Satt å kikade igenom lite kopplingsscheman till just Lh2.4 Och kallstartsventilen finns med där... Märkligt att dom skulle märka ut en kallstartsventil, som inte finns! Och vad i helsike är det för jävla hybrider till sossecontainrar bensinskallen och jag har fått tag på då??
Vad gäller min skrothög VET JAG TILL 100% att det var LH2.4 och kallstartsventil (Hade inte biljäveln vart skrotad, hade jag tagit bildbevis!)
Det kan ju finnas en möjlighet att det är årsmodellberoende.... Dvs kallstartsventilen försvinner efter ett visst årtal!
skrev:
är det bara att ignorera den kabeln, eftersom boxarna till b234:an förmodligen inte bryr sig om den?
Korrekt!
Vill inte boxarna till B234an ha någon kallstartsventil, så ska man inte koppla in någon heller! Den kontakten har inte heller någon sexuell betydelse i sammanhanget ändå ....
(Kallstartspridaren är för övrigt inkopplad på stift 32 på insprutningsboxen enl elschema "volvo 240 -90")
skrev:
2.4 har Bosch EZ116K tändsystem, 2.2 har Chrysler tändsystem.
2.4 har separat tändslutsteg på vänster sida längst fram, 2.2 har ej separat tändslutsteg.
Blir lite osäker på ovansående information... Skulle det verkligen sitta chrysler på ALLA 2.2?? Jag tvivlar
Varför då? Jo, jag har nämligen också kommit i kontakt med Lh2.2 Och där satt det inte nåt chrysler iallafall...
Och det här med tändslutsteg, blir jag också lite fundersam över... Vad betyder det?
(Om det i ovanstående kombination med chrysler tändsystem, så är jag med på noterna! Då dom saknar tändmodul)
Senast redigerat av 945TurboMS (11 augusti 2010)