Just nu står bilen på verkstad där vindrutan har plockats av! Rosten påbörjas imorgon... det vid huven kunde dock kanske bli problem så letar en ny huv åter igen.. x( lite svårt att hitta en.
Men men.. hämtat de nya tändstiften och beställt ventilkåpspackning. Imorrn ska jag hämta de nya regplåtarna också. FULL RULLE!
ajuste.. uppdaterade första posten igen med mer info ^^
De nya tändstiften som ska monteras strax.. lite starkare, lite häftigare och lite bättre än orignal
Fått isatt en ny vindruta efter rostlagningen!
Var rost på båda sidorna av vindrutan! bara den ena som syntes dock så det blev mer lagning än trott men nu är det gjort!
Men men.. ventilkåpspackningen hade försvunnit bland lådorna i verkstan så han ringer när han hittar den men samtidigt så beställde jag en ny huv också Kommer nu i veckan! Den kan man ju fixa till och låta ligga och vänta tills det är dags att lackera om bilen dvs. till våren
Men men.. nu får jag gå över till att slipa ner de ytrost på dörrarna och bakluckan. Sen få ut bucklorna!
Då har jag fått min nya ventilkåpspackning samt min nya huv! Har även beställt ett paket med sidokjolar, kofångare fram och bak samt ett HoodScoop dock är det bara förberedelser för bilen ska inte lackeras förrän till våren.
Annars har jag bankat ut bucklan på vänstersidan, får spacklas till lackeringen så det blir perfekt. De på taket får också spacklas innan lackeringen
Snart dags för besiktning, runt nästa månad får det bli en sväng in och kolla om bilen går igenom.. siktar på att vara klar med Steg 2 innan dess!
Ett minus är då att jag upptäckt att AC:n inte fungerar tror det är slut på gas. Till våren ska den kontrolleras.
Tog inte av skyddet runt om då de ska ligga stilla under vintern ska inte monteras förrän till lackering SÅ NI FÅR ALLT HÅLLA ER TILLS DESS! eller kanske jag rättare sagt.. x)
Steg 2 påbörjas på Tisdag kväll med service på motorn
Sen ska jag nog hinna med att slipa bort ytrosten på dörrarna och bakluckan innan besiktningen. Därefter är bara småpill innan den rullar in i ett varmt garage och har sin vintersömn!
Tänk på hur du förvarar spoilerkittet under vintern. De har en förmåga att slå sig så in i helvete när de bara står så det kan bli problem att få det snyggt till våren utan massor med jobb. Bara ett tips Hur exakt du skall förvara dem vet jag inte. hehe. Hänga upp dem någonstans kanske?