7939
Sök

Köra minimoto / pocketbike på Parkeringsplats??

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
1 augusti 2010
Trådstartare
Som rubrik lyder så undrar jag om man kan eller får köra på en tom Parkeringsplats?

Har en minimoto som jag och några komisar tänkte köra lite och busa med big_smile så vi har letat och letat och hittat en grymt bra P-plats som typ ingen andvänder, ligger lite off i en villa område (typ 300m fågelväg till närmaste hus)
just nu står en släppkära i en hörnet och resten har ingen andvänd på länge ser det ut som...

Vad händer om farbror blå kommer?

PS finns det fler i UPPSALA som har minimoto skicka PM så kan vi styra upp nåt kul och lite koner och våra minimotosar big_smile

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

689 Inlägg
1 augusti 2010
Nu går jag bara på vad ja hört, men har iaf hört att dom bara är tillåtna på inhängnat område!

5 198 Inlägg
1 augusti 2010
PITSTOP skrev:
Som rubrik lyder så undrar jag om man kan eller får köra på en tom Parkeringsplats?

Har en minimoto som jag och några komisar tänkte köra lite och busa med big_smile så vi har letat och letat och hittat en grymt bra P-plats som typ ingen andvänder, ligger lite off i en villa område (typ 300m fågelväg till närmaste hus)
just nu står en släppkära i en hörnet och resten har ingen andvänd på länge ser det ut som...

Vad händer om farbror blå kommer?

PS finns det fler i UPPSALA som har minimoto skicka PM så kan vi styra upp nåt kul och lite koner och våra minimotosar big_smile

Ni åker dit.. får bara köras på inhägnat område.. vilket villatomt EJ är

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
1 augusti 2010
Trådstartare
#3 det är ingen villa tomt utan en stor parkeringsplats som står oandvänd. inhägnad förutom en liten pasage som en bil kan passera.

#4 tack för länken det var bra att läsa.

Om man blockerar den vägen (dvs parkerar bilen där då det inte är nån som andvänder det ändå!) och har två tre kompisar aka funktionärer skulle det bli lagligt enligt VV:s info eller är jag ute och cyklar?

KHRacing
1 augusti 2010
nej, området skall även vara godkänt utav miljöavdelningen på kommunen
samt inneha polistillstånd (troligen) då det ej är en permanent plats för detta.
+.. att din personförsäkring gäller ej.
Senast redigerat av KHRacing (1 augusti 2010)

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
1 augusti 2010
Trådstartare
#6 Jaha sad då är det bara att glömma det då... suck!
Tips på vart man kan köra dessa små med djävulsk roliga leksakerna smile

skickar en bild på stället så ni får en uppfattning ändå!
TACK för alla svar!

http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=PITSTOP&cat=106380&image=972576

Sök