4978
Sök

Hur gör ni för att hålla reda på alla delar när ni skruvar ut en inredning?

+Uppfinnare+
643 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Hej, blev bara nyfiken på hur folk gör när man river ut inredningen på en bil. Jag har aldrig rivit ut en hel inredning, men jag tycker ändå att det så jävla många skruvar att hålla reda på när man har skruvat av några plastskivor eller så, och det saknas alltid någon skruv när man skruvar tillbaka det tongue Hur gör man på enklaste sätt för att hålla reda på vart allt ska sitta kanske två månader senare när man glömt bort det?

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

Hemlös
321 Inlägg
22 augusti 2010
Känner samma sak, det är alltid skruv över när man är klar med någonting ^^ Men de brukar gå bra ändå.

Försök att lägga upp allt i ett system, börja i ena änden av t.ex en bänk att lägga grejjer och sen tar du bara grejjerna i motsatt ordning när allt ska ihop igen tongue

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

10 287 Inlägg
22 augusti 2010
Kamera, små plastpåsar, sortimentask, pappskiva där man sätter clips runt kanten och skriver med tusch var dom ska sitta och skruvar i pappskivan med text bredvid.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

7 282 Inlägg
22 augusti 2010
Jag brukar ofta hinna ta upp och ner en massa småsaker innan jag behöver riva ur allt så jag minns vart allt ska gå smile

2 Inlägg
22 augusti 2010
Många små burkar eller påsar där man lägger alla delar som tillhör samma område på samma plats.
Hur många burkar man vill ha avgör man ju beroende på hur svårt det känns att komma ihåg.

Jag brukar ofta fotografera hur det ser ut innan jag tar loss delar så kan jag titta på bilden sedan för att veta hur detaljerna såg ut som skulle sitta vart.
Med digitalkamera kan man ju ta många bilder för att vara säker på att resultatet blir rätt sedan är det bara att radera när man är klar.

6 717 Inlägg
22 augusti 2010
Jag lägger ihop skruvarna med delen de var skruvade i

De/Dem

2 140 Inlägg
22 augusti 2010
antingen så skruvar man helt enkelt tillbaks skruven eller så har man en stor skruvlåda big_smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

1 482 Inlägg
24 augusti 2010
Allting i en hög på golvet, alla skruvar i 1 kartong. smile

Sen blir det många öl, bra musik och plockepinn.

BLT Service
Theracords Music Label

1 853 Inlägg
24 augusti 2010
1. Haynes bok om så finns.
2. Knäppa kort undertiden.
3. Tejpa fast eventuella skruvar i de lösa plast delarnas hål osv.
4. Tuben och webben.

/mvh soyd

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 augusti 2010
Har man bara sinnesnärvaro och inte stressar så brukar det inte vara några problem.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök