Om en bil från 20 år sedan eller mer skulle nyproduceras, vilken skulle det vara då enligt dig?

Louca
13 juli 2011 · 438 Inlägg

eller dem har ju nyproducerats (a)

Spana in min projekttråd;
BMW 740i e38 1995
r2d2artur
14 juli 2011 · 283 Inlägg

60-tals muskelbilar helt klart.

Endid
14 juli 2011 · 130 Inlägg

Ford GT40 utan tvekan..

Audi S4 (2011)
EPG Kärnkraftstomte
17 juli 2011 · 766 Inlägg

http://www.geting.se/image.php/312351-images.jpg

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
17 juli 2011 · 3 929 Inlägg

Endid skrev:
Ford GT40 utan tvekan..

Fast den har ju redan reproducerats.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Transam1973
4 augusti 2011 · 220 Inlägg

Andreas 940 skrev:
Tänk på att charmen försvinner helt om en bil blir för vanlig, jag skulle inte vilja se en massa Mustang -65 överallt trots att det är den snyggaste bilen jag vet.

Menar du helt vanlig Mustang 64 1/2-66 i ht-version? Detta är redan Sveriges vanligaste Amerikanare. Iofs just i 66 Ht med sina 677 ex i Sverige. Vanligare än Dart,Valiant,Duster,Impala osv. Tydligen enligt uppgift tom vanligare än någon årgång utav Volvo 140.

Ifall jag skulle ha önskat några nyproducerade skulle det vara Trans Am 69,Trans Am 70-73,Plymouth GTX 71,Dodge Super Bee 70,Pontiac GTO 67 big_smile Rotar mkt i gamla avställda muskelbilar så därav hade jag inte valt Charger 68-70 eftersom de finns så himla många utav. Finns 4 avställda Charger RT/SE 69:or bara i Värmland jag hittat hittills varav den utav dom som stått kortast har stått sen 1994,ytterligare en äkta Hemi Charger 69:a finns i Västergötland avställd sen sent 80-tal,ägarens bror har en äkta Hemi Challenger 70 (en utav 287 tillverkade) avställd sen 27årsmile

Uppskattar mopar med men vill kunna svänga så stannar hos GM ;)
RD_87 Skrotsamlare
4 augusti 2011 · 4 031 Inlägg

Transam1973 skrev:

Andreas 940 skrev:
Tänk på att charmen försvinner helt om en bil blir för vanlig, jag skulle inte vilja se en massa Mustang -65 överallt trots att det är den snyggaste bilen jag vet.

Menar du helt vanlig Mustang 64 1/2-66 i ht-version? Detta är redan Sveriges vanligaste Amerikanare. Iofs just i 66 Ht med sina 677 ex i Sverige. Vanligare än Dart,Valiant,Duster,Impala osv. Tydligen enligt uppgift tom vanligare än någon årgång utav Volvo 140.

Ifall jag skulle ha önskat några nyproducerade skulle det vara Trans Am 69,Trans Am 70-73,Plymouth GTX 71,Dodge Super Bee 70,Pontiac GTO 67 big_smile Rotar mkt i gamla avställda muskelbilar så därav hade jag inte valt Charger 68-70 eftersom de finns så himla många utav. Finns 4 avställda Charger RT/SE 69:or bara i Värmland jag hittat hittills varav den utav dom som stått kortast har stått sen 1994,ytterligare en äkta Hemi Charger 69:a finns i Västergötland avställd sen sent 80-tal,ägarens bror har en äkta Hemi Challenger 70 (en utav 287 tillverkade) avställd sen 27årsmile

Mycket intressant kom in till landet på 70-talet & hamnade i nerplockat tillstånd, dessutom brukar ägarna till sådana fordon tro att det ska få tid helt plötsligt efter t.e.x 27 å. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Forshem
4 augusti 2011 · 231 Inlägg

Toyota Starlet (rwd modellen givetvis)

Transam1973
4 augusti 2011 · 220 Inlägg

RD_87 skrev:

Transam1973 skrev:

Andreas 940 skrev:
Tänk på att charmen försvinner helt om en bil blir för vanlig, jag skulle inte vilja se en massa Mustang -65 överallt trots att det är den snyggaste bilen jag vet.

Menar du helt vanlig Mustang 64 1/2-66 i ht-version? Detta är redan Sveriges vanligaste Amerikanare. Iofs just i 66 Ht med sina 677 ex i Sverige. Vanligare än Dart,Valiant,Duster,Impala osv. Tydligen enligt uppgift tom vanligare än någon årgång utav Volvo 140.

Ifall jag skulle ha önskat några nyproducerade skulle det vara Trans Am 69,Trans Am 70-73,Plymouth GTX 71,Dodge Super Bee 70,Pontiac GTO 67 big_smile Rotar mkt i gamla avställda muskelbilar så därav hade jag inte valt Charger 68-70 eftersom de finns så himla många utav. Finns 4 avställda Charger RT/SE 69:or bara i Värmland jag hittat hittills varav den utav dom som stått kortast har stått sen 1994,ytterligare en äkta Hemi Charger 69:a finns i Västergötland avställd sen sent 80-tal,ägarens bror har en äkta Hemi Challenger 70 (en utav 287 tillverkade) avställd sen 27årsmile

Mycket intressant kom in till landet på 70-talet & hamnade i nerplockat tillstånd, dessutom brukar ägarna till sådana fordon tro att det ska få tid helt plötsligt efter t.e.x 27 å. smile

Jodå finns mkt intressant avställt i muskelbilsväg,men dessvärre tror alla dom kommer att dom ta ut bilarna igen som sagt. Fått loss några så iofs,77:a Trans Am:n som är sv-såld (första 77:a Trans Am:n som kom till Sverige) för 40000 förra sommaren i samma skick som på bilderna förutom en tvättning + besiktningen.Min Sv-sålda 73:a Trans Am avställd sen 1989 för 15000. Utav en släkting fick jag min Grand Prix 69:a (sv-såld i Malmö)avställd sen 1994 som stod nerplockad för lack (ej upplagd här ännu).Sedan min vinterbil en Z28 25th anniversery 92:a nu nyligen för 15000 från dödsbo med spräckt vindruta + kass handbroms för 15000 (ej upplagd här ännu). Jodå finns mkt som står,kan ta några ex (Raderar regnr + chassinr):

Sv-såld Mach 1 69:a där ägaren köpte den då han va 18 år,18 dagar för att ställa av bilen 20 år gammal.Bilen har gått 4280 mil på km-mätaren. Bilen hemmahörande i Skåne.

Registreringsnummer: ******
Fabrikat: FORD MUSTANG MACH 1
Färg: GRÖN     Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1969     Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: 9*0*M*1*0**
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: Nytt EU-regbevis del 1 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Senaste EU-regbevis del 2: Nytt EU-regbevis del 2 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (1977-10-**)


Nästa en 70-talsimport.Bilen hemmahörande i Skåne.

Registreringsnummer: ******
Fabrikat: FORD MUSTANG BOSS302
Färg: BLÅ     Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1970     Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: 0*0*Z*2*9**
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: Nytt EU-regbevis del 1 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Senaste EU-regbevis del 2: Nytt EU-regbevis del 2 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (1989-08-**)

Shelby GT500 1968 som är antingen Sv-såld eller direktimporterad ny.Bilen hemmahörande i Gävletrakten.

Registreringsnummer: ******
Fabrikat: SHELBY COBRA GT500
Färg: RÖD     Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1968     Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: 8*O*S*2*8**
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: Nytt EU-regbevis del 1 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Senaste EU-regbevis del 2: Nytt EU-regbevis del 2 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (1983-10-**)

Nästa Belgienbyggd Corvette Split Window 67:a som bara 4 månader innan avställning lackerades i röd candy m.m.Bilen är hemmahörande i Skåne.

Registreringsnummer: ******
Fabrikat: CHEVVROLET CORVETTE
Färg: Flerfärgad     Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1967     Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: 1*4*7*X*0*6*1
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: Nytt EU-regbevis del 1 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Senaste EU-regbevis del 2: Nytt EU-regbevis del 2 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (1983-08-**)
Tillfällig registrering: Nej     Privatimport: Nej
Antal ägare: 3

Eller Sv-såld Ram air GTO 67:a med Showlack + inredning i formsytt skinn i vitt/svart där ägaren ställde av den då hans dotter kom till 1981 för att sedan låta den stå.Bilen är hemmahörande i Skåne.

Registreringsnummer: ******
Fabrikat: PONTIAC GTO
Färg: VIT     Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1967     Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: 242*7*B*2*5*5
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: Nytt EU-regbevis del 1 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt
Senaste EU-regbevis del 2: Nytt EU-regbevis del 2 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (1981-06-**)
Tillfällig registrering: Nej     Privatimport: Nej
Antal ägare: 4     Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1967-07-09


Vet betydligt fler i diverse/ovanligare modeller som står,många av bilarna är hemmahörande just i Skåne + Norrland. Finns en bunt Gen1 + 2 Firebirds,Camaros,Trans Am. Men även flera Chargers,Plymouth GTX 71:a avställd sen 1981,samma ägare sen 1975 (kompisens farsas som för övrigt har en Charger RT/SE ståendes med i Flake/glowblelack sen nästan lika länge),Dodge Coronet RT/SE,flera Mach1 69-73,Torino 70,71,73.M.m m.m.

Senast redigerat av Transam1973 (4 augusti 2011)

Uppskattar mopar med men vill kunna svänga så stannar hos GM ;)
Jeqpe Nukelear Devize
4 augusti 2011 · 1 357 Inlägg

Jag vill ha autobahnslaktaren 3.0si nybyggd me samma allt big_smile äkta bader meinhof wagen som kör ifrån polisen big_smile (på 70-talet iaf wink )

edit: BMW! 3.0si hehe tongue

Senast redigerat av Jeqpe (4 augusti 2011)

Lobster knife fight
Transam1973
4 augusti 2011 · 220 Inlägg

Jeqpe skrev:
Jag vill ha autobahnslaktaren 3.0si nybyggd me samma allt big_smile äkta bader meinhof wagen som kör ifrån polisen big_smile (på 70-talet iaf wink )

edit: BMW! 3.0si hehe tongue

Detta är Coupemodellen va? Står en 3.0S borta på en uppfart obes sen 98 alldeles bara några hundra meter bort här big_smile

Uppskattar mopar med men vill kunna svänga så stannar hos GM ;)
Jeqpe Nukelear Devize
4 augusti 2011 · 1 357 Inlägg

Transam1973 skrev:

Jeqpe skrev:
Jag vill ha autobahnslaktaren 3.0si nybyggd me samma allt big_smile äkta bader meinhof wagen som kör ifrån polisen big_smile (på 70-talet iaf wink )

edit: BMW! 3.0si hehe tongue

Detta är Coupemodellen va? Står en 3.0S borta på en uppfart obes sen 98 alldeles bara några hundra meter bort här big_smile

njae big_smile ja vill ha sedanen me si som står för insprutzung typ S e bara me förgasare 180hk medans si e 200hk smile fast coupe ska de va 3.0csi "batmobile" me hela motorsport kittet o allt big_smile

Lobster knife fight
Jeqpe Nukelear Devize
4 augusti 2011 · 1 357 Inlägg

en sån här skulle dom nybyggt big_smile BMW E9 3.0CSI
http://www.escala-18.es/images/modelos/BMW%203.0%20CSI%20(WHITE)%2006.jpg

Lobster knife fight
Jeqpe Nukelear Devize
4 augusti 2011 · 1 357 Inlägg

Transam1973 skrev:

Jeqpe skrev:
en sån här skulle dom nybyggt big_smile BMW E9 3.0CSI
http://www.escala-18.es/images/modelos/ … )%2006.jpg

Ok det är inte riktigt samma modell. tongue Detta är någon 3.0S 75:a.

den som står bredvid dig elr? big_smile min farsa ägde en 3.0s innan när han var ung den gick så in i h****** 180km/h i uppförbacke i 3:an smile

Lobster knife fight
Transam1973
4 augusti 2011 · 220 Inlägg

Jeqpe skrev:

Transam1973 skrev:

Jeqpe skrev:
en sån här skulle dom nybyggt big_smile BMW E9 3.0CSI
http://www.escala-18.es/images/modelos/ … )%2006.jpg

Ok det är inte riktigt samma modell. tongue Detta är någon 3.0S 75:a.

den som står bredvid dig elr? big_smile min farsa ägde en 3.0s innan när han var ung den gick så in i h****** 180km/h i uppförbacke i 3:an smile

Ja exakt den den står bara där big_smile

Uppskattar mopar med men vill kunna svänga så stannar hos GM ;)
horbybonnen
4 augusti 2011 · 1 160 Inlägg

volvo duett med t5a+aut hur nice hade inte det varit...

Senast redigerat av horbybonnen (7 september 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang