2971
Sök

Inför: Ljudtävling med SC Street Meet 18/9

Styling och biljud Audi A4 "WooDMaN Style :)
1 835 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
Nu kör vi en liten Ljudtävling på SCStyling

Vi tänkte vi skulle använda oss av samma regler som används i DBCupen som Ljudbutiken håller i.
Regler finner ni här Regler
Sen kör vi en extra klass med. "spons" bilar får sin egen klass att leka i.

Info om utställningen http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=188238

Tid: 11-15
Plats: Märstagatan 12, Uppsala
Pris: 50:-

Finns info/diskussion på Facebook med för er som är intresserade.
Facebook

Skriv gärna en rad om ni kommer.

HJÄRTLIGT VÄLKOMNA

//WooDMaN
Senast redigerat av WooDMaN (6 september 2010)

Bilder från träffar. WooDMaN? foto
Sponsorer |MDS ||Bollnäs bilvård |

1 312 Inlägg
1 september 2010
jag dyker nog upp om jag inte måste jobba då.. smile

Ljudbutiken.nu

255 Inlägg
1 september 2010
Det måste man ju nästan åka på smile

dB Jägare!
732 Inlägg
1 september 2010
Känns som att man kanske ska kika förbi där smile Löst plats för batterier nu smile

1 312 Inlägg
1 september 2010
Wiesel skrev:
Känns som att man kanske ska kika förbi där smile Löst plats för batterier nu smile

och minst en baffel till annars känns det ganska bortkastat att försöka spela högre tror jag..
några tipps du kan prova är att staga lådan och minst 1 till 22mm baffel sen är 3kants lister inne i lådan inte helt fel.. inte plast häller.. smile och vända på lådan så att du kan dra upp portarna högre ur lådan då dom var väldigt nära botten.. små saker att bepröva där som kan öka en hel del.. då hela baffeln sviktade nästan mer än basarna.. big_smile

Ljudbutiken.nu

591 Inlägg
1 september 2010
Jag kommer smile

DB-Jägarn

dB Jägare!
732 Inlägg
1 september 2010
eriksson8 skrev:
och minst en baffel till annars känns det ganska bortkastat att försöka spela högre tror jag..
några tipps du kan prova är att staga lådan och minst 1 till 22mm baffel sen är 3kants lister inne i lådan inte helt fel.. inte plast häller.. smile och vända på lådan så att du kan dra upp portarna högre ur lådan då dom var väldigt nära botten.. små saker att bepröva där som kan öka en hel del.. då hela baffeln sviktade nästan mer än basarna.. big_smile

Hahah, ja lådan flexar en del tongue
Ska försöka hinna med att göra lite nu på söndag, blir till att bygga 2 stag i lådan först och främst, sedan se om jag hinner iväg att köpa material till baffel smile Och hujhuj, lådan är så tät den kan bli innuti smile Och skall även göra som du sa till mig i Gävle, ta bort bultarna och sedan dra kabel direkt och täta smile
Testar att spela bakåt för tillfället, men blir till att kasta om lådan på plats efter spelning för att se vad som ger mest smile

1 312 Inlägg
1 september 2010
Wiesel skrev:
eriksson8 skrev:

Hahah, ja lådan flexar en del tongue
Ska försöka hinna med att göra lite nu på söndag, blir till att bygga 2 stag i lådan först och främst, sedan se om jag hinner iväg att köpa material till baffel smile Och hujhuj, lådan är så tät den kan bli innuti smile Och skall även göra som du sa till mig i Gävle, ta bort bultarna och sedan dra kabel direkt och täta smile
Testar att spela bakåt för tillfället, men blir till att kasta om lådan på plats efter spelning för att se vad som ger mest smile

men sitter portarna fast i lådan eller kan du ta och flytta dom upp och ner... för dom är alldeles för långt ner i lådan.. och 3 kants list och plast andvänder du inte för att få lådan tät utan för att få luften att färdas lättare i lådan.. big_smile om det inte är därför har jag missförstått det hela.. big_smile men har gjort det på alla mina lådor jag byggt. ( som har spelat högt )  bara tips tvingar dig inte att göra något av dom... big_smile

Ljudbutiken.nu

dB Jägare!
732 Inlägg
1 september 2010
eriksson84 skrev:
men sitter portarna fast i lådan eller kan du ta och flytta dom upp och ner... för dom är alldeles för långt ner i lådan.. och 3 kants list och plast andvänder du inte för att få lådan tät utan för att få luften att färdas lättare i lådan.. big_smile om det inte är därför har jag missförstått det hela.. big_smile men har gjort det på alla mina lådor jag byggt. ( som har spelat högt )  bara tips tvingar dig inte att göra något av dom... big_smile

Portarna sitter inte fast än då jag inte bestämt hur jag skall ha lådan än tongue
Jaha okej, det visste jag faktiskt inte jag som nybörjare smile Kommer följa så många tips jag kan smile Uppskattas (Y) smile

dB Jägare!
732 Inlägg
1 september 2010
Förresten, hajjar inte riktigt vart på forumet jag skall ställa frågan så ställer den här som lite offtopic tongue
Är det någon som har lite tips på lite låtar med basen runt 50 till ca 57hz? Hittar bara en massa låtar med så låga frekvenser och min bil peakar runt dessa Hz.

Mvh Danne

leg. Dåre
64 Inlägg
1 september 2010
eriksson84 skrev:

det är fegt att plasta och sätta trekants lister i lådan. ja har inte ens målat min låda inv. men stum är den iaf cool men snart åker skiten ur volvon big_smilebig_smile
Senast redigerat av wirman (1 september 2010)

1 312 Inlägg
1 september 2010
wirman skrev:
eriksson84 skrev:

det är fegt att plasta och sätta trekants lister i lådan. ja har inte ens målat min låda inv. men stum är den iaf cool men snart åker skiten ur volvon big_smilebig_smile

hehee lika bra det så du kan sälja steget åt mig. big_smile hihi

Ljudbutiken.nu

1 312 Inlägg
1 september 2010
Wiesel skrev:
Förresten, hajjar inte riktigt vart på forumet jag skall ställa frågan så ställer den här som lite offtopic tongue
Är det någon som har lite tips på lite låtar med basen runt 50 till ca 57hz? Hittar bara en massa låtar med så låga frekvenser och min bil peakar runt dessa Hz.

Mvh Danne

lil jon - bitch.. den spelar jag och den peakar 49 och 55 hz..

Ljudbutiken.nu

dB Jägare!
732 Inlägg
2 september 2010
eriksson84 skrev:
lil jon - bitch.. den spelar jag och den peakar 49 och 55 hz..

Okej, tack så jätte mycket! big_smile

1 835 Inlägg
6 september 2010
Trådstartare
För er som är intresserade så har jag lagt till en länk till facebook.

Finns i första inlägget

//WooDMaN

1 835 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
För dom som inte hittar så bra har jag nu fixat kör väg norr och söder i från.

Kommer du från norr så ta denna väg
http://kartor.eniro.se/m/IT5KU

Kommer du från söder kan du ta denna väg
http://kartor.eniro.se/m/ITgpc

Hoppas det hjälper lite. Annars går det att kolla på Eniro smile

//WooDMaN

6 558 Inlägg
16 september 2010
SENASTE NYTT big_smile  Nu finns det pokaler till första andra å tredje platsen i ljud-tävlingen på lörda big_smile ...
Så fram me skruv-dragarna å gaina stegen nu ... å far å kriga nu om några skinande bägare big_smile tongue

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

1 312 Inlägg
16 september 2010
racer-putte skrev:
SENASTE NYTT big_smile  Nu finns det pokaler till första andra å tredje platsen i ljud-tävlingen på lörda big_smile ...
Så fram me skruv-dragarna å gaina stegen nu ... å far å kriga nu om några skinande bägare big_smile tongue

det låter juh klockrent de.. smile slipper man åka dit och kanske gå lott lös hem.. smile
kommer du nu då?
Senast redigerat av eriksson84 (16 september 2010)

Ljudbutiken.nu

6 558 Inlägg
16 september 2010
eriksson84 skrev:
racer-putte skrev:

det låter juh klockrent de.. smile slipper man åka dit och kanske gå lott lös hem.. smile
kommer du nu då?

Nupp tyvärr så kommer ja inte  ..har glömt att boka färdtjänst vettu  big_smile lol lol

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

1 312 Inlägg
16 september 2010
racer-putte skrev:
eriksson84 skrev:
racer-putte skrev:

kommer du nu då?

Nupp tyvärr så kommer ja inte  ..har glömt att boka färdtjänst vettu  big_smile lol lol

illa,, ska jag behöva ringa efter en åt dig? tongue

Ljudbutiken.nu

Sök