Vad har ni för beräknad/höftad slutvikt och effekt på bilen?
jag höfftar på 1100-1200kg utan förare får se hur det blir 345hk 500nm till en början iaf
Inte illa. Blir det kolfiber delar med sen då? För att hålla vikten nere dvs. Men 1200kg är inte illa med tanke på effekten som maskinen kan producera med enklare medel.
Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.
Vad har ni för beräknad/höftad slutvikt och effekt på bilen?
jag höfftar på 1100-1200kg utan förare får se hur det blir 345hk 500nm till en början iaf
Inte illa. Blir det kolfiber delar med sen då? För att hålla vikten nere dvs. Men 1200kg är inte illa med tanke på effekten som maskinen kan producera med enklare medel.
kolfiber blir det nog inte, men glasfiber bler det nog lite utav
effekten räcker gått och väl att drifta med iaf ;P min bmw med lika motor spinner på alla växlar iaf ;P
annars finns det ju platts för turbosar där fram ;P hoho
jag höfftar på 1100-1200kg utan förare får se hur det blir 345hk 500nm till en början iaf
Inte illa. Blir det kolfiber delar med sen då? För att hålla vikten nere dvs. Men 1200kg är inte illa med tanke på effekten som maskinen kan producera med enklare medel.
kolfiber blir det nog inte, men glasfiber bler det nog lite utav
effekten räcker gått och väl att drifta med iaf ;P min bmw med lika motor spinner på alla växlar iaf ;P
annars finns det ju platts för turbosar där fram ;P hoho
Jag måste få kolla på den någon dag. För det här är ett otroligt bygge. Men är inte kompressor/procharger bättre för en v8 vid drifting med tanke på ladd vid låga varv?
Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.
Jag måste få kolla på den någon dag. För det här är ett otroligt bygge. Men är inte kompressor/procharger bättre för en v8 vid drifting med tanke på ladd vid låga varv?
Med tanke på avgasflödet en V8 genererar, så kan du lika gärna höfta på med hyfsat stora turbo aggregat och ändå ha fullt ladd på 2.8 - 3k varv.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.