de va i verkligheten. Andra saker ser säkert mindre allvarliga ut än va de va.

Att ifrågasätta om de va smart att köra såhär på dessa vägar kan man såklart göra men vissa av oss härinne tycker faktiskt att sådant här e kul. Gillar du inte de så är du välkommen att vara med och leda en turistklass nästa gång och köra i ett lugnare tempo så du hinner titta på naturen!

Eller så ger du bara fasen i att kolla i tråden och kolla på filmen?


Mvh
Fidde

Sveriges första licensierade återförsäljare för Zymöl.
Driver sedan augusti 2011 www.facebook.com/PaintItAB
Audi 80 L "Lina" (1974)
Audi A4 Quattro Avant "Purple Mist" (2004)
Fidde_A4 Pro Painter
12 augusti 2010 · 449 Inlägg

Vinne skrev:
Fy fan va nice big_smile mycket film med min bil de gilla jag haha big_smile hoppas på att få se lite av de andra i volume två big_smile!!!

Jag ska försöka få in filmen i datorn efter helgens äventyr. Har juh mestadels filmat en TT RS som jagade livet ur min stackars BMW.

Med lite tur kan de komma en volym 2 i slutet av nästa vecka!


Mvh
Fidde

Sveriges första licensierade återförsäljare för Zymöl.
Driver sedan augusti 2011 www.facebook.com/PaintItAB
Audi 80 L "Lina" (1974)
Audi A4 Quattro Avant "Purple Mist" (2004)
Clintan66
12 augusti 2010 · 2 011 Inlägg

Fidde_A4 skrev:

Vinne skrev:
Fy fan va nice big_smile mycket film med min bil de gilla jag haha big_smile hoppas på att få se lite av de andra i volume två big_smile!!!

Jag ska försöka få in filmen i datorn efter helgens äventyr. Har juh mestadels filmat en TT RS som jagade livet ur min stackars BMW.

Med lite tur kan de komma en volym 2 i slutet av nästa vecka!


Mvh
Fidde

Ser fram emot det. Tack än en gång för den rundan och ser fram emot nästa. smile

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
KHRacing
12 augusti 2010 ·

Det var en gubbe med vovven......

Trevlig film.

Fidde_A4 Pro Painter
12 augusti 2010 · 449 Inlägg

Bullet--- skrev:
Helt okej rulle tyckte, men ett tips, skulle varit fräckt med fler kameramän i olika bilar och olika "key-locations" soå man kan klippa ihopa. big_smile

Fanns 2 kameror till förutom denna. Jag hade två i min bil men tyvärr så är bara filmen användbar från den ena!

Nästa gång ska vi ha desto fler!

Mvh
Fidde

Sveriges första licensierade återförsäljare för Zymöl.
Driver sedan augusti 2011 www.facebook.com/PaintItAB
Audi 80 L "Lina" (1974)
Audi A4 Quattro Avant "Purple Mist" (2004)
MrJAM
12 augusti 2010 · 1 464 Inlägg

KH hade ju haft en fin bild som sidopassagerare på miatan om kameran funkat. Eller det blev bild från den med?

Jag ska dra igång min kameror på inspelning nästa gång också tar vare lite tips från fartsyndare's geniala lösning.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
KHRacing
13 augusti 2010 ·

MrJAM skrev:
KH hade ju haft en fin bild som sidopassagerare på miatan om kameran funkat. Eller det blev bild från den med?

Jag ska dra igång min kameror på inspelning nästa gång också tar vare lite tips från fartsyndare's geniala lösning.

bara några stillbilder ju ...

Lofvis
19 augusti 2010 · 143 Inlägg

Fidde_A4 skrev:

Vinne skrev:
Fy fan va nice big_smile mycket film med min bil de gilla jag haha big_smile hoppas på att få se lite av de andra i volume två big_smile!!!

Jag ska försöka få in filmen i datorn efter helgens äventyr. Har juh mestadels filmat en TT RS som jagade livet ur min stackars BMW.

Med lite tur kan de komma en volym 2 i slutet av nästa vecka!


Mvh
Fidde

Ja var e den där jagande TT RSen då wink skulle va kul och se om det blev ngn film

June 2011 - Imagine sitting in a deckchair in your garden on a summer’s day. It’s quiet and peaceful and you are enjoying the birdsong. Then you are hit from behind by a Boeing 747. That’s what the acceleration feels like in a GT-R. Absolutely unbefrigginglievable.
Move Over Veyron, There’s A New King In Town.
Nissan GT-R "Alpha 9" (2012)
Fidde_A4 Pro Painter
22 augusti 2010 · 449 Inlägg

Lofvis skrev:

Fidde_A4 skrev:

Vinne skrev:
Fy fan va nice big_smile mycket film med min bil de gilla jag haha big_smile hoppas på att få se lite av de andra i volume två big_smile!!!

Jag ska försöka få in filmen i datorn efter helgens äventyr. Har juh mestadels filmat en TT RS som jagade livet ur min stackars BMW.

Med lite tur kan de komma en volym 2 i slutet av nästa vecka!


Mvh
Fidde

Ja var e den där jagande TT RSen då wink skulle va kul och se om det blev ngn film

Film blev de men har ännu inte hittat kabeln för att få in den i datorn... sad
Den skapades juh på gamla DV8 band men nån gång ska jag väll lyckas få ihop nått med den!

Mvh
Fidde

Sveriges första licensierade återförsäljare för Zymöl.
Driver sedan augusti 2011 www.facebook.com/PaintItAB
Audi 80 L "Lina" (1974)
Audi A4 Quattro Avant "Purple Mist" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang