2042
Sök

Konstiga saker ni fått nedslag på vid besiktning ?

47 Inlägg
1 juli 2006
en kompis fick 2a på en kabel till slut steget bristfällig isolering. den satt me en gummi skydd  runt kontakt stycket den bit som man klämmer ihop. hel sjukt.

sen är det en annan som fått kör förbud då han plockat bort reservhjuls baljorna på sin 240 me drag. det fick man inte göra.

1 Inlägg
1 juli 2006
jag har raka rör på min camaro,förra året gick den igenom,få se vad som händer nu om  några dar när den ska in igen

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
1 juli 2006
Garagegrannen fick tvåa på att bromsarna tog för bra, är tydligen farligt att ha bra bromsar

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Leg. Spådam
816 Inlägg
1 juli 2006
Kenwood skrev:
fick 2:a på mina raka rör?  :S   big_smile

Va? Jag kom dit på ombesiktning (de kunde inte mäta avgaserna med Supertrappen på) och hade plockat bort Supertrappen och ersatt dem med vanliga billighetsrör som jag "hittat"... Körde alltså raka rör med 7 liters V8:a, och de gnällde inte ens över det! Eller ja, kanske de gjorde, jag hörde inte vad de sa riktigt...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

7 Inlägg
25 augusti 2006
jag åkte dit på att mitt lambavärde var typ nån siffra för högt, tomgången kunde gå lite konstigt.

en KVINNA besiktade min

a life without a tattoo, is no life at all :cool:

Biltokig
345 Inlägg
25 augusti 2006
Okej, härliga gubbar det är på SBP asså. xD
Farsans kompis skulle besiktiga sin OBROMSADE båtkärra, han fick en två på att bromsar och regskylt saknades. yikes

380 Inlägg
25 augusti 2006
baca skrev:
Nu kommer det bästa av allt, dom sa att jag hade splittat min vindruta och framruta och lagt solfilm emellan sen sen smällt ihop rutorna/eller nått sånt dom vägrade godkänna min bil då dom inte kunde komma åt den så kallade solfilmen hahaha det bästa är att det e orginal rutor som e typgodkända i hela europa med märkning å allt men dom sket i det. så nu idag gick min ombesiktnings tid ut. så nu kör man med körförbud..

Ja bes är rena lotteriet,ett bes-pucko undrade om ja tonat framrutan på en cheva van för några år sen,visst rutan va lite brunaktig men den va originel,lyckades tillslut övertyga puckot om dä å slapp anmärkning.
Va inne med en vinterbil för ett antal år sen,en skabbig 240 som skulle köras en extra månad å supas sönder,fick 34 tvåor  haha bes-gubben brevid han bes tre bilar under samma tid som dä tog å kolla min,då fick han fan jobba för lönen smile

Biltokig
345 Inlägg
25 augusti 2006
Men man får ändå förstå att det finns en bilprovning, vilken jävla skit bil som helst ska inte få rulla. T.ex. en utan bromsar eller så, det är riktigt farligt. xD

draminbil.nu
1 382 Inlägg
25 augusti 2006
TyranN skrev:
Men man får ändå förstå att det finns en bilprovning, vilken jävla skit bil som helst ska inte få rulla. T.ex. en utan bromsar eller så, det är riktigt farligt. xD

SJÄLVKLRT tongue

En il som är trafik farlig kan ju inte rulla men något som heter "sunt förnuft" borde vara ett krav för att ha ett sådant jobb!!!

Colaberoende
1 219 Inlägg
25 augusti 2006
Dreamcatcher skrev:
Vore kul att veta vilka konstiga saker ni åkt dit på vid besiktning.

Själv fick jag varken ha framrutestreamer eller vinge.

Nu när jag var inne sist så frågade jag honom om Framrutestreamern och hur långt ner den får gå.

Enligt besiktningsgubben som jag hade så får den inte gå längre ner än vad solkyddet gör.
Då passade jag på att fråga om jag kunde lägga en toning som gock precis i kant med solkydden.

Naturligtvis svarade han. Ni gömmer ju er ändå bakom solskydden när fartkamerorna kommer.
En toning ser man ju lite bakom.

Luddiga regler och okunnig personal det finns överallt..
Min gubbe jag hade var ju rätt så hyffsad ändå.

/Ena

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
25 augusti 2006
Ombes p.g.a "Signal horn ur funktion"
Det skumma är bara att tutan funkar för mig :S Så jag vet inte rigtigt vad jag ska laga på den tongue

260 Inlägg
28 augusti 2006
Trådstartare
Owzer skrev:
Ombes p.g.a "Signal horn ur funktion"
Det skumma är bara att tutan funkar för mig :S Så jag vet inte rigtigt vad jag ska laga på den tongue

det är ju verkligen en bra fråga om den funkar.

styling har egentligen bara med pengar att göra.

Anställd.. =)
126 Inlägg
28 augusti 2006
Ingen annan som fått 2a på torkare bak ur funktion på en 242a!!! fatta det om ni kan.. farsans granne fick en 2a på att det inte fanns krängnings-hämar stag bak på en pv!!! samma kärring som besiktiga båda bilarna...

i en flygande besiktning fick jag 2a på för bred spårvidd 2mm för bred enligt konstapel Aki..
mätt med en trä tumstock... vilket dom inte får mäta med enligt reglerna...

borde dom inte ha en obligatorisk fordons kunskaps test för att få jobba där...

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

12 086 Inlägg
28 augusti 2006
Fan vi verkar ha bra gubbar i Motala smile Har väl inget skräckexempel åt de dåliga hållet men därimot när jag va med min polare o besikta en porsche så gick gubben runt o så skulle han kolla motorn så han börja lysa med sin lilla lampa in i ventilationshål fram "där motorn brukar sitta" smile haha.. han kollao kolla sen sa han, ja den sitter nog där de är ju en 03a så de är nog inga fel sen gick han vidare haha.. jag höll på o avlida.

Samma gubbe besikta sama polares A4a några månader efter.. när han kollar i motorrummet så ser han de öppna filtret o säger, -Ja, de här är ju inte lagligt igentligen.. men om man är lite finurlig så kan man sätta i filtret i orginalboxen så syns det inte. Vi stog där o kolla på varann med porschen i baktanken o tänkte vad är de här för skön jävel.. big_smile

Nej men de fortsatte såsmåningom till däcken som fram va både sneslitna och hade et mönster på knappt 1 mm och dessutom stack ut 1 cm utanför skärmen.. gubben säger nått i stil med.. de här är ju inte så bra, polaren säger, nej jag vet ska byta till nästa sesång.. -Ok, dåso vart hans svar.

Så de finns härliga gubbar oxå smile Dessutom nämnde han inget om de svarttonade rutorna runt om.
Senast redigerat av JapMax (28 augusti 2006)

1 854 Inlägg
28 augusti 2006
Dom klagade på min frontspoiler senast, den är för lång sa dom...
Men slapp 2a smile Fälgarna va för stora oxå slapp 2a där med smile

De va en Fredag kanske va de som gjorde att dom va snälla.

stolt sosse!
61 Inlägg
28 augusti 2006
Kom in med blanka däck runt om på 740n och spricka längs hela framrutan. Det ända hon sa nått om var att skyltlycktorna var ur funktion tongue

jävla moderat sida!

Sök