6594
Sök

Söker gammalt bilspel

556 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
körde ett väldigt roligt bilspel på min gamla windows 98 burk..

man kunde köra bilarna på båda hållen, hjulen var liksom så stora.
de fanns som pilar i marken på vissa ställen som man kunde åka på och få extrafart
man kunde ha olika vapen som man plockade upp på banad t.ex som raketer för att sakta ner dom andra bilarna.. fanns många lika vapen.

man kunde köra på taket i tunnlarna om man körde tillräckligt fort.. och hus och sånt gick sönder om man körde på de.. 

någon som känner igen de? tongue

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

Saabifierad
2 031 Inlägg
20 augusti 2010
Carmagedon? fast i och för sig borde du nämnt att man körde på människor eller zombies om det var det spelet hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

556 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
Slash skrev:
Carmagedon? fast i och för sig borde du nämnt att man körde på människor eller zombies om det var det spelet hmm

inga människor.. man kunde välja mellan ett antal bilar.. med olika performance, vet att jag alltid körde med en gul bil, så vet jag att det fanns en blå som gick sakta men svängde och bromsade bra smile

man kunde bara ha 3 olika vapen på samma gång,

dom vapnen ja kommer ihåg

röda:
3 raketer som man sköt framför sig som gick som i en skruv..
målsökande raket

blåa:
slow-motion för alla andra på banan
extra fart, typ NOS
skjuta iväg en rund ring som (om man träffade) placerade bilen bakom ens egen bil

åkte man tillräckligt fort så bled de som rött framför bilen, bilen kunde aldrig gå sönder..

Seg bôvel
322 Inlägg
21 augusti 2010
Det känns som ett det ringer en klocka nånstans i mitt huvud...
Det är inte Re-Volt eller DethKarz du menar?

423 Inlägg
21 augusti 2010
DuelBall skrev:
Det känns som ett det ringer en klocka nånstans i mitt huvud...
Det är inte Re-Volt eller DethKarz du menar?

tror också på re-volt, lirade det som fan när jag var liten, grymt spel!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
21 augusti 2010
jag frågar också här men dock ej bilspel.

Det är något pistolsspel man såg bara en pistol och sprang i laberinter och skulle skjuta hitler? så man sköt massa nasister ngn som vet?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
21 augusti 2010
Jag gissar på DethKarz också...

http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/screenshots/6/197106/dethkarz_790screen003.jpg

556 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
Bebben skrev:
Jag gissar på DethKarz också...

http://image.gamespotcdn.net/gamespot/i … een003.jpg

DethKarz är välldigt likt.. men en stor skillnad är att de spelat jag söker så har alla bilarna hjul som är högre än karossen på bilen.. så snurrar man i luften så kunde man aldrig hamna upp och ner... så var de lite olika lack på dom olika sidorna.. så är jag ganska säker på att bilarna gick på raketmotorer..

mkt hopp och dylikt.. vet att de fanns vissa genvägar i banan som hade typ gräs och sand underlag som de knappt gick att svänga på..

finns banor som de ser ut som man är på en annan planet

556 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
hittade de! big_smile

när jag kollade på DethKarz på youtube så komm de spelet jag sökte upp som alternativt klipp!

Rollcage heter de jag sökte.. rekomenderar stark, himla kul spel! smile tack för hjälpen!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 augusti 2010
Rollcage e grymt smile Å genom att läsa denna tråden tändes en liten nostalgilampa i hjärnan på mig.

Hur kul var inte Ignition?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
21 augusti 2010
Memme skrev:

Det är något pistolsspel man såg bara en pistol och sprang i laberinter och skulle skjuta hitler? så man sköt massa nasister ngn som vet?

Wolfenstein

http://files.xboxic.com/xbox-360/wolfenstein/hitler-wolfenstein-3d.jpg

423 Inlägg
21 augusti 2010
te_wik skrev:
Rollcage e grymt smile Å genom att läsa denna tråden tändes en liten nostalgilampa i hjärnan på mig.

Mvh Tommy

Det spelet har jag funderat på i en evighet men aldrig kommit på namnet! Tack big_smile

Mvh

Svetsare
3 150 Inlägg
21 augusti 2010
Fan blev sugen på att lira Re-Volt igen  big_smile    Så fett grymt!  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 augusti 2010
Pontus1991 skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Det spelet har jag funderat på i en evighet men aldrig kommit på namnet! Tack big_smile

Mvh

Måste nästan skaffa en gammal dator igen som klarar det spelet, haha smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Seg bôvel
322 Inlägg
21 augusti 2010
ZonaX skrev:

Haha, hittade nyss skivan. Hade inte spelat det på ca. 8-10 år.
Fortfarande ett riktigt grymt spel, dock jäääävligt svårt att hantera de snabbaste fordonen. tongue

Svetsare
3 150 Inlägg
21 augusti 2010
DuelBall skrev:
ZonaX skrev:

Haha, hittade nyss skivan. Hade inte spelat det på ca. 8-10 år.
Fortfarande ett riktigt grymt spel, dock jäääävligt svårt att hantera de snabbaste fordonen. tongue

Har heller inte lirat det på ca 10 år  smile    Fanns det inte nån typ av "batmobil" eller nåt med?  xD

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Licenssvetsare
927 Inlägg
21 augusti 2010
te_wik skrev:
Pontus1991 skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Mvh

Måste nästan skaffa en gammal dator igen som klarar det spelet, haha smile

Mvh Tommy

haha det är inte ofta man måste skaffa en SÄMRE dator för att spela ett spel wink

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
22 augusti 2010
hur många av er minns detta gamla kanon spel?`?

nötte det dagligen under 1992-1993 på familjes 486:a cool

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

272 Inlägg
22 augusti 2010
Moser skrev:
hur många av er minns detta gamla kanon spel?`?

nötte det dagligen under 1992-1993 på familjes 486:a cool

Det spelet lirade jag en del, men på Amiga där det hette 4D Sports Driving. Mycket bättre ljud men ganska mycket sämre framerate så länge jag bara satt på en A500.

Fast jag gillade nog Lotus Esprit Turbo Challenge bättre, grymt kul att linka mot någon annan med nollmodem!

1 525 Inlägg
22 augusti 2010
Rspeter skrev:
Memme skrev:

Wolfenstein

http://files.xboxic.com/xbox-360/wolfen … ein-3d.jpg

Det nya Wolfenstein är riktigt snyggt faktiskt! big_smile

Sök