4845
Sök

Köpt huvförlängare. hur monterar jag den ( golf 2 )

908 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
http://shop.textalk.se/shop/7438/img17/ … 00x169.jpg köpte denna idag men vet inte hur ja ska montera den. kanten som går in under huven är inte mer än 1 cm och de ända ja kan fästa den i är i själva grillen som e i plast. kan ja göra på något annat vis ?

1 161 Inlägg
18 augusti 2010
Dra på lite glasfiber så den fäster emot huven

908 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
__hogberg__ skrev:
Dra på lite glasfiber så den fäster emot huven

problemet är att jag kan inte fästa den mot huven för då kan jag inte ta under handen och öppna den XD sen så är den kanten inte så lång heller

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
18 augusti 2010
Fäst den i grillen med "platta" skruvar.

Kontrollera så huven inte slår i skruvarna, gör den det så skruva ut gummina i huven lite.

Smoke Tires Not Drugs.

908 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
mickecorrado skrev:
Fäst den i grillen med "platta" skruvar.

Kontrollera så huven inte slår i skruvarna, gör den det så skruva ut gummina i huven lite.

oki får försöka  fast ja tycker när jag sätter den mot grillen så står den ut lite förmycket nere vid emblemet asså att själva vinkeln/böjen skulle varit mera böjd för att ligga tätare till.

908 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
kan man värma den så att man kan böja till den så den lutar mot grillen och inte står 3cm ut från den ?

908 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
ngn som vet om de går att värma glasfiber så man kan böjja huvförlängaren så den passar?  för just nu ser de ut som bilen  har ett stort överbett med den på.

Sök