Ni med VARNINGAR här på Gorg!

PorscheJezzica
3 augusti 2010 · 415 Inlägg

Sitter och läser forums och blogg inlägg och ibland ser man dessa Varningar under användare!
Vissa har en och vissa har 2.
Vid 3 blir man avstängd har jag förstått det som.

Vågar ni berätta hur ni fått dem?
Lite nyfiken jag vad man behöver göra för att få dessa!big_smile

Senast redigerat av SupraJEZZICA (3 augusti 2010)

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
3 augusti 2010 · 1 903 Inlägg

HAHA, kul att någon vågade fråga detta smile jag har länge undrat detsamma tongue
väntar med spänning på att någon ska lätta sitt hjärta big_smile

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
te_wik Forummoderator
3 augusti 2010 · 12 813 Inlägg

Det är nog inte svårare än att dessa användare upprepade gånger brytit forumets regler, eller hela sajtens regler.

Upprepad annonsering i forumet, påhopp,  och röstfiske skulle jag gissa är de vanligaste anledningarna.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Wanegardh Asgammal medlem.
3 augusti 2010 · 2 246 Inlägg

te_wik skrev:
Det är nog inte svårare än att dessa användare upprepade gånger brytit forumets regler, eller hela sajtens regler.

Upprepad annonsering i forumet, påhopp,  och röstfiske skulle jag gissa är de vanligaste anledningarna.



Mvh Tommy

Man behöver inte upprepa sig för att få en varning.

Jag tyckte att en medlem var inkompetent när han inte kunde montera en bilstereo.
Och ändå så gick han ellinjen.
Men det var ett skämt från mig, men det fattade inte moderaterna.

PorscheJezzica
3 augusti 2010 · 415 Inlägg

Wanegardh skrev:

te_wik skrev:
Det är nog inte svårare än att dessa användare upprepade gånger brytit forumets regler, eller hela sajtens regler.

Upprepad annonsering i forumet, påhopp,  och röstfiske skulle jag gissa är de vanligaste anledningarna.



Mvh Tommy

Man behöver inte upprepa sig för att få en varning.

Jag tyckte att en medlem var inkompetent när han inte kunde montera en bilstereo.
Och ändå så gick han ellinjen.
Men det var ett skämt från mig, men det fattade inte moderaterna.

Starkt!
Första som lättat sitt hjärta!big_smile

Fler?

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
te_wik Forummoderator
3 augusti 2010 · 12 813 Inlägg

Wanegardh skrev:

te_wik skrev:
Det är nog inte svårare än att dessa användare upprepade gånger brytit forumets regler, eller hela sajtens regler.

Upprepad annonsering i forumet, påhopp,  och röstfiske skulle jag gissa är de vanligaste anledningarna.



Mvh Tommy

Man behöver inte upprepa sig för att få en varning.

Jag tyckte att en medlem var inkompetent när han inte kunde montera en bilstereo.
Och ändå så gick han ellinjen.
Men det var ett skämt från mig, men det fattade inte moderaterna.

Beror på hur grovt påhoppet (som det var i ditt fall) var. Jag skrev en gång på forumet åt en kille som sökte fälgar till sin bil att han kunde köpa mina..menade det ironiskt då avståndet var så långt. Fick då ett infomeddelande med en tillsägelse, vilket jag tror de flesta får också, men bryter man mot reglerna igen så utdelas nog en varning.


Edit: stavfel



Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (3 augusti 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
PorscheJezzica
3 augusti 2010 · 415 Inlägg

te_wik skrev:

Wanegardh skrev:

te_wik skrev:
Det är nog inte svårare än att dessa användare upprepade gånger brytit forumets regler, eller hela sajtens regler.

Upprepad annonsering i forumet, påhopp,  och röstfiske skulle jag gissa är de vanligaste anledningarna.



Mvh Tommy

Man behöver inte upprepa sig för att få en varning.

Jag tyckte att en medlem var inkompetent när han inte kunde montera en bilstereo.
Och ändå så gick han ellinjen.
Men det var ett skämt från mig, men det fattade inte moderaterna.

Beror på hur grovt påhoppet (som det var i ditt fall) var. Jag skrev en gång på forumet åt en kille som sökte fälgar till sin bil att han kunde köpa mina..menade det ironiskt då avståndet var så långt. Fick då ett infomeddelande med en tillsägelse, vilket jag tror de flesta får också, men bryter man mot reglerna igen så utdelas nog en varning.


Edit: stavfel



Mvh Tommy

Oj får man tillsägelse för att man-
Skriver ett svar att "köp mina fälgar"(oavsett avstånd) i en tråd som just handlar om en kille som söker fälgar?
Hur bryter man mot reglerna då?hmm

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
te_wik Forummoderator
3 augusti 2010 · 12 813 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:
Oj får man tillsägelse för att man-
Skriver ett svar att "köp mina fälgar"(oavsett avstånd) i en tråd som just handlar om en kille som söker fälgar?
Hur bryter man mot reglerna då?hmm

Det blir så ibland när man inte tänker på vad man skriver smile Det faller ju under detta;
Utöver avtalad annonsering är det förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet

Även om jag nu inte har en näringsverksamhet så skulle jag ju tjäna stålar på att få sålt mina saker, därfär klassas det som marknadsföring.

Sen står det ju i reglerna;
Vi reserverar oss rätten att avgöra vad som är marknadsföring.

Och dom kan ju inte ha mer rätt än så, jag håller med om att det är marknadsföring.



Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (3 augusti 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
3 augusti 2010 · 2 203 Inlägg

Det var en som frågade i forumet om var det fanns snygg styling till sin volvo 142 som han kallade kuksprutnågonting kommer inte ihåg exakt. Så jag skrev att det finns nog dåligt med snygg styling till din kuksprutnågonting o då fick jag en varning för olämligt språk i forumet.

PorscheJezzica
3 augusti 2010 · 415 Inlägg

te_wik skrev:

SupraJEZZICA skrev:
Oj får man tillsägelse för att man-
Skriver ett svar att "köp mina fälgar"(oavsett avstånd) i en tråd som just handlar om en kille som söker fälgar?
Hur bryter man mot reglerna då?hmm

Det blir så ibland när man inte tänker på vad man skriver smile Det faller ju under detta;
Utöver avtalad annonsering är det förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet

Även om jag nu inte har en näringsverksamhet så skulle jag ju tjäna stålar på att få sålt mina saker, därfär klassas det som marknadsföring.

Sen står det ju i reglerna;
Vi reserverar oss rätten att avgöra vad som är marknadsföring.

Och dom kan ju inte ha mer rätt än så, jag håller med om att det är marknadsföring.



Mvh Tommy

Så sant...regler är till för att följas, men tråden handlade väl om att killen ville köpa fälgar?
Då är det väl klart att ett normalt svar kanske är..."jag har ett par fälgar, intr?"
Var det bara TS som skrev i den så att säga?

Kan det vara så att tråden var i fel forum helt enkelt och skulle ha hamnat i Köp/Sälj delen?smile

Skönt att du bara fick tillsägelse iaf och inte en varning!

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
PorscheJezzica
3 augusti 2010 · 415 Inlägg

Rspeter skrev:
Det var en som frågade i forumet om var det fanns snygg styling till sin volvo 142 som han kallade kuksprutnågonting kommer inte ihåg exakt. Så jag skrev att det finns nog dåligt med snygg styling till din kuksprutnågonting o då fick jag en varning för olämligt språk i forumet.

lol Du skulle ha varit barnslig och skrivit... "HAN SOM BÖRJADE"!wink

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Mortalis VW-nörd?
3 augusti 2010 · 4 332 Inlägg

Blir man avstängd vid tre varningar? Trodde man dömdes till 40 timmars samhällstjänst i form av att arbeta som moderator och ens enda privilegie är att säga åt folk som sätter skitrubriker på trådar eller öppnar köprådstrådar för 311e gången om volvo 850 t5 (ingen pik mot den här trådens rubrik). Tycker de verkar vara de tråkigaste för moderatorerna :P

Senast redigerat av Mortalis (3 augusti 2010)

PorscheJezzica
3 augusti 2010 · 415 Inlägg

Mortalis skrev:
Blir man avstängd vid tre varningar? Trodde man dömdes till 40 timmars samhällstjänst i form av att arbeta som moderator och ens enda privilegie är att säga åt folk som sätter skitrubriker på trådar eller öppnar köprådstrådar för 311e gången om volvo 850 t5 (ingen pik mot den här trådens rubrik). Tycker de verkar vara de tråkigaste för moderatorerna tongue

lol

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
volvoentusiasten
3 augusti 2010 · 4 005 Inlägg

jag fick en varning att jag skrev "smile"

PorscheJezzica
3 augusti 2010 · 415 Inlägg

linuslinje skrev:
jag fick en varning att jag skrev "smile"

Va? Ironi el?
Du har väl ingen varning på dig?
El har du haft gott uppförande som medfört borttagning av varning?wink

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
ghost_boy83 CREW
3 augusti 2010 · 2 594 Inlägg

blir bara förbannad på vissa moderatorer som bara raderar ens trådar och hänvisar till regler som inte finns eller att dom tolkat det annorlunda roll

PorscheJezzica
3 augusti 2010 · 415 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
blir bara förbannad på vissa moderatorer som bara raderar ens trådar och hänvisar till regler som inte finns eller att dom tolkat det annorlunda roll

Läste din tråd nyss...efter några min var den låst...för att sen bli upplåst igen! roll

Bra att dem kan erkänna sina fel iaf! smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
-Mackan- Fire And Silk
3 augusti 2010 · 2 254 Inlägg

Va en snubbe som klankade ner på en snubbes projekt i han egen projekt tråd. Så jag och några andra "försvarade" projektet. Aja baja!

Knyt näven i fickan och inspektera på avstånd = the way to go.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 augusti 2010 · 3 929 Inlägg

Jag är förvånad över att jag inte fått varken varning eller tillsägelse än.
Jag brukar vara väldigt öppen i käften på diverse forum och det inkluderar här men ännu inget konstigt nog!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Nitrometanskada Gött mos
3 augusti 2010 · 1 096 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Jag är förvånad över att jag inte fått varken varning eller tillsägelse än.
Jag brukar vara väldigt öppen i käften på diverse forum och det inkluderar här men ännu inget konstigt nog!

Samma här smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang