Supra mkiv tt eller Evo 7/8? Vilken passar bäst för mina ändamål?

Dratsab Leg. Fartdåre
7 september 2010 · 306 Inlägg

Jag skulle satsa på Evo om du vill ha lite av varje och valet att kunna köra året runt.

Det är inte för dyrt och inte heller billigt att timma en evo. Kolvar/stakar, lager och du har en solid grund för att bygga vidare på. I runda slängar 70k för att få en 450-550hk's evo som går att köra året runt med. Om du gör det mesta jobbet själv tongue

Mvh
Tommie

En gång Evo alltid Evo...
Georgek
13 september 2010 · 5 Inlägg

andreasevo7 skrev:

Georgek skrev:

Elda skrev:
Evon är inte byggd för rakt fram race, den är byggd för snö is och grus, jag tvivlar inte en sukund att evon sparkar röven av en suppra när det är halt och kurvigt.

hur många kör evon på snö is och grus? inte många

betydligt mer än vad som tar ut sin supra på grusvägsmile grusväg är skitkul men visst lite stenskott och skit men vem bry sig! har dock inte provat och flyga med evon ännu måste testa det! se hur balansen är i den! subarun har jag testat några gånger landar lite med baken före

supran är inte rallybil , så på grusväg lär du inte se dom , mer en banbil

DLS
14 september 2010 · 258 Inlägg

Elda skrev:
tycker fortfarande inte supran kan beskrivas som en sportbil.. Mer GT stuk på den, mest pga att den är så jävla tung, som sagt en

en evo 7 väger nästan 200 kilo mindre än supran, och då är evon en 4 dörras sedan!

Ska du ha sportbil rekomenderar jag porsche 944 turbo i samma prisklass, roligare i kurvorna får du inte.

i vikt/hk så motsvarar 500 hk i en supra 430 i en evo 7 ungefär medans det motsvarar 400 hk i en porsche 944 turbo.

Håller med dig lite smile

Supran är grym o det går att få ut effekt i den men väldigt tung som sagt o behöver mera effekt för att bli snabb o känns som att den passar bäst för rakt fram åka men visst det går ju att få till den för bana också.

Frågan är: ska du ha en sport bil eller en bil som man kan åka 4st i?

Porschen kostar en del att få upp i 400hk o få det att hålla bra men sen går dom riktigt bra men är då inte nån bil som man vill åka med till vardags utan passar bäst på bana.

Min röst går nog på evon, vettig bil som går att få bra skjuts i o åka flera i och åka även när det är blött o halt ute smile

Sen säger jag som dom andra sagt, åk o provkör o bilda dig en egen uppfattning smile

"She said its just a car, I said you're just a girl"
Newguy
19 november 2010 · 98 Inlägg

Ska du verkligen ha en EVO yikes Skrämmande fakta!

http://www.youtube.com/watch?v=Xh4QibJA-V0

Detta va dock lite intressant för en EVO X köpare!

http://www.youtube.com/watch?v=vdpBvLlWbXE



Så hur ligger de till? smile Vad blir de för bil? Är själv nyfiken smile

Funkar EVO'n som bil för en roadtrip? Som t.ex. en vända ner till Tyskland eller England o tillbaka?
Original gör den säkert de, men man vill ha en bil med krut ju smile Verkar som att om man laddar
en Evo med 500hk så lär du bo i Garaget och sova med en skiftnyckel under kudden.


Vad har 4cyl för fördelar med 6cyl?

Senast redigerat av Newguy (19 november 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang