Montera gti motor i caddy mk1

2185jonasson
6 augusti 2010 · 9 Inlägg

är sugen på att montera en gti motor i min caddy gt -92. sitter en jh motor i nu.
hur mycket jobb och modifieringar är det att montera en kr eller pl motor i den? eller finns det andra motorer ni hade rekomenderat?

IK
9 augusti 2010 · 54 Inlägg

den passar rakt av har jag för mig, men du får nog ha en gti låda med pga utväxlingen
har för mig att den lådan heter 020 är inte helt hundra.

det var et tag sen jag hade en gti -88 med k-jetronic, jag lyckades rasa lådan på den, iaf så fick jag tag i en låda från en vanlig 90hk golf den passade perfekt men bilen gick inte lika bra. utväxlingen va anorlunda.

vill du göra det riktigt fett då skaffar du dig en vr6 motor och framvagn. hehe el en 1.8T  el varför inte en g60?

kolla in länken här, han har en sån 020 låda man kan hämta gratis
http://www.blocket.se/lulea/Golf__Passa … 943332.htm

Senast redigerat av IK (9 augusti 2010)

Sänker Alla Andra Bilar = SAAB
2185jonasson
9 augusti 2010 · 9 Inlägg

okej. det blir nog kr motor med tillhörande låda och kablage och databox. men elen och sånt är det krångligt eller något man behöver tänka på? behöver man byta bränslepump m.m vill ha så mycket info som möjligt om detta.

mickecorrado Bilplåtslagare
9 augusti 2010 · 1 036 Inlägg

Kr motor med kablar och styrbox, orginal caddylåda och orginal motorfästen.

Kablarna in i säkringsdosan är ganska lätt då dom har lika säkringsboxar.

Smoke Tires Not Drugs.
IK
9 augusti 2010 · 54 Inlägg

det är två stycken en i tanken och en under bilen har jag för mig...

Sänker Alla Andra Bilar = SAAB
2185jonasson
11 augusti 2010 · 9 Inlägg

tack för alla svar. hur bra klarar sig en caddy mk1 diesel låda med 16v? vilken låda håller bäst dieseln eller caddy orginal 5 växlad?

IK
11 augusti 2010 · 54 Inlägg

om du kan få tag på en 020 låda från golf gti 8v så är det bättre. Annars om du inte får tag på en sån kör original istället. 16v lådan passar inte med dina drivaxlar. de annat mått på de inre drivknutarna på 16v tror jag, det va så länge sen jag hade vw.


tror att jag har en helt ny koppling och tryckplatta till gti 8v -88 nånstans

Senast redigerat av IK (11 augusti 2010)

Sänker Alla Andra Bilar = SAAB
2185jonasson
1 september 2010 · 9 Inlägg

16v kr motor är inköpt nu till caddyn. är det någon som har elschema eller bilder eller vad som helst på hur elen ska kopplas in? fick all el i en låda jämte motorn! funderar även på bränsleslangarna till spridarna, vilken slang ska sitta var på bränslefördelaren?  tacksam för svar.

Senast redigerat av 2185jonasson (1 september 2010)

vadsomhelst
2 september 2010 · 97 Inlägg

nämen nämen, en till i markaryd som ska göra samma byte!!!
Jag kommer att smälla in en PL motor!

Jag har haynes för mk2 där du har elschema.

Vart bor du? Vem är du?

Edit: vi har ju pratat om våra bilar innan, jag har ju sett dig med.

Senast redigerat av vadsomhelst (2 september 2010)

Volkswagen Golf GLS mk1 "Kärringkärra" (1980)
Tiger1978 Fattig student
2 september 2010 · 1 282 Inlägg

Jag har en 5 vxl gti låda om det är intressant.. Kom bara med ett vettigt bud, den sitter monterad i en bil nu så skruva av den får ni göra själva..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
2185jonasson
3 september 2010 · 9 Inlägg

jo jag har en haynesbok också, men jag tycker inte att jag hittade så mycket info när jag letade. men men får kanske läsa den lite nogrannare. så du ska också byta motor, behöver ju inte va så mycket hästar för att få fart på dom här småbilarna:D

2185jonasson
3 september 2010 · 9 Inlägg

ja en gti låda kan nog vara av intresse. får köra slut på den jag har redan så kan lådan vara av intresse sen om den finns kvar.

IK
3 september 2010 · 54 Inlägg

har en koppling och tryckplatta med hemma, du kan få den billigt

Sänker Alla Andra Bilar = SAAB
Tiger1978 Fattig student
3 september 2010 · 1 282 Inlägg

2185jonasson skrev:
ja en gti låda kan nog vara av intresse. får köra slut på den jag har redan så kan lådan vara av intresse sen om den finns kvar.

Bara hör av dig, har maskin med om du vill eller behöver nått.. Obs inga jättepengar.. vill bara inte skicka det som skrot.. Byten är intressanta med wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
2185jonasson
4 september 2010 · 9 Inlägg

IK skrev:
har en koppling och tryckplatta med hemma, du kan få den billigt

se där ja. kopplingen är rätt ny på min, så just nu behöver jag inte den. däremot behöver jag högra motorfästet till caddyn. bulten hade fastnat i bussningen så det blev inte mycket kvar av det fästet!

2185jonasson
4 september 2010 · 9 Inlägg

Tiger1978 skrev:

2185jonasson skrev:
ja en gti låda kan nog vara av intresse. får köra slut på den jag har redan så kan lådan vara av intresse sen om den finns kvar.

Bara hör av dig, har maskin med om du vill eller behöver nått.. Obs inga jättepengar.. vill bara inte skicka det som skrot.. Byten är intressanta med wink

det ska jag göra. däremot behöver jag högra motorfästet till caddyn. bulten hade fastnat i bussningen så det blev inte mycket kvar av det fästet!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang